Priser

Da vi skulle købe Hector spurgte vi direkte ud af posen hvad hun skulle have for ham, men opdrætter er også Mikes kusine som vi tit er sammen med så det var meget sådan “bla bla familierabat bla bla - 1000 kr” Så hector har kostet 1000 kr. Hun skriver dog på sin hjemmeside, hvad hun tager for sine katte.
Hun tager 3500 kr for en NFO, som endnu ikke er neutraliseret og vaccineret anden gang samt chippet - dette står dog i købskontrakten. (Ja ikke lige måden JEG ville gøre det på, men fair nok)

Fellini spurgte jeg heller ikke ind til pris overhovedet for prisen står på deres hjemmeside, nemlig 4300 kr.
Nu faldt vi også PLADASK for Fellini og var sådan set lidt ligeglade med om det var 6000 kr eller 3000 kr, for vi havde faktisk sat 6000 kr af til en Birma (som jo koster liiiidt mere end en NFO fleste steder).
At vi så fik ham til 4000 kr ligeud kom som en helt glædelig overraskelse.
Da vi sad og skulle underskrive papirene udbryder jeg “Jamen han kostede da 4300 kr!”
"Jah, joh men… det er jo fredag :tihi: " sagde Hanne :lol: :hjerte:

Lige hvis nogen ved det… Hvad ligger Ragdolls i?

Af det indtryk jeg lige har af en hurtig googling på forsk. ragdoll opdræt er det omkring en 5500-6000 kr

Hehe… Tak for at gøre det jeg lige var for doven til :tihi:

Vi har Snowshoe og vi priser på hjemmesiden, men vi kan godt forhandles med, hvis hjemmet er det rette :slight_smile: Og er det en vi samarbejder med, der ønsker en kat til avl, så kan vi også finde på at bytte med en parring osv.

Normalt er prisen for en kælekat inden for vores race forskellig alt efter hvilket land du køber katten i.
I udlandet kan du finde gode Snowshoe til omkring 3000 kroner så skal du lægge rejseomkostningerne inklusiv vaccinationer osv oven i. Det ved jeg en del om, så hvis en en dag gerne vil hente sådan en misling hjem, så skriv - så kender jeg nok både opdrættets ry, linjer og kan rådgive om rejsen.

En avlskat koster i udlandet mere fra 7000 og op. Viggo gav vi 15000 for. Hertil skal lægges de samme udgifter som nævnt herover.

Hos os i DK er prisen for en avlskat cirka 10.000 kroner. Vi sælger kun til avl i samråd med vores mentorer, da vi synes, at det er en stor ting at gøre, når vi er så nye. Men ring eller skriv og spørg - lyder opfordringen på hjemmesiden. Vi kan altid henvise til mere erfarne, så man får en god kat og en god start.

En kælekat fra os indeholder alt - inklusiv neutralisering, og mange tror, at sådan en er MEGET dyr, fordi der er så få, men det er de ikke. Vi tager cirka 5000 kroner for en killing, og en voksen kat koster ca 8-1500 kroner - dvs neutraliseringsprisen - Viggo gav vi dog væk, da hjem altid er vigtigere for os end penge og dette lille opdræt i forvejen er så dyrt at drive, fordi vi er ene om det, at de 5-800 kroner vi kunne have fået ikke var det værd, da det rette hjem meldte sig. På samme måde har vi da haft søde killingekøbere, som vi gav afslag. Fx var der en pige i Island, der gerne ville købe Smilla - vi valgte så at overveje at avle på hende selv, så vi har beholdt hende, men da pigen skrev var Smilla 19 uger, og hun havde 2500 kroner plus mis skulle rejse. Da hun kom med en “anbefaling” fra en opdrætter vi kender godt, og hun var så sød og rart et menneske, så ville vi da have solgt Smilla til hende - neutraliseret og det hele - for det beløb. Da vi valgte at beholde Smilla selv, henviste vi hende til Sverige.

