Han er i behandling hos Centrum Dyreklinik i Istedgade, hos den dyrlæge der hedder Amalie Pedersen.
1000 tak for dit tilbud
Jeg overvejer at tage til vagtdyrlægen allerede i aften for at få væske i ham, men jeg prøver først selv. Hans smertestillende virker et stykke tid endnu, og han tager fint det vand jeg giver ham i sprøjten, men jeg lidt i tvivl om det er nok Lige nu sover han, efter at have drukket 45 ml. vand.
Krydser fingre og alt hvad der ellers kan krydses for at Theo hurtigt bliver frisk igen når han får den nye medicin
Det med bugspyt-kirtlen, er det ikke også det som den ene af Gitze’s har? :?
[QUOTE=Theomilou;1079467]Han er i behandling hos Centrum Dyreklinik i Istedgade, hos den dyrlæge der hedder Amalie Pedersen.
1000 tak for dit tilbud
Jeg overvejer at tage til vagtdyrlægen allerede i aften for at få væske i ham, men jeg prøver først selv. Hans smertestillende virker et stykke tid endnu, og han tager fint det vand jeg giver ham i sprøjten, men jeg lidt i tvivl om det er nok Lige nu sover han, efter at have drukket 45 ml. vand.[/QUOTE]
Håber du kan få væske i ham. Jeg vil gerne komme og hjælpe hvis du har brug for det, så sig til!
Hmm…fandt lige det her på nettet:
‘Behandlingen skal påbegyndes så hurtigt som muligt. Katten må hverken tilbydes mad eller vand i 2-3 dage, for at hindre stimulation af bugspytkirtlen. I stedet gives væske med næring som drop eller under huden. Katten kan desuden have brug for anden medicin, så som antibiotika, insulin og medicin mod kvalme, mavesår og smerter.’
På den her side: Bugspytkirtelbetændelse
Hvis det passer, at han ikke må få vand og mad, og behandlingen bør starte med væske i drop eller under huden, bør han vel indlægges? :? Hvad har dyrlægen sagt? :?
Jo, men jeg tror ikke det nødvendigvis er helt det samme (samme behandling), Theo’s lyder til at være den akutte udgave, Regitze’s er kronisk
Rigtig god bedring til ham
[QUOTE=Diana F;1079475]Hmm…fandt lige det her på nettet:
‘Behandlingen skal påbegyndes så hurtigt som muligt. Katten må hverken tilbydes mad eller vand i 2-3 dage, for at hindre stimulation af bugspytkirtlen. I stedet gives væske med næring som drop eller under huden. Katten kan desuden have brug for anden medicin, så som antibiotika, insulin og medicin mod kvalme, mavesår og smerter.’
Hvis det passer, at han ikke må få vand og mad, og behandlingen bør starte med væske i drop eller under huden, bør han vel indlægges? :? Hvad har dyrlægen sagt? :?[/QUOTE]
Det har jeg læst. Theo skal have væske hos dyrlægen i morgen tidlig, men beskeden jeg fik, var at tage den fede mad fra ham, men stadig give ham vand…og smertestillende og antibiotika…
Ih altså :trøste:
Håber alt godt for Theo snart bliver rask
Krydser alle fingre for Theo.
og rigtig god bedring til ham
Tak for alle de krydsede fingre og opmuntringer. Det betyder rigtig meget :knuser:
Rigtig god bedring til ham og masser af for at det sker snart
[QUOTE=danpia;1079487]Jo, men jeg tror ikke det nødvendigvis er helt det samme (samme behandling), Theo’s lyder til at være den akutte udgave, Regitze’s er kronisk
Rigtig god bedring til ham[/QUOTE]
næsten… det min har er resultatet af det/noget lignende det Theo har… nemlig en betændelse af en art der permanent har ødelagt bugspytkirtlen…
så hvis alt går galt og Theos bugspytkirtel ikke kommer sig - så fortvivl ikke - såsnart betændelsestilstanden er væk og Theo er på mærkerne igen og begynder at spise - så er det ingen katastrofe hvis der ikke er nogen bugspytkirtel, for vi kan sagtens tilsætte enzymer til maden så de kan optage den helt normalt…
jeg sørger blot for at der ikke er noget videre fedt i den mad de får (hvilket jo er meget godt overall set) og så får lille Kheops 75 g hakket kød med enzymer i inden aftensmaden serveres… så er der max optagelse af det hele inkl den halve b vitamin-kompleks pille han får 2 gange om ugen… (de kan ikke optage B12 uden bugspytkirlen så der skal tilfæres en hel del ekstra)
så rigtig god bedring med ham… uanset hvordan og hvorledes når han er blevet rask igen, så skal det nok gå fint!
Jeg har desværre ingen vise ord at give dig
Men et kæmpe og en masse
for, at Theo snart er frisk igen
Håber det går den rigtige vej, nu han har fået en diagnose.
Masser af herfra og
Øv, sikke noget, men jeg krydser fingre for at han “kun” har fået den akutte udgave, og ikke den kroniske.
[QUOTE=Diana F;1079475]Hmm…fandt lige det her på nettet:
Hvis det passer, at han ikke må få vand og mad, og behandlingen bør starte med væske i drop eller under huden, bør han vel indlægges? :? Hvad har dyrlægen sagt? :?[/QUOTE]
Det giver ganske god mening at han ikke må få mad - for indtagelse af al mad medfører stimulering af bugspytkirtlens exokrine funktion altså den del af bugspytkirtlen som danner
de enzymer der nedbryder maden i tarmen. Vand alene medfører ikke stimulering af den exokrine funktion hos pattedyr. Så jeg vil tillade mig at tro der har sneget sig en skrivefejl ind i det link.
Jeg kender en der har kat der for ikke så længe siden har haft en kat med betændelse i bugspytkirtlen, det var den akutte form, og katten kom sig fint. Så der krydses fingrer og poter her i Casa Bæsteland for at det kun er akut og at det ikke har nået at udvikle sig til den kroniske form
for Theo og
til dig.
Årh Maja - jeg føler sådan med dig - det er hæsligt, når vores dyr er syge
Håber-håber-håber, at han snart er bedre…
Theo har det meget bedre i dag
Fra at være helt sløv og smerteplaget så sent som i går aftes, så skete der et eller andet da han fik sin nye medicin. Og her til morgen er han stadig bedre
Jeg skal ned til dyrlægen med ham lige om lidt, så jeg skriver lidt senere hvad hun siger til ham
[QUOTE=Theomilou;1079670]Theo har det meget bedre i dag
Fra at være helt sløv og smerteplaget så sent som i går aftes, så skete der et eller andet da han fik sin nye medicin. Og her til morgen er han stadig bedre
Jeg skal ned til dyrlægen med ham lige om lidt, så jeg skriver lidt senere hvad hun siger til ham :-)[/QUOTE]
Hvor er det dejligt at høre…