Tanker i Juni

Ja, i hvert fald i følge vedkommende for mit var også pga forkølelse og ekstra følsomhed pga en flyvetur, hvor jeg var faldet i søvn, og vågnede ved at mit øre sagde pop :slight_smile:

mon jeg kan sætte den forb****** ovnlåge sammen igen …:ahhhhhhh:

Tak til alle for gode øreråd. Er nu endelig hjemme efter en vagt på 48 timer! Ikke sjovt når man er sløj. :persevere: Er så træt jeg ikke orker at eksperimentere nu. Ringer til lægen i morgen og håber på nogle mirakeldråber eller lignende. :wink:

2 Synes om

Rigtig god bedring :slight_smile:

For et års tid siden eller noget døjede jeg selv med det ene øre og kunne stort set intet høre. Jeg prøvede flere forskellige ting og intet hjalp. Som dig mente jeg helt bestemt, at det ikke kunne være ørevoks. Lige indtil jeg kom til en ørelæge, der var klogere end mig og havde en højtryksspuler (sådan føltes det) :slight_smile:

Så hvis ikke du snart finder noget, der hjælper, vil jeg anbefale dig at gå til en ørelæge. De kan noget :slight_smile:

Albas nye ven. Han flytter ind på fredag. :heart_eyes_cat:

18 Synes om

Stort tillykke :tada::denmark:
Hvor er han fra?

Ih hvor er han fin @Tea … jeg vil også gerne høre hvem smuksakken er fra :wink:

Han er fra Lolland! Så det bliver spændende om han kan snakke med Alba fra Esbjerg. :joy:

Arj, mere seriøst, så er han fra Blomstermarkens.
Han er enormt nuttet (puttede sig ind til mig, da jeg tog ham op), men også lidt bisset.
Helt perfekt! :heart_eyes:

12 Synes om

Det er IKKE - og jeg gentager - IKKE - ørevoks. :wink:
Det er en virus der laver ballade og påvirker ørerne. Var ved lægen i går og blev kigget i ørerne og gramset og lyttet lidt på og fik checket infektionstal.
Skal videre til en ørelæge - men om der er noget andet at gøre end at lade tiden arbejde tvivler jeg næsten på… :confused:

Min lille bil er hjemme igen. Det var “bare” batteriet, der var kollapset helt, som de formulerede det + at der åbenbart var en nøglekodning, der ikke længere virkede, fordi batteriet va løbet helt tørt. Så det kunne have været årsagen til, at den ikke ville tage ordentlig fat.

Ja, jeg forstår jo ingenting af det tekniske, men jeg skal i hvert fald have alle mine nøgler kodet om. Bare bilen kan køre, og det kan den nu, hvor batteriet igen er fuldt opladet, så må mekanikeren tage sig af teknikken. Eller elektronikken, som det vel især er nu om dage.

Heldigvis blev det ikke flere tusinde kroner, men dyrt var det nu alligevel for lidt strøm! :uha:

7 Synes om

Til dem min øresaga måtte interesse, bare til info:

Diagnose ‘Sudden deafness’ - kur ti dage på binyrebarkhormon - henvist til MR scanning - fremtidsudsigter…tja, 20% risiko for aldrig at komme til at høre igen på det øre. :frowning:

I behøver ikke kommentere - jeg er på vej en tur i kulkælderen og kommer ikke op igen foreløbig. :frowning:

:bacon: 29.5 i skyggen :fried_egg:
godt der er :ice_cream: i fryseren

Den smider nu ikke kodningen fordi den går tom for strøm, men der er sikkert en procedure der initialiserer systemet igen …sikkert noget langt ude som man aldrig selv kunne finde på …men muligt det står i instruktionsbogen

suuuuuuuuuuk Hvorfor er det lige at jeg får kikket på internatkatte, jeg kan jo alligevel ikke få flere katte. Men kunne jeg, måtte de to her godt flytte ind. :hjertekat:

https://kattens-vaern.dk/content/safir

https://kattens-vaern.dk/content/momse

Tilføjelse: Hov og mens jeg skrev, fik de tilføjet at Safir skal ud som alenekat, så selv hvis jeg kunne få flere katte, kunne jeg ikke få hende.

3 Synes om

Sagaen fortsætter - det synes jeg altid, de gør, når jeg kommer ud for noget :roll_eyes:

Da jeg kørte hjem med bilen i går og stoppede undervejs for at handle, kunne jeg ikke låse bilen. Centrallåsen virkede ikke, og min bil er sådan indrettet, at sirenerne går i gang, hvis man låser op ved at stikke nøglen i låsen. Men hvad skulle jeg gøre.

Der skete så heldigvis ikke noget. Heller ikke, da jeg kom hjem og låste den herhjemme. Det gjorde der så selvfølgelig, da jeg skulle af sted i morges. Nøglen i låsen, babu-babu og alle naboer er effektivt vækket kl. 7.30 :frowning:

Kommer ind i bilen, og nu vil den selvfølgelig ikke starte, fordi den er låst op på uautoriseret vis og har sat alarmen i gang! Helt ærligt!

Jeg forsøger 5-6 gange og får så den idé i ren desperation at tjekke de andre to nøgler. Det viser sig, at de kan låse bilen op og i - og dermed slukke for startspærren (eller hvad den hedder). Men starte bilen kan de ikke. Så nu er jeg nødt til at bruge 2 nøgler - en til at låse op og låse med, og en til at starte med :dokdok:

Kørte forbi værkstedet på vej hjem og havde svært ved at overbevise dem om, at det forholdt sig som jeg sagde :venter: Jamen, I kan da gå ud at prøve det af. Så accepterede han alligevel, at jeg jo nok havde tjekket det, før jeg kom og sagde det. Men gøre noget ved det, havde de ikke tid til. Før på tirsdag.

Det vigtigste er selvfølgelig, at bilen kan køre, men jeg er ikke sikker på, jeg er så imponeret af det låsesystem.

Har du et billede, der skal med i ugens konkurrence?

1 Synes om

på min er proceduren til initialisering at døren skal låses op, ikke lukke døren, sætte tænding på og vente i 10 sekunder…

1 Synes om

Ej, det var da godt nok en kedelig en.
Hvor lang tid skal der så gå før du finder ud af om det er permanent?

Vi har fået nyt affaldssystem. Fik brochurer i fredags om at vi inden for de kommende par uger får de nye spande. I nat har de så fjernet de gamle. De har bare ikke sat nye til os endnu. Og en pose med kattegrus klumper lugter pænt fælt i 29 graders varme, når den ligger og koger :scream: Og affaldsposen var næsten fyldt i forvejen - og ikke sorteret, for jeg vidste jo ikke de nye spande ville komme i brug fra og med i dag (læs =når de bliver leveret). Så nu ligger resterne af boller i karry og stinker i varmen i affaldsposen sammen med kattegruset. Og alt bliver i denne omgang smidt i samme spand. Det må de tage med, når vi ikke får en forståelig melding om hvornår den nye aftale træder kraft. :confounded::persevere::confused:

For snart 9 år siden sad Claus og tegnede “Sauerer” (dinasauer) med en to årige Lucas, nu er de så begge i en alder, hvor de kan sidde i hver sin ende af landet og snakke og løs mens de spiller PlayStation sammen, vildt som tiden går :uha: Så er det pludselig meget, meget nemmere at holde ud og hører på larmen fra spillet :hjerte:

3 Synes om