Det jeg vil sige er, at der står priser, men vi er ikke i dette for penge. Så skulle vi ha valgt en anden hobby :slight_smile: Og her må man sandelig spørge om ALT som køber/interesseret og man må også altid komme og se kattene

PS at nogle opdrættere ikke neutralisere kælekatte men tager samme pris, er interessant - jeg ville som køber gå uden om det sted - ikke fordi jeg ikke vil betale, men fordi det ligger mig på sinde, at beskytte katte mod at ende hos BYBere

Jeg ville som noget af det første spørge ind til prisen, og det er simpelthen af den grund, at jeg IKKE vil forelske mig hovedkulds i en killing og så erfare, at den var for dyr, så ved at spørge om prisen med det samme, så kan jeg skynde mig videre uden at tabe mit hjerte. :slight_smile:

Hvis nogle opdrættere så ville føle sig trådt på tæerne fordi jeg spurgte hurtigt, så synd, for det er ikke alle der har så mange penge, så prisen er lige meget…

Jeg kan sagtens forstå at ikke alle kan eller vil give 5000 for en kat. Det er jo heldigvis en privat sag, hvad man gør :slight_smile:

Jeg er heller ikke påvirket af prisen, for når jeg ser en kat jeg vil have, så køber jeg den :slight_smile: Men det er naturligvis en del af min prioritering :slight_smile: Der er andre områder jeg må spare så :slight_smile:

Når det så er sagt, så er der stor forskel på, hvordan samtalen om pris kommer ind i billedet :slight_smile:
Når en killingekøber sender en mail til mig og den lyder “Hej, er måske int i en killing, hvad tager du for dem?” Sååååå er der nogle klokker der ringer, at JEG personligt ikke synes om :slight_smile: Men jeg har stor forståelse for at der spørges ind til pris, også ret tidligt, men det bør ikke IMO være det altafgørende :slight_smile:
Når man henvender sig på en racekat, er det de færreste, der ikke er klar over, at det er flere tusind kroner det handler om :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1013028]Jeg kan sagtens forstå at ikke alle kan eller vil give 5000 for en kat. Det er jo heldigvis en privat sag, hvad man gør :slight_smile:

Jeg er heller ikke påvirket af prisen, for når jeg ser en kat jeg vil have, så køber jeg den :slight_smile: Men det er naturligvis en del af min prioritering :slight_smile: Der er andre områder jeg må spare så :slight_smile:

Når det så er sagt, så er der stor forskel på, hvordan samtalen m pris kommer ind i billedet :slight_smile:
Når en killingekøber sender en mail til mig og den lyder “Hej, er måske int i en killing, hvad tager du for dem?” Sååååå er der nogle klokker der ringer, at JEG personligt ikke synes om :slight_smile: Men jeg har stor forståelse for at der spørges ind til pris, også ret tidligt, men det bør ikke IMO være det altafgørende :slight_smile:
Når man henvender sig på en racekat, er det de færreste, der ikke er klar over, at det er flere tusind kroner det handler om :)[/QUOTE]

He he…kan godt følge dig :wink: men på den anden side, så har jeg det jo så sådan, at hvis prisen ikke står fremme, så ville jeg så tro der var ugler i mosen (vel og mærket sådan tænkte jeg, førend jeg var medlem herinde) :wink:

Og jo, for mig der betyder penge skisme meget, derfor ville jeg jo så heller ikke købe en begals killing, for var det 15000,- der var nogen der skrev at de kostede og der står jeg altså af…(elsker ellers den race) :wink:

[QUOTE=yvonne42;1013087]He he…kan godt følge dig :wink: men på den anden side, så har jeg det jo så sådan, at hvis prisen ikke står fremme, så ville jeg så tro der var ugler i mosen (vel og mærket sådan tænkte jeg, førend jeg var medlem herinde) :wink:

Og jo, for mig der betyder penge skisme meget, derfor ville jeg jo så heller ikke købe en begals killing, for var det 15000,- der var nogen der skrev at de kostede og der står jeg altså af…(elsker ellers den race) ;)[/QUOTE]

:slight_smile: Men nu er du jo kommet herind og fået en anden vinkel på :wink: Så du har jo allerede rykket dig lidt, for du tror ikke nødvendigvis på ugler længere :wink:

NB: En plet kan fåes til noget mindre end 15.000 omend det var tæt på det vi gav for Tinos Mor :slight_smile: Men hans kuldsøskende der blev solgt til kæl kostede mellem 6800 og 7200 :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1013028]
Når man henvender sig på en racekat, er det de færreste, der ikke er klar over, at det er flere tusind kroner det handler om :)[/QUOTE]

Det er så ikke helt min oplevelse, mange aner ikke hvor mange… der er dælme forskel på om det er to af de tusinde eller seks af dem det handler om… vi får regelmæssigt mail med spørgsmålet om hvad en Maine Coon koster. Faktisk er prisen for en sådan faktisk ret så svingende, jeg har hørt om opdrættere der tager 2500,- kr alt incl. og andre igen der tager 5000,- kr uden andet og mere end en vaccine. Så jeg forstår godt at man spørger, for selv jeg, som dog færdes i miljøet kan ikke finde en cirka pris.

