Tanker i juli

Her er både regn og torden lige nu … hvad sker der for det? :hmpf:
Bente for f*nden … :venter:

Jeg faldt i søvn på sofaen, og er lige vågnet op til at begge katte lå ved siden af mig, og kun med min ene arm imellem dem. :lovelove: :lovelove: :lovelove: :lovelove: :lovelove: :lovelove: Desværre kunne jeg ikke nå et kamera/telefon/tablet, uden at bevæge mig, og så hoppede Emina ned. Det ville jeg ellers rigtig gerne havde haft et billede af!

4 Synes om

Mon det udelukkende er Bentes skyld :huh: :hoho: Tillykke med fødselsdagen :flag:

2 Synes om

Jeg hader den slags vejr her, med så høj luftfugtighed. Hvis ikke det var for min transportable aircondition, så ved jeg ikke hvad jeg ville gøre. Den er sat til at affugte og det hjælper heldigvis rigtig meget.

1 Synes om

Et enkelt bulder i det fjerne 5 min regn og slut :roll_eyes:

Vi har fået 5 mm men her er så varmt og så luftfugtighed at jeg sveder bare af at overveje at bevæge mig. Yikes dette giver jo mindelser om mine mange år i Florida

Vi har heldigvis samlet set fået 7 mm her fra kl 15 til nu. Det var også tiltrængt! :slight_smile:

Hele haven suger vandet til sig. Vi er “lovet/advaret om” op til 10 mm mere i morgen eftermiddag.
Desværre er DMI virkelig ringe til at forudsige nedbør. For tre timer siden stod vi til 29 mm i morgen … det kystklima gør åbenbart svært at forudsige, hvor vandet kommer og hvor meget.
Lige nu tager jeg dog imod med kyshånd. Haven er på grænsen af, at jeg skal have vippevanderen i gang for alvor, hvis ikke der kommer mere. Dagens regn er for lidt i det lange løb :s:

Og jeg tager gerne et par “indenfor”-regndage i min ferie - jeg sover alligevel næsten 12 timer i døgnet lige pt og er træt med træt, når jeg endelig kommer op.
Kroppen holder virkelig ferie lige nu :ups:
Men senere på ugen skal jeg nu nok helst i haven og lave bare lige lidt fornuftigt … :upside_down_face:

1 Synes om

Ordenligt omgang tordenvejr lige midt i eftermiddagsmadpakkerne, så ind med ungerne, og det var godt for himlen åbnede da op i denne del. Hvor meget der kom ved jeg ikke, men lørdag formiddag regnede der i hvert fald også godt her i haven. Godt for planterne :slight_smile:

Da himlen åbnede sig, stod jeg i Plantorama i Tilst og havde lige betalt for noget kattegræs. I samme øjeblik gik brandalarmen igang i butikken og over højtalerne fik vi at vide at vi skulle ud.
Kanon timing :woman_shrugging:

3 Synes om

Det er altid en god ide at give nyindkøbte planter en god gang vand :grin:

6 Synes om

Hvor er det skønt at have ferie. I morgen skal jeg besøge min kusine på Falster, som jeg aldrig har besøgt før. Det bliver en lang tur, men i min lækre nye bil, vil det være en fornøjelse. Jo mere jeg kører i den bil, jo gladere bliver jeg for den. Den er simpelthen så skøn :bil:

16 Synes om

Der er én særlig periode om året, hvor jeg helt ærligt fortryder at bo, hvor jeg gør … jeg kan NÆSTEN savne at bo midt i Aalborg endda lige nu …
Sommerhus-højsæsonen om sommeren. Det giver syv-otte meget stride uger at bevæge sig rundt i byen.

Jeg skal godt nok øve mig i, at se alle turister som penge i kommunekassen og lig med rigtig mange lokale jobs. For ellers kunne turister (især de danske!), altså rende mig et vist sted, hvor solen aldrig skinner.

Man møder næsten ikke et mere egoistisk, selvcentreret, ufornuftigt og totalt blottet for logisk tankegang og omtanke for andre mennesker end ved de danske turister … (vi er da trods alt forskånet for russerne herude … )

Pyf jeg er ikke specielt turist-rummelig lige for tiden :ups:
Godt de lægger en masse mønter i de lokale butikker … det kan da i det mindste glæde lidt :slight_smile:
Og så glæder det mig faktisk, at jeg kan høre betydeligt flere tyskere i år end sidste år i butikkerne.
Tyskere opfører sig altså væsentligt pænere end danskere gør i det danske turistland!

