Råd søges om dyrelægen besøg/ og opdatering om hvordan det går

Søndag var jeg oppe ved beimis, beimis sad i ovenlysvindue og vinkede da jeg kom og sad og vinkede da jeg gik. ( vinker: beimis sider med den ene pote ude og flytter poten fra side til side. Eller sider og ælter med poten ude i luften.) Ja så vræler jeg.
Var lige snak om jeg nok ikke kom i går mandag, da vi skulle igang med noget renovering . Fik og vide beimis skulle nok klare sig, ja jo det er jeg jo nok godt klar over. Det var nu mere mig selv jeg tænkte på, om jeg klare mig. Må indrømme tro som beimis klare sig bedre end mig :lazykitty:

Med venlig hilsen beimis ejer

9 Synes om

:kram:

1 Synes om

:troste:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Om det er gigt, beimis er øm af i bagbenene eller noget andet. Skal jeg ikke gøre mig klog på, i går aftes kom løbende ned af trappen vende i køkkendøren, og op af trapperne igen med sådan en fart ned af trappen, og op , inden jeg er halv vej oppe, har beimis været inden på værelset med ovenlys vinduer og op I vinduer og ned igen, jeg vender om, men inden jeg er ned, har beimis været i køkkenet og lave hjul spind om madskålene og på vej op igen. Men så gik det stille ned og vi skulle snakke. Men da vi snakkede og jeg var ved og rede ham, var der en sted ved bagbenene der var meget ømt. Det er lidt svært og finde ud af hvad der er galt. Men det glæder mig og se han kan tage sådanne ture op og ned af trappen :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

På beimis hotel. Nu støvsuger jeg der sommertider. Han har en på hvert etage
Ham der passer beimis, har købt ved netto engang deres Melissa støvsuger var nedsat ekstra. Mener den kosten 100 kr. Det var bare en til små ting. Den ville jeg lige tage på loftet, da der var lidt grus smidt uden for og lidt løs hår fra beimis, havde ikke så langt tid, så istedet for og hente den gode ned under, greb jeg lige den discount støvsuger her, plejer godt bare lige og kunne løfte den over katte bakken om i hjørnet, den kunne jeg så ikke den slugte alt det rene grus, det beskidte lagde til bage :ups: :laughing:.
Kan ikke anbefale Melissa på den måde, for må indrømme jeg syndes man får hvad man betaler for. Men lige denne her. Den virker

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Har bestilt tid til opfyldning på beimis ved dyrlægen, det giver knuder I maven hvert gang nu bare ærlig det er kun min mave. Nå der er jo tjek af næse og om salven skal forsætte, eller ikke, samt vi skal lige have snakket beimis bevægelse om det er gigt nogle steder eller det er stadig eftervirkninger på slås kamp.

Nu spørger jeg, jer erfarne katte ejer, er der mere jeg skal vende med dyrlægen.?
Er der en her inde i dag der fodder med vådmad mod gigt. Er der flere varianter. Mest for at kun remse dem op til dyrlægen, og jeg kunne have styr på indholdet så dyrlægen også er med i det, og ikke først skal til og undersøge det. for det vil dyrlægen gerne også være med i. :slightly_smiling_face: Fik lige besked fra vertinær sygeplejerske, at dyrlæge havde snakket med anden dyrlæge, der havde større praksis i sydjylland ( fik ikke navnet )omkring beimis og hvordan vi samme gør det bedst for beimis.

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Jeg kan kun huske det jeg selv har brugt til mine, Hill’s Prescription Diet j/d Joint Care kattemad med kylling (foder) og Canosan Tyggetablet til kat 600 mg 60 stk.

Hill’s Prescription Diet j/d Joint Care

canosan

1 Synes om

Hov og nogen bruger metacam til smertedækning, hvis jeg husker rigtig.

1 Synes om

Tak @Enki
Canosan er beimis startet op på ikke helt frivilligt, men de glider ned på anden måde :wink:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Ja det er så det jeg skal have dyrlægen med på, for vil jeg behandle kræften på næsten med “livsforlængende” må han ikke få metacam.
De to slags medicin må katten ikke få samtidig.

