.oO September tanker - store som små

Skiftet de ti kattebakker, slået græs + malet fem bondehusvinduer udvendigt.
Så har jeg vist lov til at være træt og holde fri.
Skulle gerne nå nogle flere vinduer i morgen, hvis vejrguderne ellers tillader det.

Ristet spagetti med tomater, løg, oliven og karry MUMS.

Jeg så i går aftes en helt hvid NFO, en stor voksen kat, i min have. Det var kattene, der fik øje på den…den kiggede ind gennem terrassedørene, min hankat smed sig straks ned og rullede og kurrede.
Jeg gik forsigtigt hen til døren, hejsede persiennen helt op, åbnede døren…og så løb katten ud af haven, mens den kiggede bagud på mig.
Jeg lokkede med, se her missssssssssssss, misssssss, kom og se…men nej, den ville ikke stoppe.

Den var sååååååå tynd…jeg er næsten 100 på, at det var en NFO. Jeg har jo selv haft NFO’er…

Jeg ville jo se, om den var øretatoveret, give den mad, vand har den, fuglenes + pindgrisens…jeg har aldrig set den før.

Jeg skal have fat i en fælde…så jeg kan se hvem den er, den skal ikke gå alene og se sådan ud.

[QUOTE=Sim-Sim;931586]Jeg så i går aftes en helt hvid NFO, en stor voksen kat, i min have. Det var kattene, der fik øje på den…den kiggede ind gennem terrassedørene, min hankat smed sig straks ned og rullede og kurrede.
Jeg gik forsigtigt hen til døren, hejsede persiennen helt op, åbnede døren…og så løb katten ud af haven, mens den kiggede bagud på mig.
Jeg lokkede med, se her missssssssssssss, misssssss, kom og se…men nej, den ville ikke stoppe.

Den var sååååååå tynd…jeg er næsten 100 på, at det var en NFO. Jeg har jo selv haft NFO’er…

Jeg ville jo se, om den var øretatoveret, give den mad, vand har den, fuglenes + pindgrisens…jeg har aldrig set den før.

Jeg skal have fat i en fælde…så jeg kan se hvem den er, den skal ikke gå alene og se sådan ud.[/QUOTE]

Håber du får den indfanget og at den er mærket :kryds::kryds::kryds:

Så er Fanny hentet og konkurrencen om, hvem der kan komme tættest på til at sniffe numse, er gået igang :S

Der blev shoppet igennem på vejen hjem og de nyindkøbte rå kyllingevinger var bestemt et hit hos hende :ok:

Så nu begynder ventetiden :venter:

Braveheart er bare en helt fantastisk film - har lige set den sammen med Luna.

Og nu forsøger de at overtale mig til at se The Hunger Games sammen med dem … men ved ikke rigtig om jeggider :gruble:
Måske hvis hun også laver popcorn …

----Live Fra Bremen Sæson 6 på DVD og Chips… Det er bare godt------

225 grader er til den er brunet af (ca 15 min ) også skruer man ned til 160 grader hvor man sætter stege termometer i kødet skal havde en kerne tempratur på mellem 60-65 grader alt efter hvor rødt man ville havdet det og så skal det havde hvile i 20-30 min (hvis man har klimaprogram på ovn bruger man det)

Hun skriver jo at hun ikke har et stegetermometer og derfor googlede jeg det da det er meget længe siden jeg har stegt en culotte :slight_smile:

. o O ( “Det hedder avocado! Avocado uden d! Det er en grøntsag!
Den har jo ikke juridisk embedseksamen.” :klapper::klapper: )

Okay men 225 grader ville jeg stadig sige er forhøjt for kødet bliver meget tørt i kanten i så lang tid. Uden stege termometer så ville jeg stadig sige 225 grader 15 min og 160 grader 1,5 timer og lad den hvile

[QUOTE=Tea;931609]. o O ( “Det hedder avocado! Avocado uden d! Det er en grøntsag!
Den har jo ikke juridisk embedseksamen.” :klapper::klapper: )[/QUOTE]

Teknisk set er det faktisk en frugt da den vokser på et træ. :slight_smile:

