Tanker i november

:troste:

1 Synes om

Kæmper en brav kamp for at få de sidste dahlia op. Det tager dælme lang tid når kroppen kun kan arbejde for halv kraft… Men nu mangler jeg kun et pallebed så er jeg i hus

6 Synes om

Så er dette års advents “krans” klar.

Glassene købte jeg sidste år, hvor de havde stearin i.

Det har jeg så taget ud i og givet glassene en tur i opvaskeren.

Så var de klar til fyrfadslys.

Og jeg har åbenbart fået mig et enkelt jule-vindue, da det er der alt pynten ind til videre er havnet :smiley:

7 Synes om

Respekt! Jeg har helt opgivet enhver form for planter, der skal tages op. Sidder lige og kigger ud på citrontræet og overvejer, om det skal slæbes ind i et af hankattenes huse, eller det bare skal have lov at dø i fred i løbet af vinteren… Hvad tænkte jeg dog på, da jeg købte det!
VH
Susanne

3 Synes om

Citroner … :hoho:

Der er citrontræer i Italien. Så de overlever i subtropisk klima. Den første smule frost slår dem ikke ihjel. Men der er selvfølgelig en grund til, at de ikke står rundt om i de danske haver.

4 Synes om

Cool version af et peberkagehus. :ok:

1 Synes om

Opskriften er ikke min fortjeneste :smiley:

Den kan findes i Anja Takacs nye bog Mine Første Juleperlerier :smiley:

Simba mener dog ikke at skorstenen skal være der, så det er ikke altid den er om morgenen, så må jeg lige rundt og lede :grin:

3 Synes om

I går var det åbenbart 5 år siden, vi hentede James. Til maj er det 3 år siden, han døde.

Tænk at sådan en lille pelstot kan sætte så dybe spor på så kort tid :vraele:

10 Synes om

:kram:

Man skal altså passe på med hvad man snakker om … hvor og på hvilket sprog :tihi:
Jeg var på systuen i dag i privat ærinde, men bossen havde en aftale med en flok bikere. De dukker op og jeg kan høre at nogle snakker sammen på islandsk … jeg lader dog som ingen ting, indtil jeg var nødt til at passere dem, der sagde jeg: I skal passe på med ikke at stå og snakke klub-hemmeligheder her - på islandsk … og de klappede alle sammen i …
Der gemmer sig islændinge alle vegne … :muhaha: :hoho:

16 Synes om

Det er simpelthen hyle morsomt :joy:

3 Synes om

Jeg var skeptisk overfor genoplivningen af CSI, men efter at have set de første 7 afsnit af CSI Vegas så er jeg solgt :smiley:

4 Synes om

Så må vi se hvornår jeg har lyst til at fylde det op igen (og ja Simba photobomber mig)

7 Synes om

Der var en islænding med til at vinde Vild med dans og nu har en islænding vundet Den store bagedyst!

9 Synes om

Bimser. De flytter ind… ikke bare i huset, men i hjertet :lazykitty: Og han var nu en usædvanlig god dreng! Kan knageme godt forstå hvis I savner ham.
VH
Susanne

5 Synes om

Sæfor styrede for vildt :metal:

1 Synes om

:kram:

Jeg troede det udtales Sæthor :see_no_evil: Har kun hørt þ udtalt som th-agtigt.

@Skattekat Er det sådan en konsonant, der skifter lyd?

EDIT: Jeg har kun set et afsnit af Bagedysten og ikke lagt mærke til, hvordan det blev udtalt der.

De sagde i det første afsnit at ingen kunne udtale hans navn så det blev udtalt sejfor.
Der er en underlig konsonant som jeg ikke kan skrive her, derfor skal jeg Sæfor :wink:
Er sikker på at Hrønn har helt styr på udtalen :wink::wink:

1 Synes om