[QUOTE=FinnFrode;936071]Flot udvalg, men I mangler en Da Bird eller lignende med fjer, der roterer, når man svinger den rundt…
Og måske nogle kaninhaler - kan som regel købes på Racekattens udstillinger. :)[/QUOTE]
Har denne variant i kurven til næste køb - har bare læst at den “ægte” er bedre - men om ikke andet kan man da afprøve de billige og så investere i den anden :høhø:
Og venter tålmodigt på der kommer en udstilling i nærheden jeg kan komme forbi og kigge på - så kan jeg gå undercover og savle på alle jeres missere:muhaha:
[QUOTE=Skattekat;935933]Ihh, du har fået fine billeder af kattene
Og gensynsglæden er ikke til at tage fejl af hos Charley … men helt ærligt, hvad har han gang i her ?
[/QUOTE]
Det er da bare en grundig vask imellem venner det der
Burde tage ind og træne i dag - men min krop er fuldstændig smadret efter konferencen i går… Det føles som om jeg har trænet alt for meget, men har bare stået op en del.
Og så har jeg så ondt i armene Og er vældig træt i hovedet efter at have været “på” en hel dag… Sidder nu og overvejer om jeg skal blive hjemme og så gå en god lag tur i stedet… For skal have rørt mig…
Er nu ret sikker på at det ender med det sidste - så går jeg lige om snart - og så må jeg tage en søndags-morfar når jeg er kommet hjem igen, og har spist frokost…
[QUOTE=Temple Bar;936024]I Thailand har kattene mere været delt op efter deres pelsfarve end så meget andet og derfor hedder en blå kat Korat, en hvid kat Khao Manee, en masket kat med blå øjne siameser og en brunlig masket kat med gule eller akvamarinblå øjne en Suphalak. Suphalak’en er det, der kommer tættest på en vestlig burmeser, men fordi kattene gennem årene har parret sig lidt tilfældigt, er der også nogen af de blå katte, der kan lave burmesere.
Koratopdrætterne har jævnligt hentet korater i Thailand og de tester for alt, hvad der kan tænkes at være relevant, herunder om de bærer maske (som koratopdrætterne ikke er interesserede i) og det har så vist sig, at der er nogle stykker i Europa, der gør det og via Camilla er der så en hollandsk burmeseropdrætter, der har fået kontakt til den hollandske ejer (heldigt :D) af en korat hankat, der bærer burmesermaske og de er blevet enige om at foretage en parring, når han er gammel nok, dvs. om nogle måneder. Og hendes forbund har nu godkendt projektet, så næste skridt er…at vente [/QUOTE]
Aaaah se DET er spændende!
Og ja - ventetid stinker
Supplerer lige med at de blåøjede kaldes “Wichien-mass” (månediamant) eller “Maew Kaew” (juvelkat). Ikke fordi det er relevant på nogen måde - bare fordi jeg synes det er smukt.
Held og lykke med jeres projekt, det lyder spændende!
[QUOTE=Ann R;936134]Supplerer lige med at de blåøjede kaldes “Wichien-mass” (månediamant) eller “Maew Kaew” (juvelkat). Ikke fordi det er relevant på nogen måde - bare fordi jeg synes det er smukt.
Held og lykke med jeres projekt, det lyder spændende![/QUOTE]
Tak Også for suppleringen - jeg kunne ikke huske dem alle sådan på siddende fod og så ville jeg hellere holde mig til de sikre
Hvor var det godt at jeg valte at blive hjemme fra træning, og gå en tur i stedet…
Mine gamle naber - som jeg havde det rigtig godt med - kom tilfældigvis kørende igennem Trige på vej hjem - de ville lige se om det lignede sig selv.
Og så var det altså at de kørte lige forbi mig - så de holdte ind, og vi fik en god lang snak om lidt af hvert.
Hvor savner jeg altså de naboer - men måske ser jeg snart hende igen - hun er sygeplejerske på gigtafdelingen, og der skal jeg til kontrol om godt en måned.
[QUOTE=Rumle;936016]Vores datter og jeg sad og lavede pompommer til Micro og My igår og kom så til at snakke om hvor meget legetøj vi har til dem - vores datter ville gerne have at vi lige kiggede på det fordi hun er sikker på vi altså mangler en HEL masse :høhø:
Behøver jeg sige at jeg grinte en lille smule da vi fik lagt det ud
-hun mener stadigvæk at vi ik har ret meget :øhmm:[/QUOTE]
Det er da fordi hun sammenligner med, hvor meget hun selv har! :lys-ide: Har jeg ikke ret i, at hendes egen samlede beholdning af legetøj er væsentligt større?:høhø:
Julie har idag oplyst mig om at man faktisk også kan købe legetøj til katte i Rema og Føtex :klapper: (og jeg spillede meget overrasket så hun blev rigtig stolt over oplysningen:cool:)
Tror mit dankort ville smelte, hvis vi gik i en dyreshop sammen hende og jeg:tihi: