Tanker i oktober

Med tanke på hvor lidt jeg bevæger mig… Jeg er Så Klar til halloween. :spider_web::see_no_evil::rofl:

9 Synes om

Igår eftermiddag da jeg var ved og plante løg, kom genbo’s nabo lige med en par store helt nybagt hjemme bagte æbel/kanel snurre, også tak for beskeden med deres kat, hun ville lige holde lidt øje med ham i dag, sagde han igen i dag havde været en tur for os om formiddagen, vi blev enige om, jeg vande langs digen med gå væk kat, som vi gjorde da de begyndte og lade dem løbe ude, den ene går ikke uden for hækken ,men ham her skal uden for og jagte nogle dage, holder de ham så inde, glemmer han det i en godt års tid.
og de ville ikke lade ham gå ude om formiddagen en uges tid, også loved jeg hvis ham kom og gå hjem med ham og lukke ham ind.

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Jeg er vant til at mine katte er bange for støvsugere, så det er skønt at have en kat som Alvin som ikke er det. Dog kan det godt være en kende udfordrende ind imellem, de gange hvor han synes han skal være med over det hele, så kommer det sjovt nok til at tage noget længere tid. I dag endte jeg faktisk med at stå og støvsuge ham lidt, med hånden rundt om rørets åbning så det ikke var for voldsomt. Der gik flere minutter før han fik nok. :grin:

5 Synes om

Kan du ikke lære ham at støvsuge ?
Jeg har prøvet med mine, men de er bange for monsteret, de pjok :uha:

Gid jeg kunne! Men det kommer næppe til at ske i min levetid. :grin:

1 Synes om

Jeg har for første gang bestilt 10 kg foder og 14 kg kattegrus gennem zooplus. Så kan man vælge levering. J
Hvad er bedst der, at de vælger, dpd eller gls? Har bestilt ved dpd, er det dumt? :smirk:

1 Synes om

Ofte ligemeget, jeg har fleksaflevering til dem alle, og medmindre dit lokale bud er træls eller særligt godt er det helt ligemeget :smil:

2 Synes om

Jeg lader dem bare selv vælge - det er gratis. :sweat_smile: Som Eva siger, vil det for mig kun gøre en forskel hvis jeg ved at buddet/servicen fra det ene eller andet firma skiller sig ud. :slight_smile:

PS: Hvis det er første gang du handler store mængder på zooplus, hvad i alverden gjorde du så før? :joy:

1 Synes om

Herude i udkanten er det PostNord, som bringer pakkerne det sidste stykke, når vi vælger dpd. Og PostNord fungerer perfekt.

Så jeg vælger dpd, hvis jeg kan.

3 Synes om

Jeg brugte vores dyrebutik i byen til kattegrus. Men foder har vi kun købt 1.5-3 kg poser. Det er skisme for dyrt.

Var i tvivl om 10 kg ville kunne holde sig. Men det håber jeg

3 Synes om

Bare over i en bøtte, så den store pose ikke skal åbnes hele tiden. :blush:

4 Synes om

Det er det skam i hele Danmark. DPD bruges kun til grænsen, så overgår pakkerne til PostNord.

4 Synes om

Det er intet problem. Hæld over i en større bøtte og sørg for at holde posen lukket i mellemtiden.
Det er meget billigere med 10kg poser og så skal man ikke købe hele tiden.

4 Synes om

fik en spand ved dr. dyr der skulle være lufttæt…fra Virbac, holder 10 kg

2 Synes om

Nej.

3 kg kostede 274 med forsendelse, så kunne jeg få 10 kg til 419. Så er det jo dumt at købe se små poser :person_facepalming:

2 Synes om

Hvad har i af opbevarings bøtter til kattemad. Hvor mange liter skal de være på til 10 kg foder? De skal bare fylde mindre end sådan en pose

Jeg foretrækker metaldåser med plads til 2-4 liter.

Vi blander altid tørfoderet fra forskellige poser. Sådan en 10 kg pose bliver måske åbnet 5 gange ialt. I mellemtiden står den på en hylde i bryggerset - tæt tillukket med klemmer eller dens egen lynlås.

1 Synes om

Det er jo begrænset hvor meget mindre de kan blive, hvis de skal kunne indeholde samme volumen… :sunglasses:

Her bliver foderet i originalemballagen, og så fylder jeg over på et glas i passende størrelse til den daglige fodring - fylder du hele indholdet over i anden opbevaring, skal du alligevel ha’ en “daglig-bøtte” i spil.

2 Synes om

Jeg har en stor rund foderspand fra et foderfirma stående ude i vores skur, med posen i. Herfra fylder jeg over i en ca. 2 kgs beholder. Jeg har især været glad for IKEAs glaskrukker til
mel/sukker etc., da de er lufttætte og meget pænere end det plasticfantastic eller blikskrammel man typisk kan købe beregnet til det i dyrehandler :smil:

2 Synes om

Jeg blander halvt af hver fra to 10 kgs poser: sterilised og normal for at holde lidt på kattenes former. Kommer det i en almindelig plast bøtte fra køkkenet, der rummer ca. 3-4 liter. Der er til mange dage, nu jeg kun har en herhjemme. Den anden der får af foder poserne er min kærestes kat, der bor ved ham.