Septembertanker

Det fylder alt sammen, som min salig mor altid sagde :hoho:

5 Synes om

Din mor var bestemt en fremsynet kvinde… :smirk: :tihi:

5 Synes om

Jeg er opvokset på en gård med en stor køkkenhave og alt mad blev stort set lavet fra bunden.

Jeg er sikker på du har ret at jeg har spist masser af orme og biller og what not, fint med mig, det fylder alt sammen.

Men derfra og så til at se det grønne kræ og så spise videre af dens nødder… der var der et spring som jeg ikke klarede :joy::joy:

1 Synes om

Ku’ du ligefrem se dem - damn, det må ha’ været noget af en mother f*cker larve… :scream: :stuck_out_tongue_winking_eye: :laughing:

5 Synes om

Det ved jeg - og har det helt fint med :wink:

:see_no_evil: :hear_no_evil: :wink:

Der er jo en grund til jeg ikke spiser flere larver og eller pistacienødder… :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg vovede i dag at spise lidt salat fra vores Bones Take Away… Uden dressing og det blev gransket en smule :ups:

4 Synes om

De næsten sidste tomater fra haven.

Nu skåret i stykker og så sat i ovnen ved 255 grader.
Salt, peber og en smule olivenolie på alle. Timian på halvdelen og rosmarin på den anden halvdel.

Der står de så til ovnen er kold engang i løbet af dagen.

Resultatet skulle blive semidried tomater.
:crossed_fingers::crossed_fingers: For at de bliver gode

11 Synes om

Har lige kastet 200 kroner efter et TV 2 Play-abonnement. Lige om lidt er der VM i linjeløb. En hel dag på sofaen med cykelløb er vist lige, hvad jeg trænger til i dag :slight_smile: :biking_man:

7 Synes om

Molly har fået en lille veninde i dag :heart:

21 Synes om

Ny hund? :slight_smile:

2 Synes om

Ja :slight_smile:

6 Synes om

Tillykke. Jeg kan ikke lige se det, er det samme race som Molly?

1 Synes om

Hvor er billedet af de færdige?

På FB, men nu også her

Og efter lidt mere salt er de lige i skabet.
Uhmmm

Sat på glas, dækket med olivenolie og i køleskabet

9 Synes om

Ny ugeopgave :slightly_smiling_face: Ok… når du siger det…

5 Synes om

De ser gode ud!

Hvor længe skal de have 225 grader? Eller skal man måske slukke lige så snart, de bliver sat ind?

Det er rimeligvis denne opskrift
https://www.valdemarsro.dk/ovntørrede-tomater/

Jeg varmede ovn til 255 og de fik 5 min. Slukkede og lod stå til den var kold. Stod vel fra ca kl 8 til 16.

De skriver i opskriften ‘heke dagen eller natten over’

2 Synes om

12 dages sygdom, heraf de 7 med lungebetændelse har sin pris!
Første træning i dag og en ting er at jeg er totalt tabt på cyklen og hiver efter vejret efter bare ti minutter … men enhver styrkeøvelser er jeg 5-10 kg slappere på benene end for præcis 14 dage siden.
Op ad bakke altså - og på den igen! Jeg skal op på 140kg benpres igen inden første jagt, og 150 kg inden jul … bum! :leg:

6 Synes om