Råd søges om dyrelægen besøg/ og opdatering om hvordan det går

Har valg og ringe og få tid ved dyrlægen, der som sådan ikke en undersøgelse, men det sagde jeg også, men mere snak om jeg stadig skal give det tid, hvad gør vi, og hvor når. Beimis er så tilpas. Mere ejer der har så mange spørgsmål og tumle med i hoved. Og min stor stor usikkerhed. Måske spild af penge, vil nogle mene men jeg mangler “ro” og dyrelægens øjne på beimis. Selv om dyrelægen sagde til mig sidst vi snakkede, at mine oplevelser og beimis velbefindende hed giver så godt beskrivelse af hvordan beimis har det.
Nu skal jeg bare have fundet transport muligheden, hvis det er muligt.

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Jeg har sikker ikke har fulgt tilstrækkeligt med - men præcis hvad er der galt med poten…?

1 Synes om

Har var oppe og slås flere gang og blevet bidt i pote hånd ledet. Føste gang bid i selv ledet var den 2 /7
Og dyrlæge der så slåskamp igen flere gang de næste to dag og dyrlæge, siden den 5 har beimis ikke boet hjemme da han slet ikke kunne begå sig som friløber, det går stille med små skridt fremad

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Jeps, jeg er godt med på, at det er en bid-skade - mit spørgsmål gik på, hvad der er beskadiget i ledet?

3 Synes om

Undskyld :ups: efter undersøgelse er der ikke noget beskadigede i ledet, bare helingen der går langsom og så måske helingen giver en sted

Med venlig hilsen beimis ejer

Kunne det være en mulighed at supplere hans kost med nogle af de tilskud som gigtkatte får?. Hvis det er en ledskade der heler langsomt, så kunne sådanne tilskud måske hjælpe på helingen? De vil i hvert fald ikke kunne skade.

Fortsat god bedring med ham

1 Synes om

Jeg spørger fordi jeg selv har stået med en kat, hvor et slagsmål/bid resulterede i en brækket knogle i underbenet, og kontrolrøntgen efter 4-5 uger viste, at det stadig ikke var fuldt ophelet - han var godt nok kun kortvarigt halt, men smertegraden afhænger formentlig også af bruddets placering.

Men hvis der ikke er konstateret brud (og jeg går ud fra at der er taget røntgen?), er det jo næppe det, der er forklaringen…

1 Synes om

Tak :tak:

Nu spørger jeg lige dumt, er der noget til og tilsætte kosten, fik vendt meget med dyrlægen, men det her fik jeg vist ikke vendt om noget med kosten, eller kan i hvert faldt ikke huske det

Med venlig hilsen beimis ejer

:tak: Røgen har ikke været taget, hvis ikke dagligt fremskridt efter sidste gang ved dyrlægen, havde røgen været taget nu,
Poten giver sig for meget til der skulle være brud, røgen var også det jeg vendte med dyrlægen igen i går

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg ved selvfølgelig ikke hvilket foder/tilskud @Vipstosen har i tankerne, men mens min Emina levede fik hun Hill’s Prescription Diet j/d Joint Care kattemad med kylling, og Canosan Tyggetablet til kat, for hende gigt i ryggen. Er det sådan noget du tænker på @Vipstosen? :slight_smile:

image

1 Synes om

:tak: @Enki skal have det i tankerne i dag, og tak for billederne af det :slightly_smiling_face:. Tør fodder I den form er ikke godt, og så slet ikke med kyllig. Men kan blive givet som godbidder så glider der lidt ned, og lidt er vel bedre end inte.

Med venlig hilsen beimis ejer

Det var så lidt. Men husk, at jeg ved ikke om det er det @Vipstosen tænker på, så før du køber noget, må du hellere vente på at hun siger hvilket foder hun har i tankerne. :slight_smile:

1 Synes om

Det skal jeg nok vente med :slightly_smiling_face: tak

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

J/D fås også som vådfoder, det levede vores gamle Sortemis på de sidste år pga. gigt og det holdt hende 100 % symptomfri - og de 2 andre spiste det også gerne, hvis de fik lov… :wink:
Men om det har effekt hos Beimis er jo svært at sige, især når der ikke foreligger en egentlig diagnose.

