Tanketråd for maj '25

Forklaringe fra fru formand, som er slået op på facebook
Vi er desværre kommet i klemme i årets organisation af Landsskuet i Herning. Meget (meget!) lang historie kort forklaret er der desværre ikke plads til kattene på dette års Landsskue 😱😢

Så kort og godt har landskuet fjernet kattene fra liste og de dyr man kan møde

2 Synes om

Hvis man ikke lige er til at Meta bruger ens billeder mv. til AI træning. Forbrugerrådet anbefaler at man gør indsigelse

(Linket er fremhævet med fed skrift)

4 Synes om

Tak :tak:

Som ikke medlem af jyrak tro du jeg må skrive til formanden og få den besked fra hesten egen mule
Der er noget her, der ikke stemmer
Det man betaler penge ind på ved opstart er ikke det her

Ikke fordi jeg lige mangler indkøbsnet, men kaaat. :ups:

Købt i normal.

10 Synes om

Det har jeg også købt :+1:

3 Synes om

Det er jo nærmest også umuligt at modstå hvis man er kattegal nok. :tihi:

3 Synes om

Jeg tror jeg må en tur i Normal :thumbup:

4 Synes om

Det værste der kan ske er at hun ikke svare, men det synes jeg alligevel at hun plejer at gøre. Så bare prøv det.

1 Synes om

Når nu vejret ikke just indbyder til terrassevin, har vi da heldigvis andre metoder… :smirk::smirk_cat::wine_glass:

18 Synes om

Det er helt rigtigt ud, synes jeg. :heart_eyes:

2 Synes om

Hade når folk siger én ting, men åbenbart mener noget andet :roll_eyes:

Da vi var på besøg i vuggestuen fik vi af vide at de ikke har sukkerpolitik, så de må gerne have juice, slik o.s.v. med… nu har jeg så lige læst en rapport fra dem der handler om den yngstes trivsel og udvikling, at de har skrevet at hun nogle gange har slik med ( jeg læser det bestemt ikke i en positiv tone) - hvorfor sige at de ikke har nogen sukkerpolitik for så alligevel at bruge det negativt imod os at vi FÅ gange har givet hende lidt vingummi eller chokolade med :unamused:

De holder fødselsdag nærmest hver anden uge hvor ungerne får kage og så er der også lige alle deres arrangementer, men det er åbenbart okay når de giver det :triumph:

5 Synes om

Fordi de giver det i en social kontekst (selvom jeg også ville ryste på hovedet)

De skriver også alt og selvom det lyder meget negativ er det bare en øjebliks billed.
Men bliver det omtalt så forklar.
Men langt hen af vejen er det heller ikke ok at de indrager ting i ikke har hørt om før… men på tal det… få lagt kommentarer til det…

1 Synes om

Jeg tror ikke det betyder de gerne må få slik med i vuggestuen, men mere at man gerne må give kage med til fødselsdage :slight_smile:

Vi spurgte ind til det og de må gerne få slik med, men de ser selvfølgelig helst at vi kun putter sunde ting i madkassen, for ellers havde jeg selvfølgelig ikke givet det med

4 Synes om

Jeg synes bare det er lidt voldsomt at nævne det når det er noget der er sket meget sjælendt, men jeg er måske også bare lidt nærtagende efter mange år i systemet :see_no_evil:

4 Synes om

Den her tog jeg i brug sidste torsdag da der kom gæster
Og hold op den er fantastisk, har nærmest boet i den siden

I onsdags kom jeg forbi butikken og inde og spørge om de havde en mere i gult
De var først lidt på vild spor de have ikke en kjole men de havde tunika

De ville så sælge mig bukser til den for ellers kunne jeg ikke gå i den

Jeg mener nu den passer udmærket :slem:
Jeg bruger den som kjole

9 Synes om

Det handler om at have sat røv hurtigt :wink: Jeg køber også mange gange en såkaldt tunika, for at bruge den som kjole… så lav er jeg nemlig også :+1:t2:

4 Synes om

Min mor der var 160 cm. fik gennemskuet, at hvis hun købte stumpebukser, slap hun for at de skulle lægges op, og hun kunne bruge dem som lange bukser. :slight_smile:

5 Synes om

Så er tre medlemmer af familien Thunø-Meyer blevet skalperet …

8 Synes om

Fik lige denne af bror
Er der mon andre end mig der kan sætte flueben ved det :rofl:

12 Synes om