Pels i netto

[quote=lenschow;280586]Og det vrimler med dem i Asien ikk?

Altså siden du svarer på den måde går jeg ud fra du har kendskab til det, så det må du jo svare på.

Skotten kræver et særligt klima for at trives samt speciel fødekilder - min nabo har 100 styk og deres pels kan bestemt ikke forveksles med ræv eller kat. Han siger, at Asien ikke vil være et sted skotten vil trives pga klima og fødekilder.

Nu har de temmelig sikkert andet kvæg i Asien - ikke??

Han har også Gallaway og det samme vil gælde dem. Siger han.

…og jeg må nok indrømme det ikke liiiiige er det jeg er mest interesseret i at vide. Min nabo har små ruhårede hunde…Interessant - ikke?

Så den må du længere ud på landet end Hvilsom med:tihi:

Helle Helle Helle… Du ved jo godt jeg næsten ikke KAN komme længere ud på landet

Men jeg ved intet om køer selv.[/quote]

Jeg må indrømme jeg syns du er skide snæversynet. At du tror det partout kommer fra levende dyr vidner egentlig om du ikke tænker i andre baner. Det KAN jo godt komme fra andet end levende pelset dyr, og det er såmænd bare det jeg ville vise.

Dejligt at Netto nu undersøger nærmere hvor pelsen stammer fra :slight_smile:

Til ko-pels disk. vil jeg sige at jeg har et dejligt blødt koskind hængende på væggen og at de køer jeg har kendt - bla, mens jeg gik på landbrugsskole, også var dejligt bløde og fluffy :slight_smile:

Om det er ko eller andet, vil jeg ikke tage stilling til, men blot komme med et indspark om, at køer - og især kalve (for det kan det vel også være?) er dejligt bløde (og har nogle ualmindeligt store kønne øjne :wink: ).

/Mette

Min forrig nabo havde nogle kviger gående på sin mark som jeg blev helt fortrolige med og jeg elskede at ligge min kind ind mod deres dejlige bløde og fluffy hals. Lidt lige som jeg elsker at bore mit ansigt i en hest pels og jeg syntes ikke der var den store forskel.

Hmm, jeg håber så, at de finder ud af, at det var kunstpels eller pels fra
døde, måske selvdøde, dyr - for jeg synes faktisk, at de var meget søde
de juledyr :ups:

Jeg har siddet og gransket dem idag på arb (jeg arbejder nemlig i Netto).
Og jeg kan simpelthen ikke greje hvad for en pels det er! Det er behandlet ihvertifald.
Jeg har et stort tykt ko-skind fra Argentina liggende nede i kælderen, det kan ikke helt sammenlignes med figurerne, da mit skind er ubehandlet og råt, og meget stift.
Den “fluffy” pels på egernes hale kan næsten kun være kaninskind, men den resterende pels på hjortene? Tja… Jeg skal ærligt talt ikke kunne sige det, Jeg syns IKKE at det minder om kattepels på nogen måde. Dertil er pelsen for “tynd” syns jeg, men mit sammenlignings grundlag er også et stk killing med noget MCO i, så hans pels er ikke at sammenligne med eventuelle voksne kinesiske katte med sommerpels?
Kalveskind en reel mulighed, men så må den være trimmet efter pelsning, for de kalve jeg har aet på har været noget mere langhårede end hvad der kan ses på figurerne…

Tja. Jeg ved det ikke…

Det er sørgeligt hvad der sælges af sådanne tingester der er lavet af dyrepels, falder i ny og næ stadig over de små "katte"pelsfigurer der startede diskussionen for nogle år siden. Om det samme gælder disse må vi jo vente og se.
Det jeg så kan spekulere lidt over er, at der uden tvivl er nogen herinde der har købt rævehaler og minkhaler til deres katte at lege med. Måske vi skulle gribe i egen barm og tænke lidt på den måde dyr her i landet behandles på også.

Marina

Jeg er sgu da ikke snæversynet. Hele tråden igennem skriver jeg at jeg ikke ved med sikker hvad det er, men at tvivlen om de umælende til gode.

Hvis Netto var lige så sikker i sin sag som visse brugere herinde, der måske ikke en gang har rørt de varer?, så ville de nok ikke have trukket dem retur.

Læs lige mine indlæg igen, før der hældes skældsord ud over mig.

Jeg fastholder, at det var godt, at tvivlen kom dyrene til gode. Ingen bør tjene penge på dyrs lidelser - hverken herhjemme eller i udlandet. Det er køberne der har magten, og den blev flot demonstreret i dette.

Jeg køber aldrig pels til mine katte forresten - af samme årsag: tvivlen.

MVH

Jeg er virkelig overrasket over hvor dårlige forhold de stakkels dyr har… Så i operation x igår? Der var også et program der startede lidt i 11 om en kvinde der før elskede pels, der var bare de sygeste optagelser i det program… Har aldrig været så påvirket som jeg blev igår, hvor har jeg ondt af de stakkels dyr… Nogle mennesker er bare SÅ SÅ onde, jeg fatter det ikke :frowning:

[quote=lenschow;280201]Hej

Har I set/hørt det om pels-julepynt i Netto? Pelsen stammer fra dyr, der er flået levende - katte, hunde og ræve.

[/quote]

[quote=lenschow;280755]Jeg er sgu da ikke snæversynet. Hele tråden igennem skriver jeg at jeg ikke ved med sikker hvad det er, men at tvivlen om de umælende til gode.

