Jeg har haft det i årevis på begge øjne og fik for mange år siden at vide, at det er helt normalt for nærsynede. I forbindelse med et glaslegemesammenfald for nogle år siden faldt der en “snotklat” med yderligere orme (som jeg kalder dem) ned i det øje og efter min operation for grå stær sidste år er de blevet endnu tydeligere.
Jeg har talt med min øjenlæge om operation og han advarer kraftigt imod det, da der er meget stor risiko for alvorlige bivirkninger - så nu, hvor jeg forlængst har vænnet mig til dem, lever jeg med dem resten af livet frem for at risikere mit syn.
Stakkels Stine, så er hun igen fanget i den forfærdelige kasse, der gør at man ender alle mulige andre steder - i dag ved dyrlægen, hvor der skal fjernes en håndfuld tænder, herunder en hjørnetand og to med resorptioner.
Spændende hvordan hun tager det bagefter.
Jeg ved godt at hun har PKD, men lige de næste dage får hun altså vådfoder til alm katte, det er trods alt en lødig kvalitet jeg tilbyder. Og staklen skal have noget at spise.
Det var denne artikel, jeg læste den anden dag. Der står netop, at det kan gå hårdt ud over livskvaliteten:
Selv om fænomenet er ufarligt, er personer, der er hårdt ramt, villige til at opgive lige så meget af deres restlevetid, som personer med visse kræfttyper eller ikke-symptomgivende hiv.
Jeg har fri i dag og kunne sove længe.
Men det må jeg ikke, synes Delle, så hun lavede da lige ræs henover min fod kl 7. Ikke lige den fedeste måde at vågne på.
Jeg ryddede op i en skuffe i dag og fandt Isis’ dyrlæge papirer. Øverst lå regningen på hendes aflivning. Nøj det slog hårdt, selvom det er 8 år siden næsten på dato
Stine er 8 tænder fattigere, heriblandt 2 hjørnetænder , heldigvis i samme side.
Nede ved dyrlægen fik de lov at møde Divaen i hende. De lagde et drop og fik det plastret til, som de normalt gør. Da de slap hende mente hun at det var noget værre sjusk de havde lavet, og fjernede derfor selv droppet.
Det var vist også der sygeplejersken fik et hak i fingeren.
Så frem med mundkurv og så måtte de igang i det andet ben.
Nu står den på vådkost i nogle dage, og for at stingene ikke går op denne gang.