Råd søges om dyrelægen besøg/ og opdatering om hvordan det går

Jeg tænker jo altid det er godt at få mere end et enkelt sæt øjne på - og så kan jeg i det hele taget godt lide, når fagfolk erkender og agerer, når de har behov for sparring. :wink:

Mht. at effekten af J/D vådfoder er mindre end af tørfoder - Sortemis gik fra at være markant halt pga. gigt i albuen, til at være 100 % symptomfri efter skift til J/D vådfoder.
Forsøgte i starten også at give Canosan, men hun kastede dem op igen, og J/D var eneste “behandling” hun fik, så i hendes tilfælde var den da i hvert fald tilstrækkelig…

EDIT: Vil han spise opblødt tørfoder - for så kunne du jo overveje opblødt J/D tørfoder?

2 Synes om

Det er altid godt at sparre med andre hvis der er noget man som fagperson ikke rigtig kan få til at passe sammen. Så det synes jeg kun er godt. Andre kan have tænkt på ting man ikke selv havde overvejet :slight_smile:

Mht. Canosan, så knuser jeg den og blander den i min kats vådfoder eller en lille smule kattemalt. For han tager den ikke frivilligt :wink:

2 Synes om

:tak: sådan så jeg også på det, kun godt at få flere øjne på det.

Opblødt tør fodder nej tak. Det er afprøvet :nauseated_face: har prøvet 4 forskellige slags.
Snakkede meget kort med dyrlægen (igen :see_no_evil:) nævnte hurtigt en havde god erfaring kun med vådmad. Dyrlægen ville have det vendt med kolleger, og det i baghovedet med vidre. Og sagde var en kat der viser det hjælper, siger mere end nok så fine test i en laboratorium. Så det skal vi snakke mere om.
Men skal også lige siges der er altså sket noget efter fysioterapi øvelser, virkelig en forskel på beimis gang.

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

:tak: Ja der er noget her i de sidste prøver som slet ikke passer sammen, selv i mandags henter dyrlægen, og de havde så travlt, den anden dyrlægen der ind( klinik ejeren), og de snakkede sammen om de de så med beimis. Og de snakkede om de observation, de hver især så. Og de var blevet vendt med baglandet

Dejligt råd, for så vil jeg kunne have en knust gjort klar, så beimis kan få den, selv om jeg ikke kommer til beimis den dag. Men i går spiste han den selv, fik den delt i tre. Lagde den på bordet, og den var væk inden 2 min :smil:

6 Synes om

Canosan pillen først dag gik ok anden ikke så godt tredje dag opgav vi.
Men nu fra fjerde går det så nemt, deler den i 4 dele. Sætter den i køkken på en skænk på en tallerken med en par godbidder og lægger en stykke køkken rulle over . Beimis får og vide det må han ikke røre. Det er piller beimis passer skal have næste morgen. Beimis kigger bare og går op på loftet. Sener går beimis passer op og går i seng. Når det bliver morgen er pillen på meget mystisk vis forsvundet. :joy: Men beimis kender slet ikke noget til det.

15 Synes om

Ved ikke helt op jeg skal rette overskriften, starte på ny med ny overskriften. Eller stoppe med og opdatere med beimis,
Men fremover vil blive meget meget ynk fra mig ( hvis jeg forsætter) . Og hold op det her er svært at skrive.

Beimis besøg ved dyrlægen den 16. August var en fest for beimis. Meget meget svært og hård for mig. Som konsultation gik.

Beimis kom til dyrlægen og skulle ud af kassen. Ikke på vilkår.
Nu havde beimis lige maiv om kap med en stor mco eller norsk skov kat. Og vundet. Og knurret om kap med en New fundtlænder hund og vundet. Selv om vovsen sad i den hund afdelingen. Men det rørte ikke beimis.
Nå beimis kom ud. Starte med og fortælle dyrlægen en masse og så skulle der duttes næse. Og vise den dumme pote kunne bruges til og fange dyrlæges termometer med, og smider langt væk. Så var beimis meget tilfreds. Vi var lige hele snakken igemmem. Beimis små fremskridt, dag for dag.
Deres næste skridt med røgen, jeg luftes mine ideer om deres fysioterapi var noget. En alternativ i området her. Eller magtor ( som i har anbefalet her).
Dyrlægen sagde deres dyrlæge uddannelse og bogen stod jeg ikke noget om alt det alternativ. Men når jeg selv lagde ud med og spørge på det. Snakkede vi det igemmem. Og dyrelæge kunne sige måske hjælpe det ikke, måske hjælpe det. Men hvis jeg ville det, ville de gerne følge beimis i forløbet ved den vej. For de andre kan noget dyrlægen ikke har lært. Ville jeg gå den vej med beimis, ville jeg have dyrlægen i ryggen med opbakning. Og de ville meget gerne følge beimis tæt, for at se udviklingen.

Og vi fik vendt det med beimis var blevet inde kat. Som situation var nu. Og beimis er blevet så tilpas og aktiv, og 5 år yngere.

