Ting der forsvandt

:tihi: :hjerte:

Så er du hermed en smuk og dejlig havkvinde, Ea… jeg har godt nok ikke hørt det ord i mange-mange år - men det er faktisk lidt hyggeligt - det ligger så godt i munden…:slight_smile:

Jeg er osse et mosefund så, for jeg bruger det da jævnligt… :slight_smile:

Kattegale mosefund, det er os :høhø:

Nej, det er der skam endnu :slight_smile: Jeg så flere tilfælde af det i løbet af weekendes udstilling, men jeg må da også konstatere at det nogle gange forekommer lidt sporadisk. Kan være du bare har været uheldig og “hit a dry spell”. Men om lidt bliver du glædeligt overrasket over at møde det igen - det er der stadig, tro mig :slight_smile:
VH
Susanne

…jeg savner når andre begynder et eller andet…det være sig en hittemis man vil hjælpes med, andet man vil hjælpes med…hvad som helst der begynder med at tage MIN tid…at man så ikke hverken følger op på det ELLER gør det færdigt. Med alt er der en begyndelse men så sandelig også en afslutning. Jeg hader ligegyldighed, egoisme og dèt ikke at ville yde men udelukkende nyde

:inlove:

Jeg savner et godt, gammeldags brev - skrevet af en kær ven/veninde/familiemedlem - julekort, fødselsdagskort eller bare et dejligt brev man kunne sidde og læse igen og igen.

Det er desværre gået helt tabt - og det er trist, synes jeg.

Jeg savner et godt, gammeldags brev - skrevet af en kær ven/veninde/familiemedlem - julekort, fødselsdagskort eller bare et dejligt brev man kunne sidde og læse igen og igen.

Det er desværre gået helt tabt - og det er trist, synes jeg.[/QUOTE]

Får du ingen julekort, Tut?? Jeg var ellers helt sikker på at lige præcis sådan en juleglad én som dig fik i bunkevis :trøster:

:tihi:

Jow, jeg får skam julekort - men ikke så mange som før i tiden :ihhaltsåå: - for nu sender mange julekort på mail - og det ER bare ikke det samme som at hænge alle sine julekort op på en snor.

Jow, jeg får skam julekort - men ikke så mange som før i tiden :ihhaltsåå: - for nu sender mange julekort på mail - og det ER bare ikke det samme som at hænge alle sine julekort op på en snor.[/QUOTE]

Balladen er Pest DK. Deres portopriser er jo horrible! Jeg ELSKER at skrive og sende julekort, men jeg har ganske enkelt ikke råd til at fyre penge af på både flotte kort og 8 kr pr stk i porto, når jeg gerne vil sende til ca 30 mennesker.

:slight_smile:

Ja, det er blevet rigtig dyrt at sende breve/pakker - og hvis man så osse vil støtte julemærkehjemmene - så er det desværre ikke for alle at sende en masse julekort ---- øv !

[QUOTE=Tante Tut;1132865]:slight_smile:

Ja, det er blevet rigtig dyrt at sende breve/pakker […][/QUOTE]

Som B-brev koster det da kun 6 kr at sende et julekort. Det er faktisk rørende billigt… :slight_smile:

Det mener du ikke helt seriøst, vel?! :uha:

jeg synes brevpost i DK er uhyrligt DYRT - selv som b-post! :S
Jeg glemmer aldrig da jeg var på club la santa og skulle sende et brev til DK - det kostede under del halve at sende et brev til DK fra Lanzarote, end hvad det kostede at sende et b-brev i Danmark - og det var altså tilbage i 2006, hvor priserne stadig var på et “betaleligt niveau” :S Det vilde var at det tog kun 5 dage om at nå frem - og det kan min post knap nok nå frem på i dag hvis det skal sendes fra Kbh til Aalborg :S (jeg giver nul og en fis for Post DK’s dag-til-dag levering, jeg modtager min post i gennemsnit 4-5 dage EFTER det er poststemplet! :S )

jeg sender i dag ikke et brev hvis jeg kan blive fri for det! Det er simpelthen for dyrt med de priser Post DK holder sig :S

Jeg har været bybud fra jeg var 12½ til 16 år - jeg husker nemt da vi sendte breve til 3,25 for et 50g brev som A-post! :slight_smile: og pakker kunne sendes for kun 36,- MED levering, selv en lørdag, lige til døren! :slight_smile: og hvis ikke man var hjemme, så kunne man sørme ringe ned på postkontoret og så kom den da bare med i næste dags pakkelevering :slight_smile:
… det var tider! :slight_smile: (og inden ledelsen fik sparet al kundeservice og kvalitet væk i det foretagende :S )

Jo, det mener jeg da helt seriøst, når man tænker over, hvor meget arbejde der er i sådan et snoldet privatbrev.

Og jeg kan ellers huske dengang, det kostede 35 øre at sende et brev, og der var 2-3 omdelinger hver dag i byerne. Og postbudene var altid glade og smilende, selv om der lå en halv meter sne hele vinteren. :slight_smile:

Det er desværre gået helt tabt - og det er trist, synes jeg.[/QUOTE]

Dét savner jeg også :smiley: Så nu er jeg og min søster begyndt at skrive sammen (foruden at snakke på facebook m.m.). I år får hele familien også julekort :smiley: Nægter at lade “brevskrivnings-kunsten” dø ud, bare fordi det er blevet dyrere :stuck_out_tongue:

[QUOTE=FinnFrode;1132882]Jo, det mener jeg da helt seriøst, når man tænker over, hvor meget arbejde der er i sådan et snoldet privatbrev.

