.oO Oktobers tanker

Liver er ikke populært ved Stine og Mister i disse dage.
1: Det er blevet så koldt udenfor, og de ikke helt unge poter synes ikke det er rart at gå ud
2: Der er maskiner udenfor der larmer. Der skal nemlig skiftes hovedrør til fjernvarmen, og i disse dage graves der 50 meter længere henne. Fjernvarmearbejdet betyder også at den der skønne radiator ikke kan blive varm i dagtimerne!

Nå, Mister udnytter det til at rulle sig godt sammen i min dyne ret hurtigt efter at jeg er ståt op om morgenen. Og Stine ruller sig også godt sammen et sted…

12 Synes om

Jeg tror ikke der er nogen her inde, der for alvor ville tro at du ville skrive det sådan, hvis du skulle af med Asani. Men træls du døjer med de ting.

8 Synes om

" CAT VIDEO FEST 2024

Kender du det med at bruge hele aftenen på at se søde og sjove kattevideoer på telefonen?

Nu tager vi videoerne til the next level og viser dem i biografen!

Traditionen med at vise denne type videoer i biografen er ikke ny, og er blevet gjort i USA 9 år i træk.

Det er dog første gang, at konceptet kommer til Danmark, og her kan du se frem til 73 minutters uafbrudt kattevideoer på det store lærred. Det bliver paaaawfect!

Billetprisen er 75 kr., hvoraf 10% går til Kattens Værn. Så kan du støtte vores behårede venner samtidig med at du bliver underholdt.

Vi viser CAT VIDEO FEST d. 2.-3. november og igen d. 24. november.

Vi glæder os til at se dig!"

8 Synes om

En fin idè - men nu går jeg aldrig i biografen. :surrender:
Tror det er over 30 år siden, jeg var der sidst

2 Synes om

Det er også mange år siden at jeg har været i biografen, men det kunne jo være at nogen her inde havde lyst og mulighed. :slight_smile:

3 Synes om

Fordi 2,5 minutter af den slags ikke kan få mig til at gispe nok efter vejret af grin? :rolleyes: På den anden side, ville der være værre måder at ende sit liv på end dø af grin :laughing:

4 Synes om

Det er set før… :grin:

6 Synes om

Jeg tror jeg bestilte billetter max to minutter efter jeg havde fået nyhedsbrevet :grin:

5 Synes om

Tak, @_DK_Sugieh og @Tea - jeg tror, jeg er tilbage ved @Beydana s forslag om tørre øjne, efter jeg læste en masse om aldersforandringer (:roll_eyes:) i øjet i går. Egentlig på grund af det, der viser sig at være sammenfald i glaslegemet, men som nogle øjenlæger oversætter til fluer for øjnene. Har I prøvet det?

Det er uklarheder i øjet, som flytter sig rundt, når man bevæger øjet. Jeg har prøvet det før, men aldrig så meget som denne gang. Det er virkelig forstyrrende. Man tror, noget bevæger sig ude i kanten af synsfeltet, eller man bliver forstyrret midt i synsfeltet, når man forsøger at læse.

Men - tilbage til tørre øjne. Artiklerne anbefalede at dryppe øjne 4 gange om dagen. Skal jeg så gøre det resten af livet mon? Det kommer nok ikke til at ske, men jeg kan da gøre det, når jeg husker det.

7 Synes om

Jeps - min læge var så i først omgang inde på hornhindeløsning, så jeg blev sendt akut til øjenlæge… :see_no_evil:

3 Synes om

Havde tid til vaccine for influenza og covid sidst på formiddagen. Kl 1 i nat måtte jeg gå ind og afbestille da jeg pludselig fik symptomer på feber og meget ondt i halsen…
Håber, at det ikke bliver til mere end det er nu…

5 Synes om

:kryds: for ikke mere og god bedring

1 Synes om

Tusind tak.
Har placeret mig i sofaen - det synes kattene er noget underligt noget…

2 Synes om

Køb 2? En til hjemme og en til tasken/bilen? Det hjælper mig når det er. :smil:
Jeg er let allergisk overfor elm eller elletræer, og Systane dråberne hjælper også her (for mig er den bedste den der er grøn og lilla på flasken, føler effekten holder længst tid der) i det tidlige forår når jeg oplever øjnene klør lidt

3 Synes om

Hvor hyppigt du skal bruge øjendråber afhænger særligt af indholdet af dråberne og hvor hårdt ramt du er.
Du kan jo snakke med dem på apoteket :wink:, og se om ikke der er et produkt, der kan hjælpe dig med færre daglige anvendelser.

Og ja, som Eva siger, hav flasker rundt omkring og på dig. Det er desværre nok for livet. :blush:

Jeg døjer meget med det på venstre øje, hvor jeg har en stor “klump”, der har tendens til at lægge sig fast lige i centralsynet. Jeg har gået til kontroller ved øjenlægen, som efter ingen bedring i 2 år tilbød at henvise mig til sygehuset for operation. Men det tør jeg simpelthen ikke :s: så jeg lever med det. Men det er pisse irriterende for at sige det mildt, og det kan gå ud over livskvaliteten :slightly_frowning_face: Jeg ved ikke om der er noget om det, men jeg synes faktisk det bliver værre, hvis jeg ikke får drukket nok vand :gruble:

1 Synes om

Er det denne, du mener?

Det er (også) den jeg bruger og har god effekt af :ok:

1 Synes om

Nej, det er den der hedder Systane Balance, kan se de enten har lavet lidt om eller jeg har husket forkert :hoho:

Fik ved en fejl dem der hedder Systane Complete sidst, fordi jeg sagde æsken var lilla, og de er altså ikke så gode og lindrer ikke svien/kløen så godt :smil:
Det sagt så kan jeg da se at de bare skal købes online næste gang jeg køber. Det er noget billigere, selv med fragt.

1 Synes om

Nu ved jeg ikke, hvordan Apopro fungerer, men på Webapoteket kan man som klubkunde (man får reklamemails) få rabat på rigtig mange ting. Og få det sendt hjem med DAO for en flad 10’er, hvis man køber over et vist beløb.

Ikke at jeg har nogen aktier i Webapoteket. Det er bare min erfaring, at de er billigere end Apopro med det, jeg skal købe. Men det kan jo være tilfældigt.

4 Synes om

Jeg bruger også webapoteket, hvor man netop får 15% som klubkunde.
Mængden af mails er ikke overvældende synes jeg, og altid med relevante kampagner.

4 Synes om