Jeg har også undgået Temu. Men egentlig mest fordi jeg købte en del på AliExpress og det tog overhånd. Jeg har slet ikke prøvet Temu fordi jeg ikke vil suges ind i det igen. Jeg fik købt alt muligt på AliExpress jeg ikke havde brug for fordi det var fint og ikke kostede ret meget. Men mange bække små osv. Jeg kan ikke styre det. Det er ikke altid lige retvisende hvad de viser på billederne og hvad man modtager. Det skal man vide. Men med en god portion sund skepsis og et par lærestreger lærer man at navigere i det.
Mister og Stine!!
Helt enig… eneste sted jeg blev sådan snydt var en hårbørste.
Må tilstå at jeg også har handlet på ali og ikke finder den helt så slem i forhold til mængden af ting man forelsker sig i (købte en el kattebakke til en bryllupsgave)
Bruger temu lige i tiden til bordpynt til en konfirmation. Datterens ynglings rykke trøje er også derfra… ved godt det sikkert er fra indien, men prisen hjælper os til at få råd til mere.
Må også tilstå at jeg putter i kurven og beder min mand fjerne det der ikke er nødvendigt, for så snakker vi om det og jeg forholder mig til mine tanker… for ellers brugte jeg også for meget
Tusind tak
Line, du er en uforbederlig romantiker …
Temu er ikke en netbutik, men en kinesisk ejet platform for individuelle sælgere. Det, der bliver solgt lever ikke altid op til EUs sikkerhedskrav. Det kan i mange tilfælde være problematisk
Og så er der jo hele spørgsmålet, om man har lyst til at støtte de producenter, der står bag de billige varer på platformen. Jeg tænker ikke, at de er billige uden grund.
Jeps, jeg var på show hos Viking cats her i weekenden
Beklager det sene svar, havde ikke set jeg var tagget
He he bare en god grund til ikke ikke at skændes om toilet tømningen, så er der også bedre til alt mulig andet
forhåbentlig
Du og dine katte havde været turen værd.
Men jeg fandt ud af, at jeg trængte til en weekend uden planer og aktiviteter, så sådan blev det.
Må afsted en anden gang, noget er i nærheden (og jeg forhåbentlig kan lokke kæresten og hans unger med - de var på Falster, til familiebesøg i denne weekend.)
Undskyld nu spørger jeg lige meget dumt
@Eva
Kommer der ikke told og afgifter på
Eller det snyder Temu
Sig uden om
Er det den ry du tænkt på @DorteH
Samt hvordan det er fremstillet
Det er jo rigtig
Og tak for artiklen
Især det!
Men selvfølgelig også det, at så mange af deres varer (79 % i eksemplet ovenfor) ikke overholder helt almindelige sikkerhedskrav, som er gældende i DK og EU. Man ved simpelthen ikke, hvad varerne indeholder, eller om de er testet ordentligt. At købe noget til små børn der er lidt at eksperimentere med barnets sikkerhed.
Kan du ikke bruge den længere nede på træet i stedet?
Hvad @Beydana og @galath allerede har skrevet, og så er jeg inderligt modstander af et forretningskoncept, der handler om at produce en masse crap, til en pris der i den grad understøtter “køb og smid væk” og dermed belaste en i forvejen fucked op klode yderligere…
Det er nu ikke lige dårlig kvalitet… ikke alt bruger man en gang og smider ud…
Vi har købt høretelefoner som bare virker (ikke at vi forventede at de fungerede så perfekt) men med børn som er slemme til ikke altid at huske alt er det rart at det de risikere at miste ikke er dyr eller inbyder til tyveri.
Vi køber hårklemmer og lignende, samt bordpynt, vi har også købt batteri lyskæded som er nogle vi kommer til at genbruge og genbruge til 6 kr stk…
Så nej kvaliten er ikke lav og helt ærligt så er der ting der ender fra temu og i ja tak tilbud i den lokale brugs… de der fejr dig selv når du drikker så jeg første gang på temu, men at jeg ikke køber ting som kommer i kontakt med ens mund er er en anden side af sagen…
Skulle jeg være kritisk ville jeg mene at de er en træls konkurrence for butikker i danmark
Jeg var der også med Candy Der kommer udstilling den første weekend i januar i nøjagtigt samme hal, så du kan jo se, om det passer i kalenderen
Der planlægger jeg at have killingerne med uden for konkurrence (de er lige netop et par dage for unge til at deltage).
@Beimis jeg ved ikke om der kommer told på, det må @line_refsgaard kunne svare på?
Men efter hvad de skriver sender de portofrit og det bliver da heller ikke opkrævet på regningen.
Jeg vil da ikke afvise at jeg handler der igen, for de har virkelig mange fine ting, som ikke bare er brug og smid væk!
5 indlæg blev skilt fra til et nyt emne: Hvor meget informerede din opdrætter dig ved købet?
Ingen told… har haft det igennem tolden men aldrig fået en regning
Arj, det var totalt gået min næse forbi, at du også var der!
Så var der jo to gode grunde til at jeg skulle have været forbi.
4.-5. januar er skrevet i kalenderen! Så må vi se om det passer bedre, når vi nærmer os.
Med “brug og smid væk” referer jeg til at de lave priser notorisk er medvirkende til, at mange køber flere ting, end de ellers ville have gjort - og netop fordi de er så billige, er man også mindre tilbøjelig til at bøvle med returnering eller reklamation/ombytning, hvilket i sig selv skaber et overforbrug.
Og sammenholdt med, hvad jeg gætter på @Beydana tænker på her:
så udgør konceptet for mig at se en indiskutabelt negativ miljøpåvirkning, ikke mindst når alt - skrammel eller ej - kommer fra den anden side af kloden.
At de så samtidig truer det mere lokale marked kommer oveni…
EDIT: Nu fik jeg lige læst nogle tidligere oversete indlæg - de underbygger vel til en vis grad min ovenstående påstand om afledt overforbrug, for I er næppe de eneste…?