Vi har Snowshoe og vi priser på hjemmesiden, men vi kan godt forhandles med, hvis hjemmet er det rette
Og er det en vi samarbejder med, der ønsker en kat til avl, så kan vi også finde på at bytte med en parring osv.
Normalt er prisen for en kælekat inden for vores race forskellig alt efter hvilket land du køber katten i.
I udlandet kan du finde gode Snowshoe til omkring 3000 kroner så skal du lægge rejseomkostningerne inklusiv vaccinationer osv oven i. Det ved jeg en del om, så hvis en en dag gerne vil hente sådan en misling hjem, så skriv - så kender jeg nok både opdrættets ry, linjer og kan rådgive om rejsen.
En avlskat koster i udlandet mere fra 7000 og op. Viggo gav vi 15000 for. Hertil skal lægges de samme udgifter som nævnt herover.
Hos os i DK er prisen for en avlskat cirka 10.000 kroner. Vi sælger kun til avl i samråd med vores mentorer, da vi synes, at det er en stor ting at gøre, når vi er så nye. Men ring eller skriv og spørg - lyder opfordringen på hjemmesiden. Vi kan altid henvise til mere erfarne, så man får en god kat og en god start.
En kælekat fra os indeholder alt - inklusiv neutralisering, og mange tror, at sådan en er MEGET dyr, fordi der er så få, men det er de ikke. Vi tager cirka 5000 kroner for en killing, og en voksen kat koster ca 8-1500 kroner - dvs neutraliseringsprisen - Viggo gav vi dog væk, da hjem altid er vigtigere for os end penge og dette lille opdræt i forvejen er så dyrt at drive, fordi vi er ene om det, at de 5-800 kroner vi kunne have fået ikke var det værd, da det rette hjem meldte sig. På samme måde har vi da haft søde killingekøbere, som vi gav afslag. Fx var der en pige i Island, der gerne ville købe Smilla - vi valgte så at overveje at avle på hende selv, så vi har beholdt hende, men da pigen skrev var Smilla 19 uger, og hun havde 2500 kroner plus mis skulle rejse. Da hun kom med en “anbefaling” fra en opdrætter vi kender godt, og hun var så sød og rart et menneske, så ville vi da have solgt Smilla til hende - neutraliseret og det hele - for det beløb. Da vi valgte at beholde Smilla selv, henviste vi hende til Sverige.
Det jeg vil sige er, at der står priser, men vi er ikke i dette for penge. Så skulle vi ha valgt en anden hobby
Og her må man sandelig spørge om ALT som køber/interesseret og man må også altid komme og se kattene