Nå, Charlotte … hvad sagde gæsterne til skyrkagen - og var der nok ??[/QUOTE]
De sagde, må vi få opskriften? :høhø:
Vi endte med at være 30 - jeg lavede tre gange portion med dobbelt bund (og den bund var lige voldsom nok, synes jeg), og der var et lille hjørne tilbage af kagen.
[QUOTE=Charlotte Oeh.;1080293]De sagde, må vi få opskriften? :høhø:
Vi endte med at være 30 - jeg lavede tre gange portion med dobbelt bund (og den bund var lige voldsomt nok, synes jeg), og der var et lille hjørne tilbage af kagen.[/QUOTE]
Det må da siges at være en succes - både at blive spurgt om opskriften - OG at der kun var så lille et stykke tilbage - men den er også bare god, den kage
Ja, tænker at det nok er lidt for meget bund - men så ved du det til næste gang
Jeg lavede den i formiddags, og efter 9 timer på køl var den stabil nok til, at jeg turde fjerne springformen.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om Bastogne-kiksenes julesmag sammen med jordbær, men næste gang
kan jeg jo prøve med makroner i stedet. Eller måske havrekiks, som louiseogbuster foreslår.
Men blandingen af skyr og flødeskum smager som en drøm - og vil helt sikkert også kunne gøre sig i lagkage,
æblekage og meget andet.
[QUOTE=FinnFrode;1081810]Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om Bastogne-kiksenes julesmag sammen med jordbær, men næste gang
kan jeg jo prøve med makroner i stedet. Eller måske havrekiks, som louiseogbuster foreslår. [/QUOTE]
Jeg har ikke prøvet Bastogne-versionen - men hvis man ikke er vild med den som bund, kunne man jo nok bare bytte den ud med opskriften på en almindelig cheesecakebund, mon ikke?
Her blev skyr-kagen serveret som dessert i går, hvor vi havde inviteret mine børn til grillaften.
Mine søstre og Anton havde ikke smagt den (ihvertfald ikke den udgave, for mine søstres vedkommende) og de var alle vilde med den … min den ene søster vil servere den til noget tøse-kom-sammen i næste måned
Jeg har lavet kagen med bund af Bastogne kagerne - og jeg synes, at det smager HERREgodt med det krydrede i bunden, det bløde - let syrlige flødeskum - og søde jordbær på toppen…
Alle, der har smagt den her er VILDE med den og vil have opskriften
[QUOTE=Skattekat;1081947]Her blev skyr-kagen serveret som dessert i går, hvor vi havde inviteret mine børn til grillaften.
Mine søstre og Anton havde ikke smagt den (ihvertfald ikke den udgave, for mine søstres vedkommende) og de var alle vilde med den … min den ene søster vil servere den til noget tøse-kom-sammen i næste måned :D[/QUOTE]
Den breder sig som en steppebrand - også over grænserne nu
Det er da sådan én, jeg skal lave, når østrigerne kommer til kaffe næste gang
[QUOTE=galath;1082195]Den breder sig som en steppebrand - også over grænserne nu
Det er da sådan én, jeg skal lave, når østrigerne kommer til kaffe næste gang [/QUOTE]
Så kan de godt pakke deres Sacher-Torte og Apfelstrudel sammen…
[QUOTE=Skattekat;1081947]Her blev skyr-kagen serveret som dessert i går, hvor vi havde inviteret mine børn til grillaften.
Mine søstre og Anton havde ikke smagt den (ihvertfald ikke den udgave, for mine søstres vedkommende) og de var alle vilde med den … min den ene søster vil servere den til noget tøse-kom-sammen i næste måned :D[/QUOTE]
Godt gjort at dine søstre skal til Danmark for at lære at spise islandsk skyrkage
Vanilje-skyr er forresten osse HELT perfekt tio hjemmelavet koldskål. ½ bøtte vaniljeskyr pisket med en liter kærnemælk lidt sukker og et par æg… = Den bedste koldskål jeg har lavet endnu