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Kom op til beimis I går cirka 4 timer :blush:, skulle hjælp med og lave noget så beimis kunne gå ud af den ene stue dør og ud i gangen, så døren kunne stå på klem, og noget for resten, så der kan komme varme på, uden det bare lige fise op på første etagen. Det fik vi lavet og beimis fik nej til og løbe igemmen mens vi lavde det, så nu er det en fest og gå frem og til bage, ja døre skal være lukket lidt op om natten, eller når han ikke er hjemme, da den køkken alrum og stuen, er der en toliet bakke, i køkkenet ud mod treasse, men ikke altid beimis vil bruge den, der er en I gangen på stue etage og på 1 sal og en på badeværelset, men kommer meget and på hvordan nattens stjerner har stået, hvilken der kan bruges. :smirk_cat:. Også snakkede jeg jo en masse med beimis, fik han redt godt igemmem, øv der er kommet en filt og den gør ondt, fik ikke lov og få den væk, der gik beimis grænse efter lidt tid.
Så havde jeg været ude og grave en stor ukrudt plante op ved digen. En regnfang den er beimis helt væk i, var så stor jeg måtte mase den ned i en stor fodder spand, der var hul i, ja der var jo også græs med. Da vi endelig fik fundet noget stort nok, der kunne bruges som “underskål” og sat den op på treassen. Og fik beimis vist den, ja så skal jeg lov for beimis snuset og sniffede og snuset og gik om bord med og spise græs uden tænder.
Og gned sig så meget rund om spanden, til beimis var helt optaget :blush:
Men næsen fungere, selv om den sår er på beimis. jeg havde en bold med der kan gemmes godbidder i også skal maden trilles ud, det har været noget af det eneste legetøj beimis har brugt, den var skyllet, men i min taske, pludselig gik beimis selv igang med og åbne min taske og fandt bolden :blush:.
Nej godbidder har jeg med i en pose, så har overbevist mig selv om det var bolden der fangede beimis.
Nu jeg var der og havde tid, startede jeg med og få badeværelset gulv godt gjort rent, da beimis havde haft en meget lille uheld og lidt (meget lidt) kom ved siden af, jo det var gjort rent, men nu fik gulvet en rigtig grundigt omgang rengøring.
Det er min kat og så vil jeg gerne hjælp det jeg kan.

Samtid så jeg næsen med tynd sår skorpe på og tyk sår skorpe hele vejen rundt i kanten, beimis kom til og nyse to tre gang store nys. Der gik lige hul en prik med blod, men ikke ved kanten, men inde efter sår skorpen og over ved det tynde skorpe, en eller anden sted, kunne det være positiv for det ikke går hul på der hvor det begynder og lukker helt til, en eller anden sted dejligt og se det ske på den måde nu.

Med venlig hilsen beimis ejer

9 Synes om

Oppe ved beimis en stykke tid før vi skulle til dyrlæge I går.
Snakket og observationer på beimis.
Fik lavet en liste til dyrlægen.
Beimis næse, var sår fin, med sår på, men hvem tro I, nåede at fik skabt hul ved og være så tilpas og gå spinde rundt. Så gned ham næsen op af en liste på treassen, også var der skabt hul :roll_eyes:.
Nå afsted til dyrlæge
Dyrlægen og beimis næse. Det er ikke blevet bedre, men heller ikke ringere, måske i mikroskopisk millimeter lukket i kanten. Men der er mere fast sår på og det er bedre. Dyrlægen vil ikke gøre mere ved næsen. Udover beimis skal smørres to gang dagligt med det salve. Dyrlægen mener vi kan holde det i skak på den måde.

En eller anden sted en ok besked at få hos dyrlægen, som situation ser ud. :huh:
Og ja beimis har lidt i gigt. Så starter på smertestillende dagligt her en 14 dage. Også for jeg kan få hele verden til og gå op. Fik jeg flere sprøjter med hjem. Så medicin er trukket op til i dag, og beimis får det serveret i lidt mad, for logistikken med at få transport til jeg kan komme der op, og omkring tiden beimis skal have medicin, er ikke eksisterende i dag, så der var dyrlægen meget fleksibel og var den der kom på det med sprøjter :blush:.
Vi skal have gang i noget andet med gigt. Skal over og have nær læst tråden Med katte og gigt.

Dyrlægen spurgte om jeg ville behandle beimis for gigt for der var lidt, og dyrelæge ville anbefale der blev gjort noget, selvfølgelig vil jeg det, dyrlægen vil lige så undersøge mere i det og tænke på hvad der skal i gang med beimis og gigt
Det vådmad dyrlægen kunne få hjem, syndes dyrlægen ikke jeg skulle bruge pengene på. Det var ikke pengene værd. :ok:
Så skal ind og se hvad maxi zoo har. Anbefalinger modtages.
Samt beimis skal på slankekur, beimis har bogstaveligt taget på af hans ferie ophold :yikes:
Er det bedst med tørfodder eller våd mad, bad allerede i går mad blev fjernet så der ikke blev og stod begge slags mad fremme hele tiden, beimis fodder bold blev fundet den anden dag og jeg bad beimis passer bruge den nu. Samt beimis har en fodder labyrint, her hos mig, den skal jeg have gjort rent i dag og med op til ham, også kun tør fodder der fra.