:slight_smile: Ok :slight_smile: Det må være lidt racebestemt så, måske? Jeg synes de fleste siam ligger ret tæt mellem 4 - 5000 :slight_smile:
Men igen, jeg har fuld forståelse for der spørges til prisen :slight_smile:

Jeg gav 4300 pr stk for mine 2 MCO’er for lidt over 6 år siden…men fik så 500 i rabat fordi jeg købte 2 kuldsøskende, så de kostede 8.100, med fuld pakke og de blev leveret på min adresse…jeg bad ikke om rabatten, opdrætter sagde det selv.

Jeg havde gladeligt betalt den fulde pris…jeg taler stadig med opdrætter, ikke fordi jeg har problemer, det har jeg aldrig haft, men fordi hun er sød og sjov…

Jeg har også haft henvendelser fra “helt almindelige søde familier”, der bare tidligere har haft huskat, og derfor ikke kender “racekatte-miljøet”, flere af dem er blevet ganske overrasket over prisen (som bestemt ikke har været det første de har spurgt om). Nogle er så vendt tilbage, andre ikke (men sådan er det også med dem der har kendt prislejet på forhånd) :slight_smile:

Sjov debat at følge. Jeg drømmer om at få en Burmilla mere - hende jeg har er en hittekat - men kan ikke finde priser på Burmilla ved de opdrættere jeg har fundet og jeg har googlet det. Efter at have læst indlæggene i denne debat ender jeg nok med at købe en kat fra et internat i stedet - ikke fordi jeg ikke vil give x antal kr. for en Burmilla, men fordi jeg oplever at mange af ovenstående indlæg udtrykker fordomme jeg ikke kan gennemskue betydningen af.

Det er da trist når nu du gerne vil have en Burmilla mere at du så lader noget som du ikke kan gennemskue hindre dig i det. Men hvad er det for fordomme du mener der kommer til udtryk?

Men du skal da ikke lade fornemmelser fra et tilfældigt forum forhindre dig i at kontakte opdrættere udenfor forum og stille lidt spørgsmål? Det er bare st spørge, det værste der kan ske er at du ingen svar får…
VH
Susanne

når en potentiel killingekøber ringer/ skriver til mig hvad prisen på en killing hos mig er får de at vide at den starter ved 8000,- inkl tavle, vac, neautralisering osv. og så spørger jeg ind til hvorfor de gerne vil ha en sphynx og det gør jeg af den simple grund at det er en ret speciel kat ikke kun af udseende og jeg vil gerne at folk har sat sig ind i hvad det vil sige at få en damp kat ind i hjemmet. en understimuleret sphynx er et helvede at have boende for den skal nok gøre dig opmærksom på at den vil ha opmærksomhed. jeg skriver også i mine annoncer at jeg forbeholder mig ret til at vælge mellem købere, jeg har valgt denne race fordi jeg brænder for den og hver killing der forlader mit hjem tar et lille stykke af mit hjerte med sig og jeg følger dem resten af deres liv, og det gør sgu ondt når folk er nød til at omplacere et af mine “børn” fordi de har glemt at høre efter hvad jeg sagde om aktivitetsnivaue.

tror det er sådan at man gerne vil ha kontakt med kunderne og forklare hvad det er de får for deres penge, i stedet for at folk kigger på ens hjemmeside og synes det virker dyrt og så “shopper” videre.

Jeg følger lige med her.
Det er ret interessant at følge debatten.
Min næste kat bliver en Europé.
Og jeg ved hvor jeg skal ha’ den fra.

Forstår dig fuldt ud Loan!
For sys os “tit” man høre den med at hvis du ikke har så mange penge at smide lige på en gang så har du ikke råd til katten hvis den ska til dyrelæge osv. og det behøver absolut ikke være tilfældet. Jeg har ligesom dig en familie der er MEGET behjælpelige med uforudsete dyrelæge regninger osv. Men hvis det var penge til endnu en kat, så er der tilgengæld INGEN hjælp at hente (er jo også forståeligt nok).
Jeg kan bestemt heller ikke lide at spørge om prisen, og os fordi jeg ligesom dig har det med at forelske mig i killing efter killing, hvor jeg evt. måske rent faktisk ville købe den til den rette pris, men føler det forkert at jeg sidder og spørge alle mulige opdrættere om priserne. Det virker bare forkert! :S

Men kan derudover godt følge jer, der siger det er fordi i vil have muligheden for at afvise købere. Hvis ikke man kan det hvis prisen står skrevet, ja så forstår jeg det så udemærket. Hvis jeg var opdrætter ville jeg også have muligheden for at afvise købere jeg ikke følte mig tryg ved.