Altså nu ER Spøgelset jo skabssiameser og han har trods alt leveret 25% af generne, så jeg lader skabsorientaler gå denne gang ![]()
![]()
Told you so… ![]()
Stort tillykke med de flotte resultater
![]()
Og din fortælling om jeres weekend tak for den så levende
Jeg undskylder hvis det er helt forkert at jeg kaldte Idgie for orientaler. ![]()
Jeg ved godt, hun er siameser - men hvad der forskellen egentlig?
Masken
En siameser har maske, og farve på ben, hale og har blå øjne. Orientaleren er fuldfarvet og har grønne øjne ![]()
Samme her @Eva
Jeg har fået det forklaret men jeg er helt rundt på gulvet over det
jeg kan ikke forklare det
Tyvstjålet fra @Neko
der har hentet killinger hos mig. En sort orientaler, en chokolade orientaler og en brunmasket siameser ![]()
Den sorte slyngel Basil, er Flappes bror
Men kan der så både være maskede og fuldfarvede i samme kuld
For jeg mener da at Flappe er masket, mens hans bror er sort, altså fuldfarvet?
Undskyld hvis jeg er forvirret ![]()
Ja, det kan man godt. Man kan sågar være heldig at få både siameser, balineser og kort el langhåret orientaler i samme kuld. Det er masken og farvegenetikken der afgør hvad resultatet er.
I bund og grund er det samme kat men farve og tilstedeværelse af masken eller ej afgør hvad de bliver kaldt. Det er også derfor du gerne må parre siameser med orientaler og stadigvæk trække stamtavle på kuldet
Orientaleren og siameseren er søskende racer så begge racer kan komme i et kuld… faktisk kan der komme 4 racer i et kuld… så de er alle næsten de samme uden at være (de 2 ekstra er de langhårede udgaver, balineser og orientalsk langhår)
Nu er der unægtelig flest orientalerejere ved bordet, når vi er på show. Så for ligesom at tydeliggøre hvad jeg har med, fik jeg lavet denne ![]()
Den er fed, hvor har du fået lavet den
På nettet et eller andet sted, jeg husker det ikke længere. Det er så længe siden som da Nissen stoppede med at showe. ![]()
Altså termokanden er bare købt. Det er klistermærket jeg fik lavet. Så vidt jeg husker er det til bil eller postkasse, så det kan holde.
@PiaB tog billeder i Juelsminde. Det her er skide godt fanget
Idgie har ikke lært disciplinen ydmyghed ![]()
Det viser jo super godt hendes perfekte profil og helt fantastiske hage, i hvert fald i mine øjne ![]()
Har vist nævnt det tidligere - men hvad havde du ellers forestillet dig, med det navn…?
![]()
Hun lever i hvert fald op til det
![]()
Hvem eller hvad er Idgie ??
Idgie Threadgoode er en karakter i filmen Stegte grønne tomater.
Hvis du aldrig har set den, er det nærmest din pligt
Den er fantastisk!
Jeg mener jeg har set filmen for en del år siden - men måske skal jeg have et gensyn, for jeg erindrer slet ikke, hvad den handler om. ![]()
Men der er altså en skør person med, der hedder Idgie, kan jeg forstå ![]()


