Tanker i juli

Nej holdt den pæne tone for tog ikke dem der leverer denne gang, men selve Egmont de var så en anelse træt, havde jeg den ikke inden 48 timer skulle jeg kontakte, det var jo ikke første gang i år.

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Så kan i poste sommerkatte i lange baner - eller korte, hvis I føler mere for det :wink:

10 Synes om

Jeg tør ikke tro det før hækken er oppe og væk!
Men alt tyder sq på, at min nabo mener det skal være i år ligusterhækken mellem os ryger.

Vi har lavet en aftale - hun får den gamle hæk rykket op og fjernet, så anlægger jeg nyt i mellem os på min side af skellet og sørger for hækken på hendes side også.

Hun var ved at snakke om sådan noget “vedligeholdelsesfrit” fiber-plankeværk i mellem os, fordi hun ikke orker hækken. Det vil hun nemlig også have ud lod marken i stedet for hybenhæk, hun slet ikke magter at holde tilbage.

Hækken mellem os er fyldt med ukrudt i bunden og andre større planter, som vi ikke kan få bugt med. Hækken selv har tidligere ejere ladet gro vildt, så den bliver aldrig pæn igen, medmindre den møder en motorsav.

Kompromiset blev, at jeg forslog en takshæk i stedet for liguster eller plankeværk - mod at jeg passer den og den plantes med plantearter på min side af skellet.
Det passer mig glimrende, for så får jeg den det tættere på mit hegn, uden hækken bliver for tyk :smiley:
Hun snakkede bare om det allerede sidste år - og det blev ikke alligevel … jeg skubber ikke på, for det er alligevel hæk for 3-4000,- jeg skal ud og købe :see_no_evil:

Men nu har hun vist fundet en havemand, der både har grej og evner til at få det fjernet, sammen med hendes elendige hybenhæk (det invaderer bare alt det skide hyben! :s: )

Blev så glad, da hun spurgte om det var okay hvis nu det blev hevet op allerede her sidst på sommeren, for der havde hendes havemand vist mulighed for det. (Jeg tror nu først det bliver, når majsen er høstet på marken, for så kan de køre derude med maskinerne i stedet for inde i hendes have!)

Og ja da! Få den gamle lorteliguster op, jo før jo bedre, for så kan ja få anlagt selve hæk-bedet med kantsten osv inden jeg graver ny hæk ned og laver afsluttende toplag derefter. Lidt af gangen er godt! :slight_smile:

Jeg håber virkelig, at hun får holdt det i gang i år, så den hæk kan skiftes ud! (Jo sommerfuglene elsker den, men det er så også alt der at sige af pænt om den hæk …)
Men det er tungt arbejde sådan at fjerne en ligusterhæk helt! :open_mouth: godt jeg har meldt mig ud af den del :tihi:
Jeg nøjes med arbejdet i at anlægge en ny pæn hæk med afgrænsning omkring, så vi lettere kan holde den pæn fremadrettet også :slight_smile:

7 Synes om

27+ grader i 4 dage… Det var hyggeligt at kende jer :surrender:

2 Synes om

Enig, på arbejde/praktik sted skal vi have lange sorte bukser på … De skulle være dejligt varme til vinter, men lige nu sveder jeg så jeg er gennemblødt ( og hvis det skulle være hedeture så burde jeg svede herhjemme også)

Tror at jeg idag var tæt på dejse om, har drukket 1 1/2 vand siden jeg kom hjem, godt med salt på aftensmaden, og et krus kold cacaomælk, så nu er det ved at være tilbage til normal

Hvilken taks vil du bruge?
Og hvorfor lige taks?

Og ja vi har også nogle gamle ligustermonstre som bliver hevet op her engang som der er nogen der vil gøre det for os. Ikke om vi kommer til at gøre det selv. Det er rockerhårdt arbejde. Jeg ville også med glæde betale den nye hæk bare for at slippe for at få alle de gamle rødder op. Vi får så andelsforeningen til at betale, så ingen arbejde og ingen udgifter (et eller andet skal vi jo bruge vores opsparing til). Det må hedde et winwin :wink:

2 Synes om

forventer du at smelte helt væk??

Først nu her kl. 21.30 er der nogenlunde til at trække vejret her. Kattene har været mere eller mindre besvimet hele dage, har stort set ikke set dem.

1 Synes om

34+ og mega lummert, her er skønt, men nøj jeg glæder mig til at komme hjem til lavere temperatuer og vores killinger

1 Synes om

Jeg overlevede nedenunder… Er så lige gået i seng og soveværelset er mindst 200 grader. Mindst!

Ja 200 grader er jo da en smule… Håber det, trods alt, lykkedes at få lidt søvn!!

Meget varm nat her også :hot_face:

Kloge ord
citat : eftersom man ikke kan diskutere med alle fjolserne i denne verden, er det nemmere at lade dem få deres vilje,og så narre dem, når de ikke lægger mærke til det.

Det skal jeg blive meget bedre til og huske mig selv på

Læst i bogen

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

:sveder: :thumbdown: Jeg kan godt lide sommer, jeg kan lide alle årstider, men jeg synes nu ikke om det når man overdriver. Og i min verden er alt over 25 grader, at overdrive. dør bare videre foran blæseren

8 Synes om

Jeg har ikke bevæget mig siden jeg tog en skyller for en time siden… Det går liiiiige.

I morgen skal vi have min familie på besøg for at holde fødselsdag for alle ungerne, så vi skal lige have gjort hytten ren i dag :see_no_evil: Var bare så glad i går, da de flyttede varmen til i dag :roll_eyes:

2 Synes om

Mit hjem ligner jeg ved ikke hvad, for jeg orker intet når det er så varmt. :s: Men i det mindste er det kun mig selv der skal se på det.

3 Synes om

Jeg har lige sat mig i skyggen efter 2 timers gå tur jo det er varmt, men gåturen var tiltrængt. Så den vandt

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Er der nogle der har forstand på gamle com, er de bare og smide dem over skulderen ved nærmeste genbrugsplads eller har de lidt værdi :thinking:

Med venlig hilsen beimis ejer

Så noget - bogstaveligt talt - helt vildt på job i nat! En flagermus meget tidligt imorges, søgte føde lige udenfor nogle meget store vinduer. Listede ud på terrassen og kunne lige ane ham i mørket, mens han helt lydlæst flaksede rundt :slight_smile:
VH
Susanne

13 Synes om

Så er projekt ridebane skudt i gang - resultatet af dagens gravearbejde: :thumbup:

12 Synes om

Før i tiden så jeg en del flagermus hvor jeg bor, og nogen gange fløj de helt tæt på mine vinduer. Sikkert p.g.a. lyset tiltrækker insekter, som de så fanger. Men jeg synes sjældent at jeg ser dem mere, og jeg er meget sjældent udenfor om aften, hvor det ville være lettere at opdage dem. Jeg synes det er så hyggeligt med flagermus. :hjerte:

4 Synes om

Hvis vi sidder i udestuen ser vi dem :slightly_smiling_face: Det er ikke et sjældent syn hos os. Til gengæld var det en overraskelse den aften vi var gået i seng med piv åbent vindue, og en lille fætter tog en æresrunde i soveværelset :flushed::smile:

9 Synes om