Det tørfodder mod gigt dyrlægen har vil beimis ikke spise.

Sådan gik dagen med beimis hos dyrlægen

Med venlig hilsen beimis ejer

9 Synes om

Beimis er i drille humør i dag, har snakket med passer her tidligere. Men han har lige ringet. Beimis vil have mere mad og godbidder, og så blev beimis fornærmet over han ikke må få det, så sidder og fanget avisen under bordet nu. Og trækker den ned eller laver den i strimle. Beimis passer læser avisen sammen med morgen kaffen.
Han ringede og sagde han skulle holde øje med beimis. Men avisen vil han læse fra morgen af, i fred. for de har leget med bold. Nå men han sad med morgen kaffen og avisen. Og greb ud efter hans piller og tog dem imens han snakkede med beimis.
Nu er hans spørgsmål så, de Canosan piller af beimis er de, farlige for mennesker og spise to af dem, han tog fejl. Da jeg lagde en ny pakke fra i onsdags jeg købt ny pakke ved dyrlægen

Jeg kom til og grine :klappe: men fik sagt jeg ville prøve og læse indholdsfortegnelsen og troede ikke han fik gigt i dag :rofl:

Men som jeg læser det er det ikke alvorligt eller skal han kontakte lægen?

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Jeg har købt noget legetøj som var natur legetøj til beimis, jeg har dummet mig åbentbart og fået købt fejl, denne her stykke gammel ost (kalder jeg det) og ikke noget rigtig pels.

Den her må beimis ikke få og lege med for den bliver tisset på. Der dur ikke indendørs.

Er den en der vil have den ?? Så næste gang jeg kommer forbi en post kasse ryger den afsted.

Med venlig hilsen beimis ejer

Canosan-piller er vist lavet til mennesker i første omgang, så mon ikke det går :slight_smile:

1 Synes om

Tak for oplysningen, :slightly_smiling_face: han har det også udmærket

Med venlig hilsen beimis ejer

Beimis begyndt jo på smertestillende mod gigt I onsdags,allerede torsdag syndes jeg har havde meget mere travlt med og futte omkring. Er lige blevet ringet op, beimis har holdt ræs op og ned af trappen rundt om stue bordet op af trappen igen. Nu er da sat en stol i den ene ende af vindues karmen og der kan beimis side og kigge ud.
Vindues karmen er 250 cm og der blev sat 6 blomster (jeg gjorde) i mandags jeg var der en par timer på den ene side og en til den anden side.
Beimis kom i hans ræs og op I vinduet og det var ikke uheld, for der var spilløjer i øjnene på ham. Og så pløjede, han ellers hele vejen hen igemmem vindueskarmen ,så blomster væltede rund som bowling kegler. Og fik sig vendt og lave hjulspænd i de blomster rester der nu lagde i vindues karmen, og hen og ned på stolen og ræse op på loftet igen , op i vinduet der.
Viste ikke helt hvad jeg lige skulle starte med og sige, var lidt tavs i telefonen. Men så begynte beimis plejer og grine så meget, så viser jeg det hele var ok. Men i dag skal jeg op til beimis. Så den står på oprydning til mig :flojte:

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Beimis har fået det så meget bedre med benene, men trækker lidt til ene side, men skal snakke med dyrlægen om en uges tid, så må vi se hvad vi bliver enige om. Nu der beimis bor nu, han har en af de gamle 60’er teak blomster kasse. Den har vi lagt beimis dyne i. Nøj det er hittet og sove nede i blomstekassen :blush: og nej så er der ikke noget med der skal være noget for beimis kan hoppe op og ned. Så glemmer beimis hans alder :blush:

Men torsdag jeg var forbi beimis en ekstra tur, næsen var rimeligt pæn med sår og lukket, men syndes der var blevet mere åben ind i kødet :pensive: ved ikke om det var mig , for onsdag var jeg der også der og syndes det bare var så normalt som det nu er normal for beimis nu. Selv om jeg ved det, vil ikke være godt, giver det nu alligevel en dum gip i maven.

Men beimis er meget mere aktiv siden dyrlæge besøg og hjælpsom :tihi: og har accepteret tør fodder får han kun i fodder labyrint. Han fortæller så en par gang om dagen, han vil have mad, men det får han ikke. også fortæller han, at hans hotel er under standard og han har det ringe, og går ind og sætter sig og skælder lidt ud over hvor sølle han har det :hmpf: Men det ser jeg bare som gode tegne, han gør det :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

:klappe: … det lyder som en rigtig kat

6 Synes om