Imens vi snakkede gik beimis på opdagelse med en hop over på com. Derefter over til bordet med ting, dyrlægen bruger. Og skabet oven over. Og de skuffer og skab der skulle være sat op med hængsler som var sådan nogle der ikke kunne åbnes let af pilfingre. Gik utroligt godt af en kat med dårlig pote :laughing:
Mens vi snakkede alt det andet igemmem, kunne dyrlægen jo rigtig observere beimis pote og, så også pludselig gjort det ondt.
Dyrlægen fik også set beimis uden alle kind tænder kunne selv gnave en hund god bidder stag over :stuck_out_tongue_closed_eyes: beimis tog selv i skabet.
Og beimis var også pludselig hoppet over i vinduet og konstatere dyrlægen havde fået nye gardiner snore.

Vi fik snakket der nok også er lidt gigt,

Nu havde jeg en ting med beimis dyrlæge skulle se på.
Beimis havde på venstre side i næse boret en sår som en lille knappe nåle hoved, der ikke rigtigt ville blive sår på efter slå forløbet, det bløde ikke. Den var fredag pludselig blevet til to små knappe nåle hovet. Søndag var kød forsvundet.
Jeg havde kigget meget her og Google meget. Overvejede meget om jeg skulle vise jeg var bange og spørger jer til råds Men natten gik med og være bange.
Det skulle dyrlægen kigge på. Jeg ved godt jeg ikke er dyrlæge. Men jeg frygte noget. Lod dyrlægen kigge.
Jeg sagde da dyrlæge havde kigget og sagde der skulle vi vist have penicillin piller kur. Og tages prøver. Så sagde jeg jeg gerne ville have ren besked, jeg havde efter kigget på nettet og min bange mistanke om kræft. Og jeg tænker når beimis har fået for knap en måned siden, fået alt det antibiotika, burde det ikke være væk.

Så sagde dyrlæge jo det var også dyrlægen mistanke, og som kødet var væk på. Alle ting sagde det. Men skulle have en prøve og fast slå det på.
Men vi fik snakket og jeg grædt.
Dyrlægen sagde når jeg selv sagde det på denne måde. Ville dyrlægen ikke start op på penicillin kur for vi var begge sikker på det er kræft. Men der skulle tages en prøve. Også tilbød dyrlægen med sådan som beimis har det kunne vi give noget ( ikke sikker på helt rigtig) biobak medicin så lang tid det er ikke er større end det er nu.

Skal sige dyrlæge stedet har meget meget travlt den dag. Men der har været ro på under hele konstalation. Men nu kommer der endnu mere ro på. Og dyrlægen hiver klink ejere /dyrlæge ind og sætter vedkommende ind i det nye her. De vender det sammem
Vi fik også snakket igemmem om poten skulle have noget smertestillende, for at give beimis livskvalitet, den sidst tid med leg og lignende.

Samt vi sætte beimis forløb med røgen og videre forløb med pote ved dyrlæge I stå. Ikke grund til mere. Som situation ser ud nu. Men de lave fysioterapi øvelser med beimis og der sker noget, tydeligt at se og høre.
Vi snakker om fysioterapi ved dem, der siger dyrlægen, nu må jeg ikke gå ud og sige dyrlægen ikke dur. ( med en glimt i øjet) Med det vil beimis med den pote ikke få noget ud af. Og jeg står jo i forvejen højt på listen til årets kunde. Så det vil være spild af penge.

Skal det noget med pote bliver det alternativ verden, med min dyrlæge opbakning.

Beimis får taget prøver af næsen og tager det i stiv pote, ligger lige så stille med benene under sig og flytter sig ikke. Vi aftalte jeg får svar på prøve onsdag morgen. Og vi sige alle vi ved hvad svaret er.

Der bliver også taget billede af beimis næse

Da vi skulle der fra hvem tro der ikke ville i kasse og med hjem :upside_down_face:

Det bliver onsdag middag inden jeg høre noget. Dyrlægen ringer og siger prøver viser det ikke men tro der er kræft inde bage ved,med sådan som det ser ud. Men prøver viser intet, de tog to prøve, den ene har de valgt og sende vidre nu, samt de havde fat i bag landet og snakket med andre dyrlæge ikke bare en, men tre forskellige. Er meget overrasket over de har fat i så mange forskellige og på en måde ydmyg over de gør så meget for at få svar og vejledning til mig. Så svaret er ingen kræft i prøver men alle siger det må snyde på en måde. Så vi give penicillin kur en chance.

Vi starte op på penicillin, syndes ikke der ske noget, fredag snakker jeg kort med dyrlæge og vi bliver enige om lidt alm salve på bare for at prøve noget til og lave fugt til. Det havde baglandet eller en af de andre dyrlæger sagde.

