Tanker i december 2025

“Fortæl mig du er neurospicy…”
Ting som andre bare ikke oplever på samme måde.

“Og ja, for nogle er bogstaver eller spektrum diagnoser et alvorligt handicap, Karen Birgitte”

11 Synes om

Mis har været skidtmas fredag eftermiddag/aften og nat og lidt i aftes, var ude aften og nat
Men kom ind kl 2 og så tog vi hver vores sofa

16 Synes om

:tihi: Ja vi oplever verden lidt anderledes. :ups:

4 Synes om

Yep. Alle mine 3 børn er i den kategori og jeg elsker deres måde at tænke på og se verden på :grin: Men det er bestemt heller ingen dans på roser i vores samfund, ikke at kunne passe ind i de præfabrikerede kasser, samfundet mener man skal passe ind i. Eller måske er det netop en dans på roser, for der er dælme mange torne

8 Synes om

Simba har efterhånden knækket koden med hans “Godbid”-knap…

I forgårs nat trykkede han på den 4 gange i streg… Før jeg stod op og gav ham en godbid :smiley:

Her til aften havde jeg hjulpet ham med lidt snavs i pelsen bagpå, og havde ikke givet ham en godbid for at samarbejde.

Så gik han hen og trykkede på knappen, så jeg huskede at give ham en godbid :smiley:

9 Synes om

Sådan en lækatte tog mis i går den lagde lige som nogen mus, hun ligger
se her er jeg ikke dygtig

Jeg troede først andet var galt

Men kan kun være hende

Hvorfor ligger den bare og er død med bidde mærker

6 Synes om

Var forbi Maxizoo i dag. Den i Esbjerg har fået et dedikeret og aflukket område til at vaske hunde. Spurgte dem om man også må vaske sin kat der. De så lidt skeptiske ud, men sagde at det måtte jeg da gerne. De har lidt bedre forhold end jeg selv har, så tænker at Dumle og jeg skal prøve det i det nye år.

7 Synes om

Enig. Det er ikke let, men verden er heldig at ha’ os. :grin:

(Jeg er en autistisk mor til fire med autisme (og det løse) og gift jeg en mand med ADHD. :partying_face:)

8 Synes om

Jeg er SÅ enig! :hjerte:

6 Synes om

Igår var hun også på jagt. Så det først da hun sad her med fejr over det hele,
hvad det var ? Ander det ikke, kun det var noget med fjer

10 Synes om

Hun er en dygtig jæger, hende Mis!

5 Synes om

Jeg opgav også nærmere artsbestemmelse af den her… :sherlock: :feather:

8 Synes om

I morgen går det løs… jeg må indrømme, at der er nogle af mine kæreste julekugler, der ikke kommer på træet i år :face_with_hand_over_mouth:

9 Synes om

Lidt for godt ind imellem syndes jeg, men tak :blush:

En lidt mindre udgave af det ukendte ser det ud til :grin:

4 Synes om

Jeg har siddet hele eftermiddagen ved symaskinen og syet julekjoler
2 minutter (!!) efter jeg har syet det sidste sting i kjole nr. 2 ringer Andrea … Marion er syg og de mistænker skoldkopper … :venter:
Så lige nu ser det ikke så godt ud med juleaften …

11 Synes om

Morbror har igennem en del år fået en sengetøj med misser på og det er altid sådan noget lyserød noget

Da jeg spurgte hvad ønsker du dig
Ingenting

Efter lidt tid en sæt sengetøj og en par håndklæder kan altid bruges
Men jo katte kan altid bruges som motiv
Men kunne jeg ikke finde noget der ikke er lyserød
Men han kunne også godt bruge en sæt helt kedeligt uden en stort motiv

Hmm han sagde ikke noget om småt motiv
:rolleyes2: :hoho: :muhaha:

Det her er da kedeligt

Hvorfor kan man ikke have kulør på livet selv om man er ældre

11 Synes om

Misserne er vant til at jeg står op omkring kl 8. Dumle er som regel slem til at vække mig kl 7. I nat har jeg dog haft døren åben så de kunne sove hos mig, for nu har jeg ferie og det er hyggeligt. Jeg vågnede sådan lidt et par gange i løbet af morgenen, men Dumle fik nok til sidst. Så han vækkede mig, meget insisterende, kl 9. Jeg prøvede at forklare ham hvad ferie betyder, men han var ikke så lydhør. :tihi:
Han ville kysses på og nusses med. :lovelove:
Det betyder også, at jeg heller ikke måtte bruge min telefon, hvilket er en vane jeg allerede arbejder på, så der gjorde han mig jo en tjeneste. :ok:

8 Synes om

Jeg syntes, Asani også skulle forkæles lidt i anledning af julen, og når han nu skal være alene hjemme hele dagen i morgen. Så jeg smed et par Gourmet Gold Mousse i indkøbskurven. Indtil jeg opdage, de kostede 14 kroner - STYKKET! For sådan en lille 85 g dåse! :besvimer: :besvimer:

Man fik så en betragtelig rabat ved køb af 5, så det er Asani nok glad for. Jeg kom ned på 6 kroner stykket. Men de har da ingen skam i livet i de dagligvareforretninger :knotten:

Det hjalp ikke på humøret, da jeg fandt en laksepaté, jeg plejer at købe i 365 til knap 20 kroner, som i SuperBrugsen kostede 35. Endelig opdagede jeg, da jeg kom hjem, at jeg var kommet til at scanne en dyr æblejuice til min mor 2 gange :skrige:

Og så kan det bare ikke anbefales at handle 23. december, men det er jo ikke alt, man kan købe længe i forvejen.

10 Synes om

Ja gourmet gold mousse skal man ikke købe enkeltvis, det er helt horribelt hvad de koster så. Jeg var heldig at få nogle pakker med 12 stk i til 37kr, da netto skulle af med nogle spotvarer, så de kom ned på 3kr stk. Er vant til at give 20kr for en pakke med 4 i Normal med mindre jeg akut er løbet tør og må af med de 10-15 kr pr stk jeg ser i nogle supermarkeder. :besvimer:

Det er umiddelbart den eneste vådkost mine gider. Jeg prøver ellers jævnligt med andre ting, men det er begrænset hvad de gider…

9 Synes om

Nå ja morbror ønskede en billig måtte til terrasse døren
Til og tage det våde sko her i vinter

Han snakkede ikke om farver

Det blev denne her :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dagens tilbud i jysk

12 Synes om