ooO Januar tanker

Chili er nok mest til tørfoder, selv om hun er blevet gladere for vådfoder, end hun var. Asani ville helt sikkert dø uden sit vådfoder. Men det handler selvfølgelig også om, at det er svært at kontrollere mængderne, hver især får, når de spiser sammen.

Jeg har prøvet Surefeed, som Asani blev deprimeret af, og det skal han jo ikke være. At sætte dem til at spise hver for sig ved jeg slet ikke, hvordan jeg skulle kunne gennemføre eller bare overskue. Det vil være så radikalt anderledes end det, de - og jeg! - er vant til.

havde laaaaaaang ventetid i Billund, så en tur i genbrug…en catit fontæne til 25 penge og et 1000 kr’s foto/video stativ til 30…

1 Synes om

Chilis værdier er stabile og gode, så nu kan hun vente et halvt år, før hun skal til næste tjek. Hun får 3 enheder, og det skal hun fortsætte med.

Langtidsblodsukkeret er på 340, faldet en anelse siden sidst. Det er lige under den kritiske grænse, men det er fint for et dyr, der er i behandling med insulin, siger dyrlægen. Hendes blodsukker på dagen, målt ca. en time efter hun fik insulin, var 5,2, vist nok. Jeg ved ikke lige, hvad det bør ligge på, men det er faldet fra omkring 25, inden vi fik styr på hende. Så det er også fint.

Så nu er det “bare” vægten … :roll_eyes:

11 Synes om

Jeg fandt lige denne mega søde emoji tilfældigt herinde :hedgehog:

Så ikke ligefrem store tanker :ups:

3 Synes om

Det er lidt sødt… Arthur venter på Otto, når de leger fangeleg :heart:

Bimser har altså ikke lige så mange gear som andre katte :tihi:

14 Synes om

Det er altså lidt meget fantastisk, at de to er blevet så glade for hinanden :smiley:

1 Synes om

Hvor er det dejligt at det gik efter planen, og Otto har fået sig en katteven. :hjerte:

1 Synes om

Selvforkælelse inden show-weekend :slight_smile: Nice :slight_smile:

2 Synes om

Hvad laver du?

Det er da super gode nyheder Ingrid! :slight_smile: Og flot at det er gået så hurtigt med at finde stabilt lavt niveau - det tog flere år med Sigga. Og min dyrlæge på det tidspunkt sagde i hvert fald, at så længe vi kunne styre blodsukkeret så fint, så var vægten sekundært for hende.

2 Synes om

Det har min dyrlæge nu også hele tiden lagt mest vægt på (if you pardon the pun). Men hun skal ikke blive ved med at tage på, som hun har gjort de sidste måneder. Så skal hun trilles ud og ind, når vi kommer til sommer :uha:

I den periode, hvor hun tabte sig, var der jo ingen restriktioner på maden overhovedet, og det skal der nok være igen. Så jeg skal til at måle tørfoderet og begrænse den mængde, de får. Også selv om de plager :slight_smile:

Sådan apropos. Så slemt er det trods alt ikke med Chili endnu. Altså vægtmæssigt. Diabetes-toget er kørt.

Får ordnet ansigt og klippet spidser :slight_smile:

2 Synes om

Øren og næse og så’n …eller hva?

Tæt på :laughing: Når man er 40+ skal der en del læderfedt til at holde betrækket smidigt :ok:

2 Synes om

Han har da noget at stå imod med! :sunglasses:
Men han ser så ud til at være en relativt stor kat, så at han skulle være 4-5 kg. overvægtig tænker jeg er liiige frisk nok… :cat2:

Og i de her klimaforandringer, er det nødvendigt med katte der kan stå fast i blæsevejr :cool:

2 Synes om

Det er netop også hvad Manse hævder… :smirk_cat:

1 Synes om

Og Gisle spørger hvad der dog er galt ved at veje 8,6 kg. :thinking:

2 Synes om

Hvis du fik ham barberet, ville han omgående veje 3-4 kg. mindre …
#pelsmonster

3 Synes om