Kan godt følge dig, ser frem til at de 4 af vores flytter i weekenden
Se nu er det sådan, jeg altid har svoret på, at jeg aldrig ville komme så langt at jeg måtte rationere tørkost… Jeg æder lige en kamel
Flappe er simpelthen blevet for tyk. Ikke bare lidt, men meget. Så selvom de kun får tørt i foderbrættet, spiser han alligevel for meget.
Jeg har derfor købt (brugt) Surefeeder til dem, for at se om jeg kan gøre @Lovehjerte efter i kunsten med Finn.
Men med siamesere er tingene bare lidt mere udfordrende
Kan anbefale et bagcover…
Men uanset spiseretning - det er vel stadig chippen, der styrer tilgangen…?
De er bestilt Det er det, men de er lige sat til og træningen gået i gang. Så de lukker ikke endnu. Men… de har fundet et hul, så nu ved de, det er der
Jeg har ikke lukket min til endnu, for Cruella er simpelthen ikke tryg ved at den bevæger sig.
Jeg skulle hilse fra Mille og sige, at det ikke bare er en siameser ting at finde den vej, hun lurede hurtigt at man kunne spise Jeppes tørfoder den vej igennem når han spiste
Ydermere advarer hun også om, at en klog kat hurtigt finder ud af at sætte sig ved siden af en anden kat, der spiser og hive tørfoder ud med en pote
De holder os i gang
Heldigvis
Vi kører også med bagcover, men har så til gengæld haft problemer med at Nuts og Fritzz gerne inviterer til samspisning sids om side. Det har jeg dog set at Racekattens Poteshop skulle sælge en løsning på…
Men i mellemtiden er Finn, på trods af diverse tricks, blevet så slank at han igen har fået (begrænset) adgang til tørkostbuffetten. Det går jo ikke at den blege stakkel helt forsvinder.
Efter næsten to uger med alt alt for meget om ørerne er der så småt ved at falde ro over gemytterne
Så der kommer lige en Update sådan all round
Vi var på show i Hadsten, alt gik godt. Indtil Ulla præsenterede en livmoderbetændelse på dommerbordet. Med hjælp fra helt ukendt og uventet side, blev hun sat i behandling om eftermiddagen og vi venter bare på sidste scanning på mandag Alt er tilsyneladende helt ok!
Buddy flyttede ud, og hjem igen Han trynede sine nye “storebrødre” og vrælede sig til den dispensation der var givet for at få ham, blev inddraget igen
Så han bor nu her igen og skal på sigt sammen med Idgie have et nyt hjem engang. Intet hastværk (men hvis nogen mangler så er de her )
Men bortset fra alt muligt og umuligt i det lille hjem, så trives Big George og Smokey Lonesome på Sjælland og Sipsey har fundet en soulmate i Tyskland
Her er ganske almindelig sofahygge
Kylling - “robuste nerver” er det der kræves, når katten befinder sig på et 10 cm bredt spær, i 8+ meters højde over betongulvet i laden…
Eller når ens kat sidder på naboens tagryg i første sals højde
For mange år siden, da vi havde fritløbere, kom vores ældre nabo ind og spurgte forsigtigt om den kat der sad så højt oppe, mon ikke var vores. Og min mand sagde lige så roligt: “Jo, det er Emmeline”. Heldigvis kom hun så hurtigt ned igen at jeg ikke nåede at få et nervøst sammenbrud
Så længe de holder sig til ydersiden af taget, er jeg knap så bekymret - der starter et evt. fald typisk først når de er nået ned i tagrende-højde…