Tanker i juli

Jeg skal på udkig efter ‘‘nye’’ siddemøbler i stuen … nu igen :tihi:
Har tænkt over det i et stykke tid - også inden jeg røg på sygehuset - at den lænestol og sofa jeg har nu (arvemøbler fra en veninde) er for bløde for mig at sidde i … der er ikke nogen støtte/modstand til mit bækken/lænd og det gør, jeg ‘‘klasker sammen’’ i ryggen.
At de møbler også er grotesk store til min stue, er en anden sag :rolleyes2:
Lænestolen skal i hvert fald udskiftes … sofaen kan jeg beholde lidt endnu, hvis ikke jeg falder over lille sofagruppe der falder i smagen/dækker behovet.
Så genbrugsbutikker, here I come … når min ryg altså er klar til shoppingtur :wink:

7 Synes om

Hvis vi holder det mellem dig og mig så gav jeg 299 for en sort dobbelt præstekrave her i foråret.

Så ja din hukommelse er rimelig spot on.

CA. 150 kr i snit så er du nok rimelig sikker på at have nok penge med. Det er et imponerende udvalg og nogle meget sunde og livskraft uge planter.

Spiren kan klart anbefales!

1 Synes om

Ift lænestol - så husk endelig at den heller ikke må være for lav :slight_smile:
Sagt i allerbedste mening.
Så hellere få en fodskammel med :slight_smile: :+1:
Så er den nemlig lettere at bruge selv på en dårlig rygdag :slight_smile:

1 Synes om

Det er et af problemerne ved de møbler jeg har i dag … man synker meget dybt ned i sædet.
Jeg bliver ved med at tænke på en gammel øreklapstol jeg havde for ca. 20 år siden, den sad jeg rigtig godt i … ligner denne (som jeg har fundet på instagram til 1700 kr. :surrender: ):

2 Synes om

Et godt fif er - mål din sædehøjde. Det er typisk svarende til gulvhøjde op til din knæhase i siddende :slight_smile:
Det bør minimum være sædehøjden på stolen.

… og hvilestole er generelt latterligt lave, sådan de “almindelige” af slagsen, hvis ikke de ligefrem er med hejs i. Men de findes faktisk også nogle gange brugt i en pæn pris :slight_smile:

3 Synes om

Pavlovs effekt: Når man på jobbet rammes af savlende lækkersult HVER gang man går forbi den store plasticdåse med små, muntert farvede hundekiks, fordi hjernen synes det ligner en kæmpe dåse Matador Mix!!! Jeg har brugt dette års corona hjemsendelse til at trække vægten lidt nedad igen, og åbenbart synes hjernen efterhånden at det rækker med at være småsulten konstant… :rolleyes:
Suk…
VH
Susanne

5 Synes om

Prøv da en af de hundekiks. Måske hjerne og mund lige skal kobles sammen :wink:

1 Synes om

Jamen jeg tror slet ikke jeg kan tåle alle de farvestoffer, der er i dem… :wink: Tænk hvis jeg får et hyperaktivt anfald - det går virkelig ikke her midt nat! Jeg er næææsten færdig med de ting jeg SKAL nå inden natkørsel, og om lidt trisser jeg hen og ser lidt tv i et par timer - det bliver en god nat :slight_smile: UDEN hundekiks, og så må jeg se om jeg også kan lade Mayador Mix poesrne være!
VH
Susanne

2 Synes om

Ugens Anders And bladet er ikke leveret :venter:

Nogle kan forvente en opkald

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Argh!
Jeg skal vist lige tælle til 10 og få blodtrykket ned igen…
Et par gange om ugen bruger jeg tid på at anmelde annoncer på dba, hvor folk smykker deres huskattekillinger med lånte fjer (racebetegnelser, som de ikke har noget at have i). Der er mange af dem lige nu (killingeboom), og senest en fra min ø hvis “Main Coon”-killinger koster 5000kr. 4 hvide killinger, hvor den ene sælges til 2000kr, fordi den er en smule hørehæmmet :argh:

Nøj, hvor jeg glæder mig til, at KøbKat går i luften :slight_smile: Så kan alle forbrugere vide, at de rigtige racekatte findes derinde, og blandinger/huskatte er andre steder. Det bliver godt :smiley:

11 Synes om

Med andre ord stokdøv…

Det er så træls at folk smykker sig med lånte fjer, håber sådan købkat får mange væk fra dba og vi derved minimerer mulighed for lånte fjer

4 Synes om

Er i klar over hvor umanerlig uartige harer og fugle, der findes i Bælum :flushed:
Fuglene flyver i ca 20 meters højde over løbegården! Og haren tripper fin forbi UDENFOR hegnet nærmest i spiseafstand :expressionless: (en god meters penge)
Flappe får skreget sig hæs inden weekenden og Sugieh, som godt ved hvad et hegn er, hader os for det står i vejen :smile::heart:

12 Synes om

bare vent til der kommer kamikaze solsorte, så skal dine banditter nok få noget at skræppe over.

Solsortene her i området enten sidder på hækken eller laver dyk ned i haven for at svæve lige uden for rækkevidde. Det sker jo også der smutter en, men om jeg aner hvorfor solsorte laver de dyk ned over haven, det er jo helt unødvendigt og det er ikke fordi kattene ikke gør opmærksom på sig selv.

Mon solsortene gør det for at provokere?

4 Synes om

Vi har ikke overdrevne mange solsorter hos os. Til gengæld er her svaler, duer og vipstjerter. Sidstnævnte skal jeg hilse fra musketererne og sige, også er yderst øretæveindbydende :crazy_face:

7 Synes om

Duer er et meget stort hadeobjekt her på matriklen.
De får mange harske kommentarer med fra de firbenede :slight_smile:

4 Synes om

Øj hvor er jeg træt :sleeping:. Startede i praktik for 2 uger siden og begynder at kunne mærke nu jeg ikke er vant til at stå tideligt op og være i gang hele dagen :see_no_evil:. Jeg er ikke en gang på fuldtid, så burde ikke klage :sweat_smile:

8 Synes om

Så lad være med det … :venter:

Du klarer det fint … go girl! :blomst:

6 Synes om

Godt at have sin mor herinde, så man kan få lidt trøst

:lol:

6 Synes om

Ja ik’? :joy:

4 Synes om

Fik du læst dem teksten, så det ikke gentager sig ?
Håber de lå fladt ned, da du var færdig med dem :grrr:

1 Synes om