Og jeg kan ellers huske dengang, det kostede 35 øre at sende et brev, og der var 2-3 omdelinger hver dag i byerne. Og postbudene var altid glade og smilende, selv om der lå en halv meter sne hele vinteren. :)[/QUOTE]

Selvom jeg godt kan følge dig, FF, så synes jeg også det er uhyggeligt dyrt at sende post. Og B-post… Ja man kan vistnok godt putte B-post i en postkasse nu (?) men dengang det skulle afleveres på et posthus blev folk vænnet grundigt af med sådan noget nærig-pjat… For … et posthus? Hvor er der lige sådan et? Efterhånden er jeg kun sikker på ET posthus her i byen, Hovedpostkontoret ved Banegården. Og selv der er det mere som at komme ind i en filial af Bog & Ide end at komme på et posthus. Fint nok at tjene lidt ekstra penge på salg af alskens papirvarer, meeen… :wink:

Det hele tog fart efter Postvæsnet blev til dette misfoster af et privatforetagende :frowning: Jeg er sikker på det, udover at forringe kundeservicen også forringede arbejdsglæden gevaldigt hos en masse ellers pligtopfyldende medarbejdere. Der er altså visse kerneområder af samfundet som ikke bør være på private hænder, det er for sårbart. Og det er godt nok sjældent at kvaliteten er steget nogen steder efter en privatisering (jeg modtager gerne eksempler for jeg kan ikke selv komme i tanke om nogen)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1132926]Selvom jeg godt kan følge dig, FF, så synes jeg også det er uhyggeligt dyrt at sende post. Og B-post… Ja man kan vistnok godt putte B-post i en postkasse nu (?) men dengang det skulle afleveres på et posthus blev folk vænnet grundigt af med sådan noget nærig-pjat… For … et posthus? Hvor er der lige sådan et? Efterhånden er jeg kun sikker på ET posthus her i byen, Hovedpostkontoret ved Banegården. Og selv der er det mere som at komme ind i en filial af Bog & Ide end at komme på et posthus. Fint nok at tjene lidt ekstra penge på salg af alskens papirvarer, meeen… :wink:

Det hele tog fart efter Postvæsnet blev til dette misfoster af et privatforetagende :frowning: Jeg er sikker på det, udover at forringe kundeservicen også forringede arbejdsglæden gevaldigt hos en masse ellers pligtopfyldende medarbejdere. Der er altså visse kerneområder af samfundet som ikke bør være på private hænder, det er for sårbart. Og det er godt nok sjældent at kvaliteten er steget nogen steder efter en privatisering (jeg modtager gerne eksempler for jeg kan ikke selv komme i tanke om nogen)[/QUOTE]

Ja Århus skal glæde sig over de har et posthus! :S
Aalborgs store flotte "hoved"posthus midt i byen er nu lukket for al kundehenvendelse… Altså er der nu kun stærkt begrænsede åbningstids-plagede “postfilialer” rundt om i forskellige indkøbscentre :S

Jeg er gået helt fra at sende alt hvad der hedder pakker med Post DK efterhånden… det er ofte billigere med GLS pakkeshop, og ikke mindre besværligt end det er med alm. post :S
Lidt skræmmende udvikling imho… men jeg tror desværre Post DK taber kampen i postomdeling… på et tidspunkt så taber de vel også eneretten over brevhåndtering, og SÅ vinder de andre selskaber altså frem på både pris, håndtering og hastighed for levering :S

[QUOTE=FinnFrode;1132882]Jo, det mener jeg da helt seriøst, når man tænker over, hvor meget arbejde der er i sådan et snoldet privatbrev.

Og jeg kan ellers huske dengang, det kostede 35 øre at sende et brev, og der var 2-3 omdelinger hver dag i byerne. Og postbudene var altid glade og smilende, selv om der lå en halv meter sne hele vinteren. :)[/QUOTE]
Uh, jeg så et motoriseret postbud igår ret tidligt på dagen - det var koldt og væmmeligt, og den unge mand havde ikke engang noget på sine allerede røde og forfrosne hænder! Godt det ikke var mig, jeg havde tudende stillet køretøjet fra mig og var gået hjem for aldrig mere at komme på arbejde!
VH
Susanne

Uh ja postbudene gør hvad de kan med de midler de har :slight_smile: Det må sandelig ikke opfattes som et angreb på postbudene. Det er ikke deres skyld at deres ruter bli’r længere og længere. Somme tider kommer vores post først sidst på eftermiddagen (tror 16:30 er rekorden) og jeg er sikker på at det ikke bare er fordi det er et dovent postbud - men når de skal agere rekvalmebude samtidig med det normale post… :frowning:

Jo, du må godt komme B-breve i postkassen nu.
Og så kan du sandelig også engang imellem være så heldig, at B-breve er fremme næste dag. Uden at det koster ekstra. :wink:

Min hjemmeside - den gad ikke samarbejde med mig… Den savnes rigtig meget… Men har lavet en midlertidig og venter på DNS serverne vil samarbejde med mig…