[/quote]

Ja for mig hænger de 2 indlæg altså ikke sammen. Først starter du ud med at skrive at pelsen er fra dyr der er flået levende, og så skriver du du ikke ved det. Et eller andet halter.

Hvis du havde startet med at spørge om nogen vidste noget om det netto julepynt, havde du fået et andet svar fra mig, men da du direkte skriver det er fra dyr der er flået levende, sætter jeg mig altså meget tvivlende op…

Uskyldig til det modsatte er bevist?? Ja det kan jeg jo så skrive Netto så ikke er. De er dømt skyldig på forhånd. Stemplet som dyremishandlere.

[quote=Barky;280716]Jeg har siddet og gransket dem idag på arb (jeg arbejder nemlig i Netto).
Og jeg kan simpelthen ikke greje hvad for en pels det er! Det er behandlet ihvertifald.
Jeg har et stort tykt ko-skind fra Argentina liggende nede i kælderen, det kan ikke helt sammenlignes med figurerne, da mit skind er ubehandlet og råt, og meget stift.
Den “fluffy” pels på egernes hale kan næsten kun være kaninskind, men den resterende pels på hjortene? Tja… Jeg skal ærligt talt ikke kunne sige det, Jeg syns IKKE at det minder om kattepels på nogen måde. Dertil er pelsen for “tynd” syns jeg, men mit sammenlignings grundlag er også et stk killing med noget MCO i, så hans pels er ikke at sammenligne med eventuelle voksne kinesiske katte med sommerpels?
Kalveskind en reel mulighed, men så må den være trimmet efter pelsning, for de kalve jeg har aet på har været noget mere langhårede end hvad der kan ses på figurerne…

Tja. Jeg ved det ikke…[/quote]

Jeg er heelt enig:thumbup: Arbejder også i netto og tog selv varerne ind igen efter vi fik besked på det… Min helt ærlige mening er at jeg har meget svært ved at forstille mig den kat eller hund som har haft den pels… og når man kigger på sådan nogle ko skind man kan købe i div butikker synes jeg det minder mere om ko skind end katte eller hunde skind :sorry:

Bare et lille pip herfra

Ang snæversynethed så deler vi ikke samme opfattelse af ordet. Bemærk venligst at jeg også skriver, at indlægget er lavet i hast, og “Jeg har kun Animas dokumentation for at dette er sandt, men det er nok til at jeg advare nu.”

Ang Skotterne så skriver jeg, at jeg ikke ved noget om køer (Gallaway er forresten også en ko-race med den slags pels), men at naboen siger dette.

Dette er iøvrigt total off topic - jeg gider ikke debattere den slags ordfnidder, så trækker mig - lad os i stedet glæde os sammen over, at tvivlen kom de umælende til gode. Og forbrugerne.
Det er for mig det det handler om - ikke om at få ret.

MVH

Denne uge er det så Føtex, der har de små pelsklædte rådyr på hylderne og i tilbudsavisen. De ligner til forveksling dem fra Netto…Men de hører jo også under Dansk Supermarked :? Jeg blev simpelhen så rasende…synes det er dybt beklageligt! :mad:

Ja det er dansk supetmarlet , så har de bare flyttet dem …

Hvornår forventer man resultatet af DNA-testen :?

Jeg snakkede med min bror om det igår og han siger det er ko og at der var kommet svar. Men kan ikke lige finde noget om det på Netto’s side.

Jeg tror ikke at Dansk Supermarked er så dumme at de sælger det i en anden butik så kort efter, det vil jo kun være dårlig reklame for dem.

Er der nogen der har set dem i Føtex, eller er det kun i reklamen? Reklamerne bliver gerne trykt en del tid før at den sendes ud. Så den kan jo være trykt inden og dyrene så ikke er i butikkerne pga sagen? Jeg så dem i hvert falde ikke i Føtex i Ringsted, eller også var de gemt for mig :slight_smile:

Jeg læste på Nettos side i sidste uge, at pelsen på dyrene var kopels og syntetisk pels.

Ih jamen hvis det er sandt, så er der jo ingen grund til at få forhøjet blodtryk over det :slight_smile:

Nej, det er rigtigt, og måske det er derfor Føtex sælger dem i denne uge :slight_smile:

Det var dejligt, at Netto tog tvivlen alvorligt.
Men jeg synes nu godt nok, at Anima er en ualmindeligt dårlig kilde. Magen til sensationslystne og ekstremistiske dobbeltmoralister skal man da lede længe efter :frowning:

Altså jeg skrev til Dansk Supermarked og de sendte mig en mail, hvor de skrev følgende:

Mange tak for din henvendelse
Vi er altid glade for at modtage input fra vores kunder

De dådyr, vi sælger i føtex, stammer ganske rigtigt fra Kina, men er ikke identiske med den julepynt, der blev trukket tilbage fra Nettos butikker i uge 44/2009
Vores julepynt stammer fra en anden leverandør og er fremstillet af gedeskind
Vi håber svaret er tilfredsstillende, eller er du velkommen til at kontakte os igen

Med venlig hilsen / Best regards
Dansk Supermarked A/S

Birgitte Schmelling
Produktchef / Product Manager
+45 89303710 / [email protected]

Og ja jeg har set dem på hylderne ved julepynt…Om jeg tror på deres historie, det er så en hel anden sag!