Ihhhh hvor vil jeg gerne til Fyn på udstilling… Andet forsøg på overnatning er nu sat ind… Spørgsmålet, hvis det lykkes, er så bare om jeg skal tage en eller to katte med og om det skal være en eller to dage
Som PiaR er inde på kan det nemt blive tørt pga manglende fedt - vi lavede på et tidspunkt PulledPork med en alm flæskesteg og den blev faktisk rimelig tør i forhold til når vi laver det med en nakkefilet
Altså, jeg burde vide at jeg ikke skal kige på Mette Blomsterbergs opskrifter…
Nu har jeg lyst til at lave konfektkugler - men eftersom jeg ikke har godt af dem selv, og ikke lige har andre at give dem til, må jeg hellere lade være i dag…
AV jeg harondt i især højre hånd, men det er det hele værd
De går nu og kigger på hinanden… der har kun været ét hvæs…
Savannah er så også i småløb = hun går bare og kurrer og kurrer, for uuuuh Yasha er lækker :høhø: (det var egentligt startet for et par dage siden, men nu kan hun jo SE ham og ikke kun lugte ham )
Og Yasha kunne ikke være mere ligeglad! :høhø: han ligger bare og putter på sofaen og gider knap kigge på dem… de har jo været her LÆNGE i følge ham Unni bruger meget tid på at sidde og kigge på de to små - tror egentligt hun bare gerne vil lege med dem
Jeg gruer da lidt for når vi skal vende snuden mod Årslev… (meeeen mon ikke vi overlever? om ikke andet må man tage en lille morfar )
[QUOTE=PiaR;935923]Ufatteligt som to små killinger kan larme!
De afholder brydekamp ude i gangen lige nu, og det lyder jo som om de er mindst ti om det - på ti kg hver![/QUOTE]
Det er samme scenarie herhjemme, blot med den forskel at coop og smoke sammenlagt vejer lige godt 9 kg… engang imellem lyder det virkelig som om at lejligheden er ved at blive splittet til atomer…
[QUOTE=PiaR;936246]Det er fedet, der gør at man kan trække kødet i strimler, efter det er grillet i de mange, mange timer.
Uden fedt, bliver det tørt.[/QUOTE]
Lige præcis… Man må ikke blive FOR fedtforskrækket, for så går det ud over kvaliteten af kødet med henblik på at det skal blive saftigt…
[QUOTE=PiaR;936246]Det er fedet, der gør at man kan trække kødet i strimler, efter det er grillet i de mange, mange timer.
Uden fedt, bliver det tørt.[/QUOTE]
Netop - og manden lærte så at når konen siger det ik blir saftigt som det plejer så har hun ret :høhø:
[QUOTE=Helene C;936258] Jeg gruer da lidt for når vi skal vende snuden mod Årslev… (meeeen mon ikke vi overlever? om ikke andet må man tage en lille morfar )
[/QUOTE]
Det håber jeg da En stor fordel ved katteklubben er at de har sent indtjek :høhø:
Havde du forresten fået kørelejlighed til Køge?
Ellers har jeg snakket med en af dem jeg kørte med i går, og hun ville gerne samle dig op på vejen på en togstation
Ja de er super søde Det hjælper helt sikkert på Savannah at hun er stjerneforelsket i Yasha takket været en lille løbetid :høhø:
og de små NYDER at have hele gangen at fræse rundt i noget mere end bare lige 1 time nu og da… De har tosset rundt lige siden de fik åbnet op og er nu gået helt kolde og ligger bare og nyder livet
Vi har faktisk brugt kamsteg til vores pulled pork - det bliver ikke grillet, men tilberedt i stegeso i ovnen, og bliver bestemt ikke tørt. Kødet gnides ind i krydderier og trækker omkring 8 timer (i plastpose i køleskab), hvorefter det langtidssteges i ovnen, også omkring 6-8 timer. Og så er det lige til at trække fra hinanden og blande med stegeskyen.
