[quote=Mona Jensen;283904]Kære Alice…
Nu synes jeg så godt, at katteejere selv bør tænke sig om. :S
Hvor svært kan det være at regne ud, at kattene skal have masser af vand, når de spiser tørfoder.
Og at de for øvrigt altid skal have adgang til frisk vand…
Døgnet rundt…
Desværre…tror jeg, at mange katteejere kun fodrer med tørfoder;
fordi de synes, at det er nemmere.
Det mener jeg ikke er godt…[/quote]
Vi er SÅ enige Mona :-). Jeg er osse sikker på, at tørfoder er blevet så eftertragtet fordi det er smadder let, lige at ryste nogle piller ud i en skål.
Jeg har for mange år tilbage mistet en kat pga. af dårlige nyrer …Den eneste kat, jeg nogensinde har mistet pga sygdom. Dengang boede jeg i jylland laaaaaangt ude på landet, og mine katte var dengang ude/indekatte, og derfor var jeg ikke obs på hvor meget væske Bølle drak. Bølle fangede selvfølgelig en del mad selv, men indenfor ville han ‘kun’ spise tørfoder - Det blev hans skæbne :-//. Og efter denne kedelige oplevelse, startede jeg straks op med at fodre det jeg kalder variabel ( råt/vådt og tørt ). Og har heldigvis aldrig stødt på dårlige nyrer/blærer siden.
Det ulykkelige er, at rigtig mange kattejere nu står med katte som nægter at spise andet end tørfoder …Endnu mere ulykkelig er det, at der stadig findes katteejere som mener at tørfoder er det bedste og eneste rigtige :-/