Derudover så synes jeg faktisk at det er en malplaceret bemærkning - tænk om personen der har skrevet det er ordblind…

Og jeg ville nok brune den af på panden, og så 180 i en lille time og hvile.
Men jeg er altså også dårlig til at lave mad efter opskrifter og regler. :høhø:

Som sagt så ved jeg det ikke. Har kun googlet mig til det og har skrevet det så Stine må selv tage ansvaret for hvordan kødet bliver :høhø:

Det lyder faktisk som en god måde at stege det på, den måde du beskriver det, sådanne gør vi ved en oksemørbrad, fuld skrue og så ned på 160 grader i X antal minutter (alt efter vægt) efterfulgt af hviletid :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;931612]Teknisk set er det faktisk en frugt da den vokser på et træ. :slight_smile:

Derudover så synes jeg faktisk at det er en malplaceret bemærkning - tænk om personen der har skrevet det er ordblind…[/QUOTE]
Det er et citat fra en film der vises på TV2 netop nu, sagt af
en meget træt Nikolai Lie-Kaas til sin irriterende sekretær,
der klager over at hendes “advocado” er smattet.

Hun kommenterer i øvrigt også at det vist er en frugt

• hvilket jeg ikke var klar over, men det giver da god mening.

Syntes bare hans udbrud var så sjovt. :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;931612]Teknisk set er det faktisk en frugt da den vokser på et træ. :slight_smile:

Derudover så synes jeg faktisk at det er en malplaceret bemærkning - tænk om personen der har skrevet det er ordblind…[/QUOTE]

Det er et citat, Birthe. Det står i anførselstegn. Ser lige, at Tea selv har svaret, at det er et citat fra en film. Og jeg synes altså også, det er sjovt :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;931618]Som sagt så ved jeg det ikke. Har kun googlet mig til det og har skrevet det så Stine må selv tage ansvaret for hvordan kødet bliver :høhø:

Det lyder faktisk som en god måde at stege det på, den måde du beskriver det, sådanne gør vi ved en oksemørbrad, fuld skrue og så ned på 160 grader i X antal minutter (alt efter vægt) efterfulgt af hviletid :)[/QUOTE]

Du skulle prøve med okse kød lang tids stegning søg på nettet . Men ovn skal være på 60 grader og kødet skal havde ca 10-12 timer på den måde for man en rosa farve hele vejen igennem kødet (kerne tempratur på 60 grader) . men prøv at søg det på nettet . Det er til at komme i drømmeland over så godt bliver kødet på den her måde .

[QUOTE=Tea;931620]Det er et citat fra en film der vises på TV2 netop nu, sagt af
en meget træt Nikolai Lie-Kaas til sin irriterende sekretær,
der klager over at hendes “advocado” er smattet.

Hun kommenterer i øvrigt også at det vist er en frugt

• hvilket jeg ikke var klar over, men det giver da god mening.

Syntes bare hans udbrud var så sjovt. :)[/QUOTE]

Sorry, jeg er træt idag - troede at en eller anden havde skrevet det et eller andet sted. Beder mange gange om forladelse :smiley:

Vi langtidssteger engang imellem en oksesteg som får 150 grader i 3-4 timer og det bliver også så mørt at det kan tygges uden tænder. Nej, det bliver ikke lyserødt men alligevel fantastisk. Jeg skal da prøve 60 grader i ca 10-12 timer på et tidspunkt. Er der ca tid pr. kilo?

Det er helt OK. :slight_smile:

Det er ikke efter kilo . Det er MEGET vigtig at finde ud af sin ovn temperatur for den SKAL være 60 grader. Man sætter stegetermometer i kødet med det sammen. <kødet må ikke komme over 60 grader så god ide med et termometer hvor man kan sætte temperatur på.
Det der er med den stege metode det er det har ikke betydning om det for 10 ,12 eller 15 timer bare temperatur er på 60 grader (ovn /kød)

Husk kødet bliver bedst ved at salte det og give det peber og lad den står i 15 -20 min inden den sættes til stegning for det lukker porene på kødet