Åh ja… Det medførte brug af tragt her… Lugten af kogende tis glemmer jeg aldrig
Undskyld, men der fik jeg godt nok dagens grin ![]()
nogen har taget min motivation i dag …
måske det er “borte” eller “pist”, som har taget den …
Hvor end den er, så gemmer min sig samme sted ![]()
så var der lige en kollega som skrev en mail til mig og den var skrevet i ENE STORE BOGSTAVER - et gæt hvor hurtigt vedkommende lærte, at skal man have hjælp af mig, så foregår det med almindelige bogstaver.
En mail tog det og damen har skrevet pænt og høfligt siden ![]()
Havde det været 10. rykker på en simpel ting så kunne jeg måske gå med til at der er behov for en vis mængde ventilering. Men første mail på et temmeligt indviklet spørgsmål som kommer til at involvere flere afdelinger for at blive løst, så er et ikke ros man får hos mig.
Yikes - jeg tror, det er en dræbersnegl, der ligger ude på min terrasse
Det er da alt, alt for tidligt. Det ender med, de kommer til at plage os året rundt
Man kan selvfølgelig håbe på, at en ordentlig gang nattefrost - som vel må komme - kan gøre kål på en masse af dem, hvis de er vågnet for tidligt.
når den bette står op kl 6 og man selv først kom i seng kl 4 …
7-9-13 er det ikke noget nogle af de to unger gør ret ofte ellers er de normalt søde at sove til 9-9.30 ![]()
Men for pokker mor er træt
I dag er en helt særlig dag
Det er 8 år siden, Claus forsøgte at overbevise mig om, at bare fordi vi skulle ud se på en bestemt kat på internatet, så var det jo slet ikke sikkert vi kom hjem med en kat…
Men katten var ingen ringere end Jeppe, som ligger ved min side og sover ![]()
And so it begins… glæden ved at have fertile hunkatte eller nowet ![]()
hvis jeg kunne vælge ville fertile hunkatte komme uden lyd…
Jeg er tilfreds så længe de ikke overpisser alting ![]()
Når man så har en hankat som så småt er ved at brænde sin chip af…
McCoy er ikke altid nem, men hvor gør han livet med fertile hunner nemt, for hvorfor kalde på lækre hanner når man har en parringsvilling totalt lækker fyr lige ved hånden ![]()
Der kom lige en spurvehøg flyvende og satte sig på toppen af en af pælene i min indhegning. Lige ved siden af vinduet, så jeg var helt tæt på den. Meget fin fugl. Nu håber jeg bare, den lader mine småfugle være ![]()
Min søn og jeg var ude at køre i dag og på en mark landede der to traner der dansede deres parringsdans. Det har jeg godt nok aldrig set før, andet end på TV
Vi ved nok alle godt at menneskemad og godbidder ikke er sundt for vores katte.
Denne er dog lidt af en øjenåbner, et par ting troede jeg ikke var så slemme
Men at sammenligne tun med muffin til en kødæder… fair nok, med fløde osv, men hælder lidt til at Anicura også sælger tørkost ![]()
Eller rejer, for den sags skyld…
Men OK, der findes jo også sunde muffins… ![]()
Jeg går ud fra, at det ikke så meget er et spørgsmål om sundt eller usundt - men om at det er noget, man giver dem ud over deres daglige fodermængde. Og så kan selv den sundeste godbid jo nok have en effekt på sidebenene.
Jeg kan konstatere, at Asani fik noget, der nok svarer til mindst 15 muffins den anden dag, da jeg fik rejer ![]()
Jeg læser det også på den måde ![]()
Selvom fx bananer er sunde for os, så er det stadig en dårlig idé at spise 20 om dagen ved siden af det, man normalt spiser.