4 Synes om

Min ekskæreste bor tæt på så centralt man kan komme til i København … sådan cirka ved Torvehallerne, hvis det siger ikke-københavnere noget. :sweat_smile:
Det var et helvede(!) at besøge ham om sommeren. Ikke nok med at luften står stille midt i byen, alle bygningerne og asfalten holder også skønt på varmen. Og så alle turisterne! Én ting er at der er for mange mennesker normalt, smalle fortove, stilladser og vejarbejde alle steder … men så spædet op med folk der ikke fatter at man ikke kan stoppe op midt i det hele og ikke mindst “ikke-cykle-i-by-vante turister” (direkte farligt!). Gaaaah…! Som taget ud af et mareridt.

Jeg kan forstå på billisterne her i området, at der er trængsel på vejene pga sommerhusområderne i nærheden. Men lige min del af byen, og “min lille strand/havn” er nærmest øde. Det er skønt. :slight_smile:

2 Synes om

Uuuh lige præcis dette er en af de ting jeg IKKE savner ved at bo i København! Det er simpelthen vanvittigt at man lejer cykler ud til turister, det ikke har cyklet siden de var 6. Og så tuller de rundt i byen som om de var på trafiklegepladsen :dokdok: Det var som du skriver livsfarligt for både dem selv og os andre.

1 Synes om

Ja, det er helt absurd! Der er sågar en del københavnere der ikke er trygge ved at kaste sig ud i trafikken på cykel - så at tro at det bliver en let oplevelse for folk, der som du siger, ikke har cyklet siden de var 6 år, og det var på en øde landevej … det giver ingen mening.

Her kører lokale altså i bil på vejene … vi har langt til det meste og nul off transport… nogle sjældne gange hopper vi på cyklen, meeen ikke for ofte :slight_smile:

Den lokale joke går på, at vi kan genkende de danske turister - helt uden at høre dem sige noget.
For de går ude midt på vejen og virker lettere overrasket over, at der kører biler der! :hoho: det er jo ferieland, så her går man da bare overalt, uden regler?!
Den holder desværre alt for ofte. Damn der er mange turister som bare vader ud på vejen og går på vejen, midt på vejen! For det gør man vel bare i byen her i ferieland :roll_eyes:
Det gør hverken tyske eller norske turister altså :hoho:

Jeg håber virkelig, at danske turister opfører sig pænere i udlandet - eller måske tager den type af danske turister bare oftere på “holdt-i-hånden-af-turistguide-hele-tiden”-ferier i udlandet :hoho:
Og nu skal vi døjes med dem herhjemme pga corona … alt for mange danske lægger virkelig hjernen derhjemme inden de tager på ferie :s:

Jeg bliver bare aldrig god til turister - slet ikke de danske :ups:

Det går heldigvis over igen på den anden side af højsæsonen :slight_smile:

2 Synes om

Klokken er ikke en gang 19.00 men jeg er så klar til at blive færdig til at gå i seng :surrender:

Jeppe stod op og fik mig vækket 03.30 i nat, så jeg mødte allerede 05.30 til en dag med et super spændende men dog langt møde, en afvigelse der tog et par timer, plus de faste daglige opgaver der skal laves, så efter 10 timer slæbte jeg nogle kolleger med op og drikke kaffe inden turen gik hjem, jeg havde brug for det lille boost det kunne give og var meget glad for, at det passede med at jeg kunne tage en kollega med på turen så der var en at snakke med, så nu håber jeg virkelig Jeppe vil sove i nat :kryds:

6 Synes om

Vagt dyrlæge lørdag :heavy_check_mark:
Dyrlæge mandag :heavy_check_mark:
Dyrlæge onsdag :heavy_check_mark:

Nej jeg har det ikke være end I andre der har prøvet det, og det er slet ikke hårde for mig, end for jer, der har prøvet det, slet Ikke sådan det skal forståes.

men det her piller total pippet af mig. På alle måder :ked:
Har så svært ved og håndter det og er så usikker på om det jeg gør er rigtig og usikker på mig selv :blegne:

På lige nøjagtig 2 måneder 8 dyrlæge besøg.
De 2 var vagt dyrelæge
De 2 var heldags besøg

Fordele:
Beimis har fundet ud af der er nogle der er hans yndlings personer ved dyrlægen.
Beimis har fundet ud af hvordan han bag ved computeren kan slukke den, så dyrlægen bliver drillet. :slem:
Dyrlægen har fået konstateret, de nye gardiner snore ikke har godt af en kat på besøg der bare ville tjekke belastning :slem:, dyrlægen har fået nye

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

:kram: Der er ikke noget at sige til, du synes det er hårdt - det er da godt nok også nogle hårde måneder med så mange dyrlægebesøg. Det er bare slet slet ikke rart, når ens kat ikke har det godt.

4 Synes om

:kram:

2 Synes om