Siamesertosserier på Agerbjerggård :rolleyes:

Jeg synes, at de sidder perfekt! :lovelove:

Men jeg elsker moderate Siatalere, for de ligner de oprindelige katte, som de stadigvæk ser ud i Thailand og der er ingen synlige blinkhinder. :love:

17 Synes om

Jeg synes da umiddelbart heller ikke de sidder så tosset :hjerte:. Kan ikke helt vurdere om de måske sidder en lille smule højere end hvis man ligger en linial og forlænger ud mod ørerne. Men det er da ikke meget de i så fald sidder højere end sådan en linie.

Du skal vel have hende med på udstilling, skal du ikke?

3 Synes om

Jo jo, mor, far og datter tager afsted på lørdag og søndag skal hun alene i byen :wink:

8 Synes om

De sidder i hvert fald ikke en cm for højt i forhold til den lineal - der er et lille knæk i bunden, men ellers er linjen IMO ret lige.

Jeg synes personligt de er tæt på perfekte, hvor jeg synes Flappes er lidt for lavtsiddende uden dog at være ekstreme :slight_smile:

6 Synes om

Bare SUK! :smile:

20 Synes om

Frank er nået til twerker-stadiet, så nu klargør vi hans mancave, så den er klar til pisseriet :expressionless: Det hører med, men hvor er det altså lettere besværligt :crazy_face:

10 Synes om

Jeg vil lige opdatere på min weekend i Juelsminde :smiley: Den blev nemlig markant anderledes end forventet :breakdance:
Lørdag var der dommereksamen, så Frank, Ulla og Idgie blev pakket og vi tog på tur. Frank skulle desuden modtage sine præmier ifm. hans placering på Topkattelisten. En dejlig transporttaske, foder, kokarde, diplom og et kys af Fru Formand :grin:


De skulle alle tre til Donatella Mastrangelo, så der var ro på det meste af dagen :wink: Alle tre fik fin kritik, Frank kunne naturligvis ikke nomineres, da han gar en bar plet på sin hale. Men han var med for eksamens skyld, så det var ganske fint. Han gjorde sit arbejde godt og fik (som altid) at vide han er en dejlig dreng :heart:
Ulla fik også mange pæne ord med på vejen, men tabte NOM til en rex, der var tæt på perfekt, så det var også helt efter bogen :heart:
Idgie var sidstemis på bordet og da hun blev sat var det eneste Donatella sagde “mamma mia”… og så var der skamros derfra. Hun fik en NOM over en ABY, så jeg var skide stolt :heart_eyes:
De var også alle tre til eksamen, men det foregik uden ejere, så det ved jeg ikke noget om :wink:
Da det blev tid til sceneshow, var jeg naturligvis meget spændt på, både Idgies måde at opføre sig på, men naturligvis også på resultatet. Hun skulle (naturligvis) møde en ABY af den pæne slags :grimacing: så mine forventninger lå på en god oplevelse :slight_smile: Snydt! hun blev BIS over en der blev JW om søndagen :rundtosset: og var pludselig med i opløbet om en BOB.
Panelet bestod af en ABY killing, en REX hunkat (den der slog Ulla) og Den ABY Flappe har haft “fornøjelsen” af at tabe til indtil flere gange :tihi: Ærligt og redeligt, så var mit ønske hun kunne slå killingen, de andre var hard core konkurrenter, så bare nej… SNYDT! Idgie blev BOB 1! og jeg vrælede som en bette pige :joy: Det var så vildt og fuldstændig uventet. Længe efter vi var gået ned på plads og støjsenderen var i bur igen, rystede jeg stadig på hænderne af det adrenalinsus :rolleyes: Jeg har aldrig oplevet noget lignende :rundtosset:
Vi kørte hjem, sov 5 kvarter i timen og tog afsted igen søndag.
Da var det kun Idgie der skulle med. Jeg havde tilmeldt hende begge dage, for at træne hende til show, nu hun lige havde et udfald ifm. hendes operation ved juletid.
Søndag var hun ved en dommer, som jeg aldrig har haft kat ved før, så det var ekstra spændende. Det er altid sjovt at få nye øjne på. Rui et eller andet, der er væk lige nu :tihi: også her blev det til en NOM, men hun var alene så den var let, og han var desværre en mand af få ord. Sød og venlig mod katten, men jeg blev ikke så meget klogere på hans mening om hende.
Anyway, jeg havde jo fundet ud af lørdag, at hun var inde i varmen. Konkurrenten var den samme som lørdag, men nye øjne, så intet var givet. Heldet tilsmiler de tossede, så hun blev BIS igen (og ABYen blev JW) :rolleyes: BOB panelet var søndag en RUS killing, den ABY Flappe har fået mange smæk af, og den ABY Frank har fået endnu flere smæk af :tihi: Så igen… intet var givet.
Idgie rykkede hele panelet igennem til BOB 1 igen :besvimer: :rundtosset: :wehu: Jeg vrælede ikke, men jeg havde svært ved at være i mig selv… Jeg har aldrig nogensinde været så stolt, glad og taknemmelig :grin: Det er jeg stadigvæk.:wink:
Hele weekenden havde vi fornøjelsen af Idgies råweri… hun kedede sig sygt i sit bur, og snakkede med mange publikummer, ligesom sin far :heart: Desværre var Hr og Fru Fertil ikke så fremme som de plejer, men de hyggede sig uden barn i buret den ene dag de var med. Vi kattedamer… Snakkede fanden et øre af både med kendte og ukendte, havde hygge ved vores lille bord, og besøg af mange andre, der lige slog sig ned. Jeg elsker det!
En showweekend med alt det hygge, grin og snak der altid er og så et vognlæs flødeskum denne gang. Bare WOW! :heart:

