.oO Oktobers tanker

Jeg skal på sygehuset i Roskilde i morgen … plejer altid at køre til Ringsted og tage toget derfra.
Men … der er sporarbejde og køretiderne er både forlænget og vejledende, så jeg kommer til at køre hele vejen :argh:
Nu gider jeg endnu mindre afsted til behandling …

3 Synes om

Nej er ikke selv på face book
Men fik lige lov til og tage denne skærm billed

Da jeg gik denne her vist

7 Synes om

Så gik strømmen. I hele nabolaget, tror jeg. Det er fileme mørkt herude på landet på denne tid :uha:

Og der kom den igen. I hvert fald inde hos mig. Jeg synes ikke, gadelygterne er tændt igen.

6 Synes om

Ikke at jeg drømmer om at leve uden strøm, men jeg drømmer om at havde råd til at bo langt ude på landet, med så langt til naboer at jeg hverken kan se, høre eller lugte dem, og hvor der ikke er gadelygter eller bylys at se, kun nattehimlen. De få gange jeg har været sådan steder, har jeg kunne mærke at det var godt for mig. Lys og elektricitet larmer!

5 Synes om

Jeg har lavet Luises spørgsmål til et separat emne. Det fortjener det, synes jeg :thumbup:

6 Synes om

Og politiet advarer om kraftigt regn i Ringsted-området … fedest! :surrender:

5 Synes om

Det er nu ikke så slemt - endnu, i hvert fald… :crossed_fingers:

2 Synes om

Jeg er ankommet på sygehuset, men kørte kofanger ved kofanger hele vejen … der er flere der har opgivet toget :roll_eyes:

4 Synes om

Genbrugsbutikker smider tøj fra temu ud fordi det stinker Link

4 Synes om

At produkter fra en “shop” etableret i 2022 allerede udgør en udfordring for genbrugsmarkedet, siger måske også et eller andet… :see_no_evil: :smirk:

2 Synes om

Jeg tænkte mere på, hvilke arbejdsforhold varerne er produceret under, når de bliver så billige, bl.a miljø, lønninger, sikkerhed, er det børnearbejde? tvangsarbejde eller andet?
Men derudover er jeg enig i dine betragtninger.

I øvrigt har Temus app også været kritiseret for at høste mange data om brugerne.

6 Synes om

Det var netop miljø-delen jeg tænkte på, men ja, arbejdsforhold er også en del af ligningen…

2 Synes om

Åh man kan se nord lys uden kamera i aften…

4 Synes om

Jeg tror, jeg er allergisk over for kat. Er der nogen, der vil have Asani?

Pjat, altså det med Asani. Jeg tror muligvis godt, jeg kan være lidt allergisk over for ham. Når han kommer helt op i hovedet på mig og fx vasker mig i ansigtet. Så hoster jeg, og det klør i ganen og halsen. Det kunne måske også forklare, hvorfor jeg i lang tid har haft problemer med mine øjne om morgenen. Der er i hvert fald ikke rigtig noget andet, der kan, synes jeg. Asani sover i sengen det meste af dagen, så han når nok at smitte lidt af på sengetøjet.

Skulle nogen alligevel være bekymret, fordi jeg nævnte Asani, så er der ingen grund til det. Jeg lever med udfordrede øjne og hoste hans tid ud.

13 Synes om

Du kan jo prøve at tage antihistamin og se om det gør en forskel :slight_smile:
Jeg fik konstateret katteallergi, da jeg var først i 30’erne (20 år siden) og har kunnet håndtere det med alm. allergimedicin (håndkøb) siden. Men det er helt tydeligt at jeg reagerer mere på nogle katte end andre.

7 Synes om

Forresten…løber øjnene om morgenen eller er de tørre?
Ikke for at fornærme nogen :hoho:, men lige præcis tørre øjne er noget, som kan komme hos kvinder med alderen (tørre slimhinder). Hvis det er det, det handler om, kan jeg anbefale at dryppe med Systane ell. lign., når du vågner :slight_smile:

5 Synes om

Jeg bliver ikke fornærmet :slight_smile: Jeg har prøvet både at dryppe øjnene med noget tilsvarende Systane (som koster en bondegård :uha:) og tage antihistamin. Det hjælper ikke for alvor, synes jeg - og så bliver jeg så træt af antihistamin. Det er heller ikke ønskværdigt, når det er noget, man døjer med i forvejen.

Og det, du skriver om, at det er værre med nogle katte end andre, har jeg også en idé om. Jeg synes ikke, jeg har oplevet det med Chili overhovedet.

5 Synes om

Jeg ved ikke om du ved det, men blot fordi en slags antihistamin ikke rigtig virker, kan en anden godt, så prøv dig lidt frem :slightly_smiling_face: Tag dem desuden til natten, så kan den sløvende effekt nogle af dem giver, blive sovet væk :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Dét @_DK_Sugieh siger - sagde farmakonomen. :sweat_smile:

Hvis du hælder mod at det er en allergisk reaktion, kan du jo også prøve øjendråber mod allergi, der er flere forskellige (men igen også her, kan man skulle prøve sig frem. :grimacing::sweat_smile:). Kombineret med næsespray? Du nævner også hoste og kløe i gane, men måske kunne kombination af øjendråber og næsespray, “fordele sig” i svælg og de områder. Så ville du jo i hvert fald slippe for de systemiske bivirkninger (altså, at få medicinen i kroppen og blive træt), hvis det ikke lykkes dig at finde tabletbehandling du synes virker optimalt og du ikke sløves af. :blush:

9 Synes om