2 Synes om

Tak for oplysningen, det kommer med i mine tanker, sammen med alt det andet. Med venlig hilsen beimis ejer

Beimis har her fra morgen af for første gang siden dårlig pote. Hoppet op i stue vinduet :blush: næsten fra gulvet, der var en kasse 15 cm som han gik op på og så hoppede der fra

Beimis fik lavet nogle fysioterapi øvelser i mandags og der gav skulde ledet to knæk, og noget faldt i hak.

. Ham der passer beimis kunne godt høre , beimis havde planer om noget, beimis gik og små snakkede i stuen, han sad med morgen mad og sagde han ville være færdig inden han kom og snakkede med beimis. Men så kunne han høre beimis hoppede og skulle ind og se hvad der skete, der sad beimis i stue vinduet der var plads til og side og lægge sig med poter under sig. Men ikke og lægge sig og strække sig.
Han gik ud til morgen kaffen og avisen og ringede mig op for at for tælle det, imens han fortalte, og sagde han skulle have flyttet en potte plante eller to , når han var færdig med kaffen, men han var lidt i tvivl om hvilke han skulle flytte. Den problem løste beimis for ham, :slem:, jeg hørte selv det klirede og bumpede :hoho: :rolleyes: :uha:

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Ja, jeg tænkte ligepræcis på Canosan eller lignende produkter. Hvis J/D kan fåes som vådfoder er det jo en hurtig måde at prøve det af på sammenlignet med en hel pose tørfoder som han måske ikke vil spise.

Min egen gigtkat får canosan - gigt er jo også et ledproblem. Men i og med du ikke har en helt nøjagtig diagnose, så er det svært at sige om det overhovedet vil hjælpe, specielt hvis det ikke sidder i leddet hans problem.

Nu skriver du han også har fået fysioterapi. Hvis din dyrlæge har dybdegående laserterapi til dyr, så kan I også overveje det på hans pote. Jeg har tidligere været meget skeptisk overfor det, men efter at jeg ved selvsyn har konstateret de gode effekter af dybdegående laser på min egen dårlige albue, arm og fingreled er jeg i den grad omvendt.

For mange år siden fik jeg også laserterapi, og det var noget bras - det virkede på ingen måde. Da jeg så begyndte at gå til fys for et år siden med min arm, spurgte hun til det, jeg var afvisende pga. tidligere erfaringer hvortil hun sagde at de nye lasere går meget dybere ned i vævet end de gamle, og derfor virker de bedre. De nye virker i hvert fald bedre på mig :wink: Jeg ved at min egen dyrlæge også har laserterapi og de bruger det også til heling på deres patienter

2 Synes om

Beimis plejefar vil da komme til at kede sig, når Beimis flytter hjem igen

:hoho:

2 Synes om

Tro du det :laughing: :wink:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Var ved dyrlæge igår (igen)

Fik svar på nogle prøver der var taget, men total andet svar end forventet, der for startet op på en pille kur.
Og min dyrlæge havde vendt det med en dyrelæge I baglandet, ( er det godt eller skidt?)

Vi starter op på canosan som jeg siger det kan ikke skade, beimis fløj i pillen, problemet han kan ikke tygge den, så blev han for nærmet og ville ikke have den.
J/D var udsolgt, men det vil han ikke have formen på piller, dur ikke. Men fik og vide våd mad effekt er så lille I forhold til tør fodder. De ville se om de havde den skema over det jeg kunne få.

Det er i ledet det driller, men sikke en stor forskel der var og se på beimis fra mandag eftermiddag til i går eftermiddag, mandag fik han fysioterapeut øvelser af dyrlæge.

Laser har de ikke

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om