Kyllingen laves lidt anderledes: Sovsen laves aftenen før (af bl.a. whisky, løg og ananas) og trækker i køleskab natten over. Næste dag koges kyllingebryst i sovsen i 3 timer ved lav varme. Så er de lige til at trække i strimler, som derefter skal ligge i sovsen yderligere en time. Og lige om lidt skal vi smage på det
[QUOTE=Else;936326]Vi har faktisk brugt kamsteg til vores pulled pork - det bliver ikke grillet, men tilberedt i stegeso i ovnen, og bliver bestemt ikke tørt. Kødet gnides ind i krydderier og trækker omkring 8 timer (i plastpose i køleskab), hvorefter det langtidssteges i ovnen, også omkring 6-8 timer. Og så er det lige til at trække fra hinanden og blande med stegeskyen.
Kyllingen laves lidt anderledes: Sovsen laves aftenen før (af bl.a. whisky, løg og ananas) og trækker i køleskab natten over. Næste dag koges kyllingebryst i sovsen i 3 timer ved lav varme. Så er de lige til at trække i strimler, som derefter skal ligge i sovsen yderligere en time. Og lige om lidt skal vi smage på det :)[/QUOTE]
Sorry, men det er ikke “ægte” pulled pork
Men et mindst lidt så godt alternativ hvis man ikke har en grill.
PP tager meget længere tid, og grilles ved 110 grader, gerne med masser af røg.
Den der kyllingesauce lyder rigtig, rigtig god - har du en opskrift du vil dele?
.oO Nå… så kan jeg vel lige så godt få meldt til Viking Cats show i Haslev…
.oO Har gået og ventet på Jans beslutning ang Thane, inden jeg tilmeldte - og har lige fået den…
.oO Thane skal ikke længere showes! udelukkende pgr hans alvorlige køresyge, som vi ikke kan finde ud af at gøre noget effektivt ved
.O Jan vil tillade, at Thane bliver kørt til dyrlæge, kiropraktor og evt vask… men deltagelse i udstillinger er fremover udelukket, med mindre at udstillingen er max 10 minutters kørsel fra os!
.oO Det passer mig egentlig vældig godt… Opdrætter har det på samme måde… Thane er godt nok blevet en ret pæn coonbaby - men udstilling skal altså også være en fornøjelse for ham, hvilket det ikke er, når han skal gennemlide alle køresygens kvaler, inden han når frem!
[QUOTE=DK Thomani;936292]Det håber jeg da En stor fordel ved katteklubben er at de har sent indtjek :høhø:
Havde du forresten fået kørelejlighed til Køge?
Ellers har jeg snakket med en af dem jeg kørte med i går, og hun ville gerne samle dig op på vejen på en togstation :)[/QUOTE]
Har fået to tilbud, men ville jo gerne så tæt som muligt på mig selv med henblik på at blive samlet op.
vidste faktisk ikke at de havde senere indtjek end de andre klubber, jeg har ikke lagt synderligt mærke til det, men har jo også kun været til en af deres udstillinger, og der havde jeg jo ikke rigtig noget at sammenligne med hehe…
Fantastisk! Hvor henne af? En man kan kontakte med noget mail eller noget?
oO… Jeg er blevet syg… Snot, snot og atter snot!Oo
oO Og jeg er løbet tør for chokolade kiks… Oo
oO Har heldigvis lidt sun lolly is i fryseren, men det er jo ikk det samme… og med min minimale appetit var chokoladekiksne det eneste der gled ned over dagen…Oo
oO Hele min eksames gruppe ligger syge… Så den aftale i aften på skype skal nok blive interressant…Oo
[QUOTE=Bølle-missen;936030]Velkommen til en gang god gammeldags omgangssyge Umiddelbart varer det en uges tid, hvis man kan regne med varigheden af min kollegas tilstand. Mange tak!
Har vekslende kvalme, ondt i maven og så have det fint. Skal slet slet ikke påtænke at tage en ekstra portion af noget lækkert mad, for når jeg spiser for meget bliver det bare værre… :([/QUOTE]
Nej, det er heldigvis ikke det… Det er bare en af følgerne ved “den tid på måneden” hos mig…