.oO Decembers tanketråd

Jeg tænker der langt ude ligger en bjergged eller noget blandt de første aner :wink: Det er så racetypisk for bimserne - europeerne markerer på en helt anden og blid måde, de gnider sig op ad tingene, hvor bimserne netop stanger så der lyder et bonk :slight_smile: Nej, det er ikke sikkert der er så mange brikker derinde, men pyt bare der er meget kærlighed :slight_smile:
VH
Susanne

8 Synes om

@louiseogbuster der er lidt forskelligt inden for 30 min kommer and på hvilken vej jeg køre, super brugen, rema, netto, lidl, fakta, lidt længer væk en Føtex, men de er ikke så gode til special varene, har før kørt efter noget og så havde de det ikke,

Tak det skal jeg have kigget på, det viste jeg slet ikke eksisterede,
Lige nu ved jeg ikke helt om det bliver bøf, vil gerne lave det samme til os alle, ved godt det kan være lige meget, men ja .
Næste gang jeg kommet ud og handle, vil jeg have kigget på det is du og Kira nævner :smil:

@kira_v jeg er slet ikke itvivl om , vedkommende vil selv tage mad med hvis jeg spurgte, samt hvis h*n ikke stolede på jeg kunne lave maden,
Men med og bliver inviteret til aftes mad og selv tage sin mad med, er da slet ikke så sjov, som og spise det som er lavet af andre, men kan også ende med jeg gør det. Ikke i tvivl om jeg for engangs skyld vender menuen, med gæsten
Ja der er spor i det mest mærkelige, har gået i køkkenet i kigget i går, bla. Rasp, flyende magarine, salatdressing,

Nå det mener du :wink: :grin: Nu må vi se hvad den indeholdt :slem:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Vi griner ret tit af Otto ude i køkkenet for han gør det samme. Der er så motor på skuffen med skraldespandene, så man bare skal puffe til den for den åbner. Otto ser lige forvirret ud hver gang den skubber til ham :klappe:

Rhya er den eneste af vores EUR, der har stanget. Han gør det mindre i dag, men engang stangede han meget.

Da Otto flyttede ind var det første der skete, at de begge stangede den anden. Hold op et klonk, det sagde. Rhys blev så forskrækket, at han stadig her over 4 år efter ikke kan lide Otto :dokdok:

8 Synes om

Jeg undre mig lidt over at man i vores nye måde at sortere affald på, står at der skal 2 knuder på madaffaldet pga rotter…

Som tidligere tamrotte-ejer så ved jeg at hvis der er noget rotter er ligeglad med er det da knuder :grin:

8 Synes om

Det er fordi, det så er sværere for dem at binde op…

:lol:

1 Synes om

Jeg gik lige forbi Otto, som satte kløerne i min fod, så jeg bløder et par steder… Hvad sker der lige der :see_no_evil:

1 Synes om

Ja, du brokkede dig over at han stanger, så han prøvede lige noget andet :slem: Du må lige beslutte hvad du bedst kan lide, så han kan finde ud af det :wink:
VH
Susanne

6 Synes om

Efter nok 15 år med orientaler og juletræer har vi ALDRIG oplevet at de har væltet vores juletræ…

Men med en Europe i huset og snart 2 juls erfaringer er vi nød til at overveje at sætte juletræet fast til loftet…
Den kat tror han er en abe, og hans øh kraftige krop på vej op af juletræet ser altså noget anderledes ud end med en orientaler, men det er klart det fedeste legetøj ever…

Undskyld kvaliteten af billedet

15 Synes om

Seriøst… :besvimer: Vores har en snor bundet fra toppen og til en krog i loftet… :rolleyes:

7 Synes om

Har vi killinger bor de i træet når det er jul, men ellers har de mere travlt med at jagte julepynt.

Så julepynt kommer først på den 23 dec, men når de kravler holder de sig ved stammen, som om de godt ved at grene ikke bære dem, ham Flint her er mere “jeg kan hvad jeg vil”

Men med ham i huset kan kommende killingeg blive en oplevelse

7 Synes om

Tro faktisk jeg har linket til videoen, men kan ikke finde den, men her er den lige igen (30 sekunder)

Hvor juletræ er, er det bare nyt opgave at løse for de kære små :wink:

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

@Enki Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en gevinst, men kan du nøjes med og låne en ø for de næste 5 år, har du muligheden :smil:
Der er kun tre fastboende, ja så kommer du jo, øen er total bilfri på nær en traktor til gården der er.
De eneste der må medbringe kæle dyr er de fastboende.
Du skal holde øje med turister der kommer, og de ansatte der skal hjælpe dig med det, ansætte du selv,
Jeg lover dig, at jeg kommer og kigger til sig selvom jeg har fravalgt tur der til flere gang pga transport der til, og jeg skal nok svinge en støvklud uden betaling, eller noget andre. bare jeg kan få lov at hilse på din dejlige Alvin