Søndag kommer op til beimis og der bløder beimis fra næse, der er jeg græde færdig, men forsætter med det hele, mandag aften nu begynder det og lave lille lille sår skorpe på kanten, og tirsdag aften det er i hvert fald ikke blevet større, men om det er noget jeg tro, eller det er blevet meget meget lille smule hel ved jeg ikke, men jeg bilder mig ind der, der sket lidt, men tør ikke tro på det.
Onsdag fik beimis den sidste store penicillin piller, kom ikke op til beimis I går men fik beimis passer til og give den sidst lille. Og beimis næse var sår skorpe hel hele dag og lige fået opdatering på her fra morgen stadig.

Beimis som jeg har opdateret, går meget meget bedre efter fysioterapi øvelser.

Dyrlæge vil være med i beimis forløb nu hele tiden

Tro jeg fik det hele med.

Derfor er beimis forløb med poten sat i stå

Jeg får ikke beimis hjem mere, men beimis skal have det godt så længe han har, som dyrlægen siger sådan en livsglæde og lyst, og han trives som inde kat, så godt som muligt og det er værdig katteliv. Så bliver der taget lidt medicin til hjælp.

Beimis hotel eller som en skrev her pleje hjem har tilbudt, så lang tid dyrlægen er bag mig og det er rigtig får beimis lov til og leve sin sidste tid der. Det er en tilbud jeg gav mig til og tude over.

Sådan ser beimis verden ud nu

6 Synes om

For søren, også … :s: Sikke et forløb, I har været igennem i det sidste halve år, Beimis og du :kram:

Jeg synes, du skal fortsætte med at skrive - her eller i en anden tråd, hvis du synes, det er bedre. Hvis du kan holde til det, selvfølgelig. Jeg tror, vi er en del, der gerne vil høre, hvordan det går søde Beimis :heart:

Når man tager hans opførsel hos dyrlægen i betragtning, har han da ikke glemt at være kat trods omstændighederne :slight_smile: Det lyder, som om du har nogle dejlige dyrlæger, og det er jo virkelig vigtigt i sådan en situation, som I står i nu.

6 Synes om

Synes godt nok dig og Beimis skal meget igennem, men som Ingrig skriver - så lyder det som om hans opførsel trods alt er spot-on for en kat

Fortsæt endelig med at opdatere omkring ham. Det står jo folk frit for om de vil læse med, og personligt synes jeg det ofte kan virke terapeutisk at få sådanne forløb skrevet ned :kram:

4 Synes om

Kæmpe :kram: Sikke meget I to skal gå igennem, havde virkelig håbet på en bedre slutning, men dem vælger vi jo ikke selv. Og jeg siger som de andre, skriv endelig videre hvis du magter det. For vi vil jo gerne følge beimis så længe vi kan, og jeg er selv en af dem der har lært en del om forskellige sygdomme, ved at læse om dem her på kattegale, så jo flere der deler, jo mere lære vi alle sammen. :hjerte:

2 Synes om

Det lyder da til at Beimis er ved godt mod og opfører sig katsk til den store guldmedalje :hoho:
Bevar håbet så længe der ikke er noget tydeligt svar på prøverne :troste:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

1 Synes om

1 Synes om

1 Synes om

Sender gode vibrationer jeres vej :pray:

2 Synes om

:sparkling_heart::heart:

1 Synes om

Tak :hearts:

Har lige haft ringet til dyrlægen, jeg sagde det som det var ingen mirakler, men de sidste to dag på penicillin, blev der lidt hinde og sår skorpe i kanten, dyrlægen var positivt over det, så de ville se beimis i dag, og kunne ikke rykkes for i morgen har dyrlægen der følger beimis fri og næste dag.

I dag med alt det andet bare umuligt af få en til og køre, men beimis mere vigtigt end alt det andet, det er bare dyre dyre ting, jeg tog tiden til beimis og nu skal jeg lige have slugt en kamel og gå tigger gang med folk jeg kender om en vil køre med beimis

8 Synes om

Fandt med meget besvær en kørelejlighed eller retter beimis passer gjorde. Vi kom der bare en halv time før ved dyrlægen. Nøj det hunde der var.
Beimis hvæser lige sin mening imens jeg kom hen I katte afdelingen og så lagde beimis sig godt til rette. Så kom der en ægtepar ( tro jeg) med en helt lille killing, en bob Kutalin lige som @Jeanette har ( hvis jeg husker rigtig) Den var syg den lille killing. Og kun 14 uger

Da jeg hentede beimis havde beimis fået skabt så der ikke var hinde på såret. Øv
Jeg var for positiv med beimis :cry: . Men ved også godt det ser være ud når der ikke er sår på,
Men alligevel må dyrlægerne, ja jeg skriver dyrlægerne for de er alle på beimis nu. Være lidt optimistisk for vi skal skal forsætte de piller og så skulle der smørres med fusin creme

Kan vi ikke godt krydse finger for det er mig der har ret med der er fremgang :kryds:

I dag er jeg ked af det med beimis svært og se hvad jeg skriver for tårer.

3 Synes om

Det kan du lige tro … :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

1 Synes om

Jeg :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: alt jeg kan.

1 Synes om