Så hygsom en dag. Først besøg af min ældste søn, barnebarn og hendes kæreste. Jeg havde lavet frikadeller og bagefter spillede vi kort. Da de var kørt, kom min godeste veninde og hendes mand på surprise visit. De havde taget lækkerier med og så fik vi ellers snakket og snakket. Skøn dag ![]()
kryds hvor det blæser …
Jeg vil endda sige at det blæser. Glædelig blæsevejr ![]()
Det var godt nok en frisk bette gåtur der
![]()
To af fire julegaver købt, det er dejligt
De sidste to er er gavekort (som er ønsket) og halvdelen af et TV som Lars og jeg giver hinanden
Om det er i hus til juleaften er bedøvende lige meget, der kommer formentligt et godt tilbud efter nytår, og så får vi mere for pengene ![]()
Det eneste, jeg efterhånden mangler at købe - julegaver, mandelgaver og min del af maden til juleaften - er et glas tyttebær ![]()
Jeg glæder mig over, at jeg kun behøver hente den sidste gave ved boghandleren i morgen og så pakke den ind.
Så er jeg all done med julegaver for i år ![]()
Alle er endda pakket ind og lagt oven på skabet - mangler kun den ene nu.
Jeg elsker at have styr på gaverne i god tid, det giver mig ro op til jul. Og i år synes jeg faktisk, at jeg har fundet rigtig gode gaver til alle. Glæder mig til jul i år, men det trængte jeg også lidt til efter et par jul, hvor jeg har synes det hele var lidt “meh”.
Jeg gad godt være længere med gaverne… Men det kræver, at mine brødre får skubbet til deres børn med nogle ønsker ![]()
Så er jeg gået igang med at se samtlige Star Wars fra en ende af, for om 10 dage skal jeg ind og se det allersidste kapitel. Og så er det rart at have set alle de andre for nylig. Uha jeg glæder mig ![]()
![]()
Gisle vil gerne i lære som VVS’er. Han er simpelthen besat af afløbet i brusenichen, og vi må sætte alt muligt tungt oven på risten for at han ikke skal pille den af
.
På den anden side viser han også evner som gartner: Han er vældig god til at grave huller i græsplænen, og ind imellem sørger han også for at græsset bliver tilført lidt animalsk gødning
.
Så fik jeg sørme lavet dej til både vanillekranse og terningkager. På torsdag kommer min datter og så skal der bages ![]()
Alle julegaverne er købt og pakket ind på nær to. Den ene mangler der lige at få printet et gavekort ud til og den anden er undervejs fra UK. Den er her sikkert i dag eller i morgen ![]()
Han er jo ikke så gammel endnu, han skal nok finde den rette hovedbeskæftigelse med tiden ![]()
Hvor ville du kede dig, hvis ikke du havde Gisle ![]()
her er tidsplanen røget…har brugt dagen på at finde dele til fejemaskinen…resten af dagen går med at få varmen …
Tidsplaner - hvad er det for noget?! Julen skal være hyggelig og rar og uden stress. Så der er ikke ret meget der SKAL gøres hvert år her i huset. Og slet ikke på bestemte tidspunkter. Jeg gør de ting jeg har lyst til og som jeg har tid til. Når jeg ikke det hele, så betyder det jo ikke noget. Det bliver jul alligevel - også selvom jeg ikke får bagt småkager, lavet marcipan eller hvad jeg nu “plejer” at gøre. Hvis jeg stresser over det jeg ikke når, så forsvinder julehyggen og den gode stemning jo og det er den der er vigtigst ![]()
Jeg mener det virkelig, når jeg siger jeg hader julefrokoster! Heldigvis var det IKKE min arbejdsweekend denne gang, men det har det været så mange andre gange! H-A-D-E-R julefrokoster - folk bliver jo bims i bøtten af det… https://hsfo.dk/artikel/gæst-bortvist-fra-hotel-opus-truede-personale-og-politi
Jeg tænkte på dig da jeg læste om det den anden dag, om det mon var dig der var der. Nogle mennesker burde helt og aldeles holde sig fra sprut ![]()