Skildpadder

[QUOTE=Tante Tut;1309462]

Og indgangene til den hemmelige hule

Og det blev som altid en værre gang rod ;O)

:slight_smile:

Den ene halvdel – og den anden halvdel[/QUOTE]

Sjovt nok kan jeg ikke se billederne i dit indlæg. Men jeg kan godt se dem, når jeg citerer :gruble: Altså mens jeg stadig redigerer. Åbenbart ikke når jeg har gemt indlægget. Endnu mere :gruble:

Du kan sagtens styre, hvor og hvordan billederne sættes ind. De står simpelthen der, hvor du har din cursor stående, når du uploader dem.

Så hvis du vil have dem til at stå under hinanden, gør du bare præcis det samme, som hvis du vil have tekst til at stå under hinanden - du sætter cursoren efter billedet og laver linjeskift. Når du er tilfreds med mellemrummet ned til cursoren, sætter du næste billede ind :slight_smile:

Når billedet bliver sat ind over teksten, er det, fordi du har haft din cursor til at stå over din tekst (eller lige foran det første bogstav).

Du kan også sagtens gå ind og lave linjeskift efter, du har sat billederne ind. Placer cursoren mellem to billeder og lav linjeskift. Hvis du har svært ved at få cursoren placeret korrekt, så brug evt. piletasterne til at flytte den med.

[QUOTE=galath;1309469]Sjovt nok kan jeg ikke se billederne i dit indlæg. Men jeg kan godt se dem, når jeg citerer :gruble: Altså mens jeg stadig redigerer. Åbenbart ikke når jeg har gemt indlægget. Endnu mere :gruble:

Du kan sagtens styre, hvor og hvordan billederne sættes ind. De står simpelthen der, hvor du har din cursor stående, når du uploader dem.

Så hvis du vil have dem til at stå under hinanden, gør du bare præcis det samme, som hvis du vil have tekst til at stå under hinanden - du sætter cursoren efter billedet og laver linjeskift. Når du er tilfreds med mellemrummet ned til cursoren, sætter du næste billede ind :slight_smile:

Når billedet bliver sat ind over teksten, er det, fordi du har haft din cursor til at stå over din tekst (eller lige foran det første bogstav).

Du kan også sagtens gå ind og lave linjeskift efter, du har sat billederne ind. Placer cursoren mellem to billeder og lav linjeskift. Hvis du har svært ved at få cursoren placeret korrekt, så brug evt. piletasterne til at flytte den med.[/QUOTE]

:slight_smile:

Tak tålmodige Ingrid – jeg gør faktisk præcis det, du skriver – skriver et par ord, flytter cursoren ned på en ny linje – men alligevel kommer billedet oppest

:tihi::tihi:

:blush:
Nu fandt jeg skildpaddetråden, så jeg fortsætter her så dem der har lyst til at følge med kan se med her, og alle dem der ikke har lyst, kan undgå at følge med
:blush:
Så skal jeg lige finde ud af at lægge billeder/videoer ind

2 Synes om

Tester lige om jeg kan :blush:

Mit B kuld, fra juni 2019

10 Synes om

Hvor er det dejligt, at du igen er her, Tut :slight_smile: Må jeg spørge, hvorfor der er et kryds på det ene æg?

1 Synes om

Tak :heart:

Man sætter et kryds på ægget, fordi de ikke må vendes
Man tager dem som de ligger, når hunnen har gravet dem ned, og så sætter man et x, en dato eller hunnens navn ovenpå ægget
:blush:
Lige de første par dage sker der ikke noget, hvis ægget bliver vendt — men længere henne i udrugningen, kan ungen “drukne” hvis det bliver vendt

6 Synes om

Det lyder som en rigtig god forholdsregel :ok:

1 Synes om

:heart_eyes::heart_eyes:

8 Synes om

:blush:
Her er blommesækken ikke brugt helt op, mens ungen lå i ægget — men den bliver hurtigt absorberet, og hullet (navlen) er helt lukket i løbet af et par dage

5 Synes om

:blush:
Her er ungen lige kommet ud af ægget og er helt oval, de kan være fuldstændigt skæve, men de retter sig hurtigt

8 Synes om

:blush:
Ved siden af en 5’er — de vejer ca 14-16 gram, når de kommer ud af ægget

8 Synes om

:blush:
Et helt almindeligt hønseæg, så man kan se hvor små ungerne er

7 Synes om

:blush:
Og en æske pastiller…

6 Synes om

:blush:
Her er begge unger fra 2019

5 Synes om

:blush:

9 Synes om

:blush:
Jeg fik en tømrer til at bygge et stort terrarie sidste år i marts, mens skildpadderne stadig sov
Jeg tegnede og fortalte, og han byggede
Det er 2 m langt og 1 m dybt og 1 m højt
:blush:
Malede det selv, installerede dagslys og varmelamper, lagde makemake i bunden og lidt op af siderne, det er vandtæt — for bundlaget skal være fugtigt



9 Synes om

:lol: :smelter:

Sikke nogle fantastiske billeder af æg og unger. Det er altså fascinerende! Jeg skal klart have skildpadder igen engang.

2 Synes om

:blush:
Tak Trine — det er SÅ fantastisk at opleve, først ved man ikke om æggene er befrugtede
Efter et par dage, kan man se en lille hvid plet øverst i ægget, og så ved man at det er befrugtet
:blush:
Efter ca 21 dage, kan man se blodårer i ægget — og de bliver tydeligere og tydeligere, som dagene går
:blush:
Efter ca 5-6 uger, kan man se den lille unge bevæge sig i ægget
:blush:
De ligger i ca 65 dage i rugemaskinen, og en unge kan være mere end 24 timer om at kæmpe sig ud
:blush:
Årh, hvor jeg elsker at opleve det!

SELVFØLGELIG skal du have et par skildpadder igen :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Sig til, hvis og når du er klar — jeg kender rigtig mange opdrættere
(for jeg sælger IKKE mine)
:rofl::rofl:

1 Synes om

:blush:

For ca en måned siden, gravede Polka for at lægge æg — hun graver ca en uge forskellige steder for at finde det bedste sted til sine æg
:blush:
Så jeg holdt øje!
Da hun dækkede hullet til, vidste jeg hvor jeg skulle lede, når hun var gået i seng
:blush:
Jeg gravede og gravede, men fandt ingen æg — men 14 dage efter, da jeg så at Viggo også gravede, fandt jeg to æg


Om det er Polka eller Viggo, der har lagt dem ved jeg ikke
:blush:
Polka begyndte at grave igen, og hun lagde 3 æg

:blush:
Desværre har jeg nu 5 æg, der ikke er befrugtede — øv!
Det er min lille han, Otto, der har parret hunnerne og mit bud på, at de desværre ikke er befrugtede, er at Otto er for ung til at skyde med skarpt
:blush:
Ved slet ikke, om jeg har skrevet at jeg har købt et nyt avlspar for et par år siden?
(må lige læse denne tråd grundigt igennem, så jeg ikke gentager mig selv igen og igen)
:see_no_evil:
Men nu skriver jeg det lige:
Har købt et nyt avlspar, også russere — de hedder Olga og Otto
:blush:
Så nu har jeg 3 kønsmodne hunner:
Polka, Viggo og Olga

Og 2 kønsmodne hanner:
Lorte-Leif og Otto
:blush:

2 Synes om