Her er hvordan du søger øen
https://naturstyrelsen.dk/annonceringer/alle-annonceringer/2021/november/naturstyrelsen-soeger-forpagter-til-livoe-feriecenter/

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Så har en af misserne indviet den nye seng - eller heldigvis kun det sengetæppe, jeg i lang tid har haft liggende at vente på, at der kom en seng, det passede til i størrelsen. Godt, jeg ikke tog det af, da jeg gik i seng. Jeg går ud fra, jeg for en gangs skyld må have sovet nogenlunde ordentligt, når jeg kan sove fra, at en kat kaster op i fodenden af sengen :roll_eyes:

7 Synes om

Det var ellers noget af en mulighed! Men med tanke på at jeg har været førtidspensionist siden 2007, og knap nok kan holde mit eget hjem, og i øvrigt hader at flytte næsten mere end alt andet, så må det blive en anden der får den skønne mulighed. Men skulle du komme til Nordsjælland en gang, kan vi godt finde ud af du får hilst på Alvin. Og mig, jeg følger ligesom med hvis man skal besøge Alvin. :grin:

3 Synes om

Så prøvede Alvin endelig at være lukket inde i et skab, uden at jeg havde opdaget det, og uden han selv kunne komme ud. Med tanke på at han altid skal stikke sin næse i alt, har jeg ikke ondt af ham, plus han var der vel i ti minutter. Jeg opdagede det ved at jeg troede han blev ved med at skubbe til lågen til kattebakkeskabet, og undrede mig, for der er jo ligesom hul i så han kan gå ind og ud. Men nogen gange får han jo skubbet til lågen, så den klapre. Men denne gang blev det ved med at klapre, så jeg blev nervøs for om låget på kattebakken var røget af så han sad fast, eller hvad der mod kunne få det til at lyde sådan. Og da han så ikke var på kattebakken, tjekkede jeg så klædeskabet jeg lige havde været inde i. Til hans held, havde jeg lukket det forkert, derfor han kunne få lågen til at klapre. Jeg forstår så ikke helt hvorfor han ikke kunne komme ud, når han godt kunne få den til at klapre. Nå men ud kom han, men jeg er helt sikker på, at det ikke vil forhindre ham i at hoppe ind igen, næste gang det lykkes ham. :grin:

Normalt opdager jeg hvis han hopper ind når jeg har det åbnet, for jeg holder øje da jeg ikke vil have katte inde i mit klædeskab. Men Alvin lå og sov i stuen, og jeg tog kun en enkel ting ud og ind igen, så troede ikke han var der. Men det må have været det øjeblik jeg lige havde ryggen til, han hoppede ind. Og tydeligvis er det åbenbart ikke så spændende, når man ikke kan komme ud igen, for han gik da hurtigt i gang med at prøve at komme ud. :grin: Og lige med Alvin, der tænker jeg at han var begyndt at råbe hvis jeg ikke var kommet og reddet ham, så lige ham behøver jeg næppe bekymre mig for kunne sidde indespærret i længere tid. :grin:

10 Synes om

For en måneds tid siden lavede Mille samme nummer, bortset fra hun endte med at tage en lur, fordi jeg var taget på arbejde i den tro, at hun sov under sengen, men det forhindrer hende ikke i, at skulle ind og tjekke skabet når jeg åbner det :dokdok:

6 Synes om

Kan godt huske da du skrev om det. :grin: Jeg er så livrem og seler typen, på mange punkter, så det sidste jeg gør før jeg går ud af døren, er at have set katten, bare for at sikre mig at katten er okay, og at den ikke er ved at smutte ud af hoveddøren sammen med mig. Og seriøst… jeg har kun en gang siden jeg gik over til indekat i december 2006, oplevet en kat smutte ud af min hoveddør, og Alvin i skabet i dag, er første gang jeg har oplevet at have en kat lukket inde i et skab uden jeg havde opdaget det, så jeg er nok bare lidt hys og katastrofetanker. :ups:

6 Synes om

Jeg er så vant til at det altid er Jeppe, som gør den slags, og med ham er det bedste, hvis det lykkedes mig at smutte inden han vågner, ellers kan jeg hurtigt få lov at løbe et par etager i opgangen :joy: Han kan sidde på køkkenbordet og kigge på mig, og i samme sekund jeg åbner døren, så flyver garn nærmest ud af døren :dokdok:

Ja så lyder det klart som den smarteste måde at gøre det på. Inden Alvin, har jeg jo nærmest kun haft ret lette katte, Emina vidste hun skulle gå væk når jeg gik ind og ud af hoveddøren, og hvis hun ikke lige flyttede sig med det samme, skulle jeg bare sige “Emina” med lidt bestemt stemme, så smuttede hun. Med Alvin, der skal jeg næsten sparke mig ind af døren, han skal lige se det hele og “hvad er der i de tasker” Så han bliver skubbet væk når jeg kommer hjem. Lettere når jeg går, der er det ikke altid han overhovedet gider røre sig. :slight_smile:

2 Synes om

Tak for invitationen, jeg siger ja tak :grinning:
Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om