[QUOTE=Theomilou;1130604]Poletter! De rigtige, ikke dem af lakrids.
Små fine “sølv”-mønter med en prægning af den lille havfrue :-)[/QUOTE]
Sådan nogle har jeg og jeg har også en fin nøgleringsholder til dem som så spytter én ud af gangen, den’ fin
[QUOTE=Theomilou;1130604]Poletter! De rigtige, ikke dem af lakrids.
Små fine “sølv”-mønter med en prægning af den lille havfrue :-)[/QUOTE]
Sådan nogle har jeg og jeg har også en fin nøgleringsholder til dem som så spytter én ud af gangen, den’ fin
Hvor blev tæppefejeren af ??
Sådan én havde min mor til lige at fjerne lidt krummer på tæpperne - den var faktisk ret smart.
Mener du sådan en dims med to spiralformede “kæmpe-piberenser” ruller under? Sådan nogen havde vi osse. En stor til gulvtæpperne og en håndmodel til duge… Jeg var MEGET betaget af dem begge som barn… de var meget mere spændende end en støvsuger!
Her i byen var der to slags buspoletter. Almindelige messingfarvede med byvåbnet og nogen der hafde et udstanset T for Trambus (som busser hed her i Århus ose længe efter at ordet var gledet ud af hverdagsdansk andre steder)
Begge typer kunne man dog bruge i busserne… om man ku’ bruge dem begge i sporvognene kan jeg ikke huske… men sikkert ikke… Sporvognene forsvandt i 1971 da jeg var knap 6 år gammel. Jeg kan sagtens huske sporvognene men ikke hvade man betalte med, det ordnede ens mor jo
Ja. lige præcis… de var ret smarte - og jeg havde ikke noget imod at tage en tur med dyret hen over tæpperne
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1133140]Her i byen var der to slags buspoletter. Almindelige messingfarvede med byvåbnet og nogen der hafde et udstanset T for Trambus (som busser hed her i Århus ose længe efter at ordet var gledet ud af hverdagsdansk andre steder)
Begge typer kunne man dog bruge i busserne… om man ku’ bruge dem begge i sporvognene kan jeg ikke huske… men sikkert ikke… Sporvognene forsvandt i 1971 da jeg var knap 6 år gammel. Jeg kan sagtens huske sporvognene men ikke hvade man betalte med, det ordnede ens mor jo [/QUOTE]
Jeg mener at kunne huske, at man kun betalte med penge i sporvognen ??
Kan stadig høre min mor sige : ’ En omstigning’…
[QUOTE=Tante Tut;1133141]
Ja. lige præcis… de var ret smarte - og jeg havde ikke noget imod at tage en tur med dyret hen over tæpperne[/QUOTE]
Ja de VAR smarte. Og miljøvenlige. Måske man sku’ starte en produktion af dem igen
Ja, hvor svært kan det være ?
En stang, et ‘hoved’ og et par fnugruller til kattehår - BUM !!
En tæppefejer
[QUOTE=Tante Tut;1133142]
Jeg mener at kunne huske, at man kun betalte med penge i sporvognen ??
Kan stadig høre min mor sige : ’ En omstigning’…[/QUOTE]
Penge eller poletter. I al fald her i byen. Og her i Århus betalte man når man stod ud.
Jeg er ikke helt sikker på om det kun var i busserne, men der var der i al fald en “mølle” længst væk fra chaufføren, og den fungerede netop med poletter. Havde man “rigtige penge” røg de i et glas hos chaufføren, hvor de ramte et par metalstænger på vejen så det sagde ding. I den sidste tid, da det var kommet til at koste svimlende TRE kroner for en bustur ved jeg nogle brugte at kyle en høndfuld 5- og 10 årer i glasset… den stakkels chauffør havde ikke en chance for at tælle om der var nok… så der kunne man spare penge, hvis man var fræk nok… (det var jeg ikke jeg har altid været vældig autoritetstro med sådan noget, jeg tror jeg har kørt sort i bussen to gange i mit liv… og begge gange været komplet grøn i fjæset af skræk for at blive opdaget *L for hvor ville det dog være PINLIGT!)
Jeg kan ikke huske sporvognene i det daglige, men linje 5 kørte en sidste afskedstur da jeg var ca. 5 år, og folk var klædt fint på og jeg tog turen fra Holmbladsgade sammen med min farmor og farfar Dét kan jeg huske
Ja, hvor svært kan det være ?
En stang, et ‘hoved’ og et par fnugruller til kattehår - BUM !!
En tæppefejer [/QUOTE]
Ta-dah! Den findes skam endnu Køb Tæppetriller - Tæppefejer - Gulvtriller - Tilbud: 249,95 DKK
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1133478]Ta-dah! Den findes skam endnu Køb Tæppetriller - Tæppefejer - Gulvtriller - Tilbud: 249,95 DKK
VH
Susanne[/QUOTE]
Nej hvor sjovt !
Tak for linket, helt vidunderligt at se den igen - jeg troede ærlig talt, at den var afgået ved døden for mange år siden.
Hvad med Danmarks Radios prøvebillede - hvem har ikke prøvet at falde i søvn - og vågne midt om natten til prøvebilledet og den ‘vidunderlige’ hyletone
Hvad med Danmarks Radios prøvebillede - hvem har ikke prøvet at falde i søvn - og vågne midt om natten til prøvebilledet og den ‘vidunderlige’ hyletone
[/QUOTE]
Det minder mig om den gang min mormor på 80 år, var faldet i søvn til Kanal København, og vågnet i lænestolen midt om natten.
Og det var ikke lige prøvebilledet de viste :fløjte:
PAUSEFISK Det er simpelthen det mest mærkværdige der nogensinde er blevet vist på TV
Ok, det VAR i monopolets tid men alligevel
Forsider af uge blade der IKKE skreg skandale!!
Som den her, er den ik sød?
Jeg har en 2-3 stykker mere, et eller andet sted
[QUOTE=HeroldDesign;1133815]Forsider af uge blade der IKKE skreg skandale!!
Som den her, er den ik sød?
Jeg har en 2-3 stykker mere, et eller andet sted :-)[/QUOTE]
Jeg savner også Kurt Ards dejlige forsidetegninger
Nogen, der ved om Haribo’s Maoam “lakrids kastanjer” faktisk ER forsvundet eller hvor man kan få dem?
Jeg saaaavner dem… Nu kan man kun få dem med cola og de er så syrlige uha nej