.oO September tanker - store som små

hold nu op hvor er Coop bare FRÆK!!

Jeg havde noget på fingeren som Smoke fik lov til at slikke af. Halvvejs igennem godbidden kommer Coop farende, skubber stakkels Smoke til side for selv at få det der er på fingeren! Hvor fræk har man lige lov til at være???

Smoke har godt nok fået sin sag for med den lille lømmel :høhø:

[QUOTE=Temple Bar;935953]Så er første skridt taget mod Europas første officielle Bu-ko katte :smiley: Felikat har her til aften godkendt et burmeser/korat udkrydsningsprojekt, som Camilla og jeg har været lidt inde over (hvis ikke Camilla havde fortalt, at der var korater i Europa, der bærer cb, var tanken nok slet ikke opstået).

Det bliver meget spændende at følge udviklingen :D[/QUOTE]

[QUOTE=Temple Bar;936024]I Thailand har kattene mere været delt op efter deres pelsfarve end så meget andet og derfor hedder en blå kat Korat, en hvid kat Khao Manee, en masket kat med blå øjne siameser og en brunlig masket kat med gule eller akvamarinblå øjne en Suphalak. Suphalak’en er det, der kommer tættest på en vestlig burmeser, men fordi kattene gennem årene har parret sig lidt tilfældigt, er der også nogen af de blå katte, der kan lave burmesere.

Koratopdrætterne har jævnligt hentet korater i Thailand og de tester for alt, hvad der kan tænkes at være relevant, herunder om de bærer maske (som koratopdrætterne ikke er interesserede i) og det har så vist sig, at der er nogle stykker i Europa, der gør det og via Camilla er der så en hollandsk burmeseropdrætter, der har fået kontakt til den hollandske ejer (heldigt :D) af en korat hankat, der bærer burmesermaske og de er blevet enige om at foretage en parring, når han er gammel nok, dvs. om nogle måneder. Og hendes forbund har nu godkendt projektet, så næste skridt er…at vente :venter:[/QUOTE]

[QUOTE=Ann R;936134]Supplerer lige med at de blåøjede kaldes “Wichien-mass” (månediamant) eller “Maew Kaew” (juvelkat). Ikke fordi det er relevant på nogen måde :smiley: - bare fordi jeg synes det er smukt. :lovelove:

Held og lykke med jeres projekt, det lyder spændende![/QUOTE]

Det er nemlig et superspændende projekt, som jeg glæder mig til at høre mere om. Jeg håber, Burmeseropdrøtterne får deres forventninger til projektet opfyldt. Hvilken af de hollandske FIFe klubber har givet grønt lys for projektet:? Felikat eller Mundikat:?
Koraten tager jævnligt novicer ind fra Thailand - med dem kommer der naturligvis nye gener, nogle af dem ukendte, andre uønskede. V.hj.a. farvegentests opdagede vi tilfældigvis, at en novicehunkat bar cb (Burmeser-maskegenet, som Mette har forklaret så fint:)) - hun var på det tidspunkt den eneste kendte cb-bærer. Siden er der fundet 3 til - to af denne hunkats sønner og en anden novice hunkat importeret til UK fra Thailand.
Da de to racer er kusineracer, hjælper vi gerne hinanden i sådanne sjældne tilfælde - det er dog en klar forudsætning, at efterfølgerne af et sådan projekt kun må bruges i Burmeseravlen.

Camilla - Mette skriver i sit indlæg at det er Felikat? :slight_smile:

[QUOTE=Helene C;936418]hold nu op hvor er Coop bare FRÆK!!

Jeg havde noget på fingeren som Smoke fik lov til at slikke af. Halvvejs igennem godbidden kommer Coop farende, skubber stakkels Smoke til side for selv at få det der er på fingeren! Hvor fræk har man lige lov til at være???

Smoke har godt nok fået sin sag for med den lille lømmel :høhø:[/QUOTE]

Ah… hvor ER det nu jeg kender den opførsel fra? :gruble: :slem:

Jeg troede for resten lige kort at du var blevet snydt i Brugsen… :lol:

[QUOTE=PiaB;936301]Ja de er super søde :smiley: Det hjælper helt sikkert på Savannah at hun er stjerneforelsket i Yasha takket været en lille løbetid :wehuu: :høhø:

og de små NYDER at have hele gangen at fræse rundt i noget mere end bare lige 1 time nu og da… :smiley: De har tosset rundt lige siden de fik åbnet op og er nu gået helt kolde og ligger bare og nyder livet :D[/QUOTE]

Fedt fedt fedt at høre Pia… Du har HELT styr på situationen lyder det som. Det blir så spændende nu hvor de har syn og duft til hinanden :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;936448]Ah… hvor ER det nu jeg kender den opførsel fra? :gruble: :slem:

Jeg troede for resten lige kort at du var blevet snydt i Brugsen… :lol:[/QUOTE]

Ja nogle gange skulle man altså IKKE tro at han rent faktisk er NFO og ikke Sia/ori… :venter:

:lol: Haha…! Njah dog ikke… Men han bliver kaldt for enten Cooper eller Coop fremfor hans fine lange navn Sheldon Lee Cooper :tihi.