Det bedste billede jeg kunne få :grin:
og så bøjer jeg mig i støvet for jer der har sagt, at hendes ører ikke sidder for højt :joy:

21 Synes om

Hvor var det godt, hun endte hjemme igen dengang :heart: Jeg aner intet om udstillinger, men nyder fortællingerne :blush:

4 Synes om

Hun nåede aldrig at komme afsted, handlen blev annulleret før hun flyttede, men ja det var rigtig heldigt :tihi: Det eneste, jeg er træt af er, at jeg nåede at neutralisere hende, men sådan er det :slight_smile: Pyt, hun er jo en herlig kat uanset om hun kan lave killinger eller ej. Kedelig er hun i hvert fald ikke :joy:

9 Synes om

Det er orientalere vel aldrig efter hvad jeg kan forstå :rofl:

5 Synes om

Stort Tillykke :denmark:

1 Synes om

Peltonen var BOB-dommer lørdag. Jeg husker ikke hvem om søndagen :crazy_face:

17 Synes om

Hvor er det sejt :heart_eyes:
Kæmpe tillykke jeg bliver næsten helt rørt på dine vegne.
Det er fandeme for fedt eget opdræt gør det så godt :rock:

1 Synes om

Det var Marco Scaglia :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Sådan, kæmpe tillykke :flag: Det må være en helt fantastisk følelse at slå de konkurrenter der har givet baghjul tidligere :slight_smile: :muscle:

… og ellers ville jeg have skrevet “også snakker vi ikke mere om den øreplacering vel” :joy:

11 Synes om

Ja tak. :coool: :grinning:

3 Synes om

Hun er stadig til salg flere gange om dagen :face_with_hand_over_mouth: :smiling_face_with_three_hearts:

15 Synes om

Hvem sku’ ha’ set den komme - jeg er i virkeligheden skabsorientalerekspert… :flushed: :metal::wink:

7 Synes om

Hun ser helt og aldeles fantastisk ud. Det er ret tydeligt hvilken familie hun kommer fra. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Puh, nu kalder du vel ikke Luises katte for orientalere, vel? :tihi:

8 Synes om