[QUOTE=Battlestar;1134900]glade kolleger… jeg kan slet ikke forstå hvor de 16 søde, dejlige sjove positive drenge er blevet af… de er der alle sammen men alt det glade er forsvundet…
det vil jeg have igen…[/QUOTE]
Kender fornemmelsen…
[QUOTE=Battlestar;1134900]glade kolleger… jeg kan slet ikke forstå hvor de 16 søde, dejlige sjove positive drenge er blevet af… de er der alle sammen men alt det glade er forsvundet…
det vil jeg have igen…[/QUOTE]
Kender fornemmelsen…
Behøver vist ikke nærmere forklaring
VH
Susanne
Min helt ekstreme opspændthed og nervøse spænding over eksamen… den er sjovt nok helt væk ggg
Der må være en del der er forsvundet med Bodil
Ja bla. naboens trambolin.
Og denne gang har den ikke taget ophold i vores have :).
Min evne til at læse bøger, noget jeg virkelig savner meget! På en god uge kunne jeg læse op til fem bøger Nu til dags, kan jeg ganske enkel ikke holde fokus nok, til at få læst
Det danske sprog !!
I næsten hver eneste sætning, sniger der sig engelske ord ind…
de fedeste bukser[B] ever…
[/B]en smart lille clutch (HADER det ord, hvad blev der af ordet kuverttaske)
Ja, lige nu kan jeg selvfølgelig ikke finde flere sætninger…
Det danske sprog !!
Ja, lige nu kan jeg selvfølgelig ikke finde flere sætninger…[/QUOTE]
Butikkerne holder “Sale”, og der er en “agenda” til vores møder.
Ja, og her på KG har vi skam vores eget ‘community’
De sidste fulde julefrokostgæster
en del af mit garagetag og alle æblerne på træerne (ej ok - de forsvandt ikke helt men solsortene gør ellers hvad de kan for at forsvinde dem)
Hvor blev de spiselige papirtrusser fra 80’erne af ?? :høhø:
vist nok erstattet af chokolade …
Den bløde hud i mine hænder! Jeg får så hurtigt hård hud af at træne et levn fra min tid som roer…
Indholdet på min bankkonto
Det danske sprog !!
Ja, lige nu kan jeg selvfølgelig ikke finde flere sætninger…[/QUOTE]
Jooo, men… sådan har det vel altid været? Jeg mener, det vi kalder dansk er et rodsammen af tysk, latin, fransk og hvad der nu har været på mode gennem tiden. Vi kan dårlig sige en dansk sætning uden at bruge ord, der kommer fra andre sprog. Et sprog der bliver brugt ændrer sig hele tiden og låner fra omverdenen. Ellers ville vi vel stadig tale old-dansk :høhø:
He… for resten så jeg for nylig en artikel af en norsk (anerkendt!) sprogforsker, der påviste at engelsk faktisk er en slags old-dansk…
[QUOTE=Ann R;1137795]Jooo, men… sådan har det vel altid været? Jeg mener, det vi kalder dansk er et rodsammen af tysk, latin, fransk og hvad der nu har været på mode gennem tiden. Vi kan dårlig sige en dansk sætning uden at bruge ord, der kommer fra andre sprog. Et sprog der bliver brugt ændrer sig hele tiden og låner fra omverdenen. Ellers ville vi vel stadig tale old-dansk :høhø:
He… for resten så jeg for nylig en artikel af en norsk (anerkendt!) sprogforsker, der påviste at engelsk faktisk er en slags old-dansk… [/QUOTE]
Tak for lidt info om det danske sprog… jeg har altid tænkt, at hollandsk var et rod-sammen af mange-mange sprog - for jeg kan da genkende både fransk, tysk, engelsk og dansk i det hollandske sprog - som jeg i øvrigt synes er ret … kedeligt med alle de der sprutte- og spyttelyde …
Hvad blev der af mælk i pose ??
Det holdt vist ikke så længe, da først nyhedens interesse havde lagt sig - jeg husker, at man kunne købe en orange plastickande til at sætte posen i - så den ikke var så svær at holde styr på
Hvad blev der af mælk i pose ??
Det holdt vist ikke så længe, da først nyhedens interesse havde lagt sig - jeg husker, at man kunne købe en orange plastickande til at sætte posen i - så den ikke var så svær at holde styr på :)[/QUOTE]
Ja, dem husker jeg også. Både poserne og kanderne. Og så husker jeg også, at det på et tidspunkt var på mode at klippe poserne op i strimler og hækle af dem
Man kan stadig få mælk i pose, men det er uden den orange kande TROR nok det er i REMA 1000