Som Eva skriver er det Felikat, der godkendte det - og meget hurtigt endda :slight_smile: Der gik vist mindre end en uge fra Angela sendte det ind og til godkendelsen var der :ok:

Samtidig er der i UK lavet en Khao Manee/burmeser parring, hvorfra der måske også kommer et afkom ind i FIFé - og her bliver det så Mundikat, der skal “testes” :slight_smile:

Det er forbigået min opmærksomhed:ups:

Mette - bærer KM også cb:?

[QUOTE=Helene C;936452]Ja nogle gange skulle man altså IKKE tro at han rent faktisk er NFO og ikke Sia/ori… :venter:

:lol: Haha…! Njah dog ikke… Men han bliver kaldt for enten Cooper eller Coop fremfor hans fine lange navn Sheldon Lee Cooper :tihi.[/QUOTE]

Ja, det regnede jeg jo godt nok ud, da jeg lige fik brikkerne rystet på plads :smiley:

(Det er Whiskey der har en opførsel overfor damerne der minder om det du beskriver. Ikke meget gentleman dér :rulleøjne:)

[QUOTE=dkkorat;936456]Det er forbigået min opmærksomhed:ups:

Mette - bærer KM også cb:?[/QUOTE]

Nej, men 50% af afkommet vil statistisk være cb-bærer, så det koster en generation mere at lave KM/BUR parringer :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;936457]Ja, det regnede jeg jo godt nok ud, da jeg lige fik brikkerne rystet på plads :smiley:

(Det er Whiskey der har en opførsel overfor damerne der minder om det du beskriver. Ikke meget gentleman dér :rulleøjne:)[/QUOTE]

Nej det ville også være synd at sige der er noget som helst gentleman over Coop…
Bevares Smoke får nogle ninjaangreb ind, men der er INGEN tvivl om at det er Coop der styrer dagsordnen :regler:

På den smarte måde;)

I må da også kunne bruge Tonkaneser som udkrydsningsrace:?

. o O (Så må Chili vist siges at være fuldgyldigt kattebandemedlem. Hun har lige holdt fræs - og smadret sin første urtepotte :doh:)

. o O (Underboerne er sikkert vildt begejstret over, at jeg støvsuger på den tid af aftenen lige oven over deres soveværelse, hvor børnene sover :S)

. o O (Nå, men det må blive plastikskjulere i en periode fremover. Jeg er jo også så småt ved at vænne mig til ikke at kunne rulle gardinerne ned længere. Heldigvis er Chili så dejlig, at hun mange gange opvejer alle de gener, der følger med at få en killing :love2:)

Håber sørme jeg kan finder overnatning, så vil Jeg tage Delko med til Årslev, syntes det var så super hyggeligt i går, med dejlige katte og søde mennesker

Det håber jeg i hvert fald at jeg har :tihi:

jeg skal dog lige have holdt øje med hende Savannah, for begynder hun at løbe ret meget voldsommere skal jeg nok snart omkring dyrlægen på en eller anden facon - for en brølende hunkat i løbetid er ikke ønskeligt lige nu, med alle de hankatte som i forvejen sidder og synger serenader rundt om, og killingerne har også brug for mor lidt endnu som værende mor.

men hun er godt nok snotforelsket i Yasha :tihi: DET er altså lidt funny at se på :slight_smile: Hun går og kurrer meget normalt, men når hun ser Yasha går hun fuldstændigt i selvsving og kan slet ikke være for sig selv :tihi: Han er læææææækker, synes hun og han kunne faktisk ikke være mere ligeglad med hende :høhø: han snuser lidt efter killingerne (for de æder jo hankastrater til morgenmad!), men Savannah er han HELT ligeglad med :tihi:

.oO “Jubii” Straight hjem fra en fantastisk bryllupsweekend og begrave snuden i Kemi bogen :thumbdown: !

.oO Som en trøst fatter jeg 95% af det jeg læser! :uha:

Suk, så har plejemissen endnu en drillepinds død på samvittigheden!!! :muhaha:

Jeg må vist til at finde noget nylonsnor, så den kan blive repareret, men det bliver ikke i aften.

:godnat: Monsteret må underholde sig, for nu vil jeg gå i seng! :zzz:

nu går min hånd og jeg i seng :S
Er ret glad for at jeg ikke har jeans på i dag - tror ikke jeg ku åbne et par bukser :S

håber godt nok den har det bedre i morgen! :S

Opskrift på pulled chicken: http://www.detvildehvidlog.dk/2012/08/pulled-chicken-m-ananas.html
På ingen måde tørt - til gengæld måtte det godt have været lidt mere krydret.

Og her er “vores” udgave af pulled pork (uden grill): Pulled pork sandwich - Opskrift | femina.dk
Vi serverer med en god, hjemmelavet coleslaw - og barbequesauce selvfølgelig.

Jeg er glad for, at jeg har taget fri i morgen!