Vedr. FIP

Vivi der er ikke andet énd det der står inde på min hjemmeside…

Der har været sygdom, og derfor er det trukket ud… men det kommer, når vi er færdige… så skriver hun en afhandling…

[quote=Hanne P;466959]Vivi der er ikke andet énd det der står inde på min hjemmeside…

Der har været sygdom, og derfor er det trukket ud… men det kommer, når vi er færdige… så skriver hun en afhandling…[/quote]

Men jeg kan altså ikke lige finde noget på din hjemmeside?

http://www.tukenja.dk/projekt.html

[quote=GitteS;466846]Må indrømme jeg er gået i tænke boks efter Camilla´s indlæg. Primula er en virkelgig frisk og social pige og tror ikke hun vil være stresset af en udstilling, der er hun sindsmæssigt meget forskellig fra søsteren som vi mistede, hun stessede da hun flyttede ind og kort tid efter da vi byttede rundt på børnenes værelser var nok til hun stressede op og i 3 dage slet ikke ville på 1.salen og tissede div. steder, hvor det så gik over igen. Primula er der imod den som altid kommer først og skal undersøge alt nyt, går også ud fra det spiller ind.

Men vil sove lidt på det :wink: For vil jo have Primula længst muligt

MVH
Gitte[/quote]

Trækker lige den her op igen pga. Gittes tvivl om Primula skal udstilles nu.

Det er stressende for en kat at være på udstilling.
Nogle katte tackler det bedre end andre udadtil, men hvordan de reagerer indvendig kan man ikke se/måle.

Når du ved, at der kan være en chance for, at hun udvikler FIP, hvorfor så overhoved tage hende med på udstilling ?
Betyder en udstilling så meget, at du er villig til at “gamble” … måske med hendes liv ?

Undskyld, min ligefremme udlægning - men jeg undres altså :gruble:

nej vil ikke gamble med hendes liv, dette er også en af grundene til jeg gerne ville høre andre herinde om hvad deres råd/erfaringer er. Kan dog fortælle at hun allerede er blevet afmeldt Middelfart her i aften.

MVH
Gitte

Gitte Det glæder mig at høre, for jeg ville ikke ture udstille så tidligt efter et tilfælde, for tænk nu hvis hun blev syg og stresset…
Her tænker jeg kun på din kat…

Gitte - det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig beslutning :thumbup:
Better safe than sorry :slight_smile:

Hanne - Det der står på din hjemmeside fortalte/fortæller mig ikke præcist hvad det var/er du var/er ved at undersøge med Diane Addie, og altså ikke hvad der er dine egne konklusioner, og hvad der er fremkommet sammen med hende eller af hende eller af andre :slight_smile:

Edit: I øvrigt lyder det spændende. Jeg håber du vil sige til og lægge et link til artiklen ud når hun får forfattet noget? :slight_smile:

[quote=Eife;466995]Hanne - Det der står på din hjemmeside fortalte/fortæller mig ikke præcist hvad det var/er du var/er ved at undersøge med Diane Addie, og altså ikke hvad der er dine egne konklusioner, og hvad der er fremkommet sammen med hende eller af hende eller af andre :slight_smile:

Edit: I øvrigt lyder det spændende. Jeg håber du vil sige til og lægge et link til artiklen ud når hun får forfattet noget? :)[/quote]

Det kan du tro jeg vil… for jeg glæder mig osse til det er færdigt

Vi forsøger at finde en kur eller en måde til at stoppe Corrona virussen i at mutere…

Ind til videre er det, det jeg er kommet frem til med hjælp fra Diane og andre profsesstore …

tusind tak for jeres gode råd og links som der er sat ind. Som I kan se har jeg besluttet mig med hensyn til Primula og hun bliver ikke følgesvend for Jack på udstillinger, det tør jeg simpelthen ikke.

Hanne, jeg gemmer linket til din side og du må meget gerne sende en PB når der er nye ting på siden om corona, syntes det er meget interesandt og er glad for du vil dele dine resultater med os

MVH
Gitte

[quote=Vivi_Fletcher;466938]Jow, men går da ikke ud fra, at Hanne er kommet frem til noget sammen med Diane Addie? :slight_smile:
Mig bekendt forsker Diane da ikke i Danmark og med “almindelige” mennesker?
[/quote]

Diane Addies største problem overfor de andre forskere på området er faktisk netop at de langt hen ad vejen underkender hendes forskning fordi hun netop bruger private menneskers kattehold til “forsøg”, fremfor kontrollerede forsøg i laboratoriemiljø. (Og Hanne, det er IKKE langen ud efter dig, det må ikke misforståes!) Hun har simpelthen - set med de andre forskeres øjne - et problem med dokumentationen. Jeg har mødt holdningen ved flere af hendes kolleger, der tøver og undlader at henvise til hendes resultater, ligesom de fleste af dem er inderligt uenige i at interferon skulle gøre nogen forskel.
VH
Susanne

[quote=Bamse;466899]Jeg tror nu godt man kan modvirke udviklingen af FIP. Et tip top immunsystem + en ikke stressende kat er helt klart vejen frem.
Jeg ville give hende immunocare eller andet immunboost. Og sørge for at hun var vel aktiveret og stimuleret.
[/quote]
Hvad begrunder du det med? At Immunocare skulle kunne gøre en forskel? Hvis man er udstyret med forkerte gener, så hjælper hverken vitaminpiller eller andet godt - man har de gener man nu engang har…
Efter alt hvad jeg har set gennem årene, så tvivler jeg stærkt på at stress er en reel medspiller netop på FIP området.
VH
Susanne

Yes, undersøgelse af Niels Pedersen og Janet Foley. Mindst 10 år gammel.

Jeg ved, at mange (amerikanske) opdrættere annullerer deres helbredsgaranti på solgte killinger, hvis killingerne bliver vaccineret mod FeLV, da de mener, at denne vaccine kan udfordre immunforsvaret uhensigtsmæssigt og derved øge risikoen for, at killingen udvikler FIP.

Ja, samtlige amerikanske birmaopdrættere jeg har haft kontakt med har eller har i hvert fald haft dette forbehold i sin kontrakt, nemlig at hvis katten FeLV vaccineres er sundhedsgarantien “null and void”.
VH
Susanne

Susanne - Jeg begrunder det ikke med så meget andet end at jeg tror stress er en vigtig faktor. Jo mindre stresset katten er, jo større trivsel, des bedre kat… Her forholder jeg mig til at en sund afbalanceret kat, med et styrket immunsystem har mindre risiko for at udvikle virus.

Min elskede blå brite fik FIP lige i hælene på en tur i pension ifm., at vi skulle have afhøvlet gulvene derhjemme :ked:Helt sikkert som følge af den stress det var for ham, at være deri de tre dage, det stod på… Dyrlægen mente, at han ville have udviklet FIP under alle omstændigheder, men måske kunne han have fået flere år at leve i end de knap to år, han fik… Og guderne skal vide, at jeg ville give meget for at få ham igen - bare en enkelt dag… Så jeg ville helt sikkert - som du også er nået frem til - holde hende væk fra udstillingerne. HADER FIP!

Bamselette - Jeg har også en lilla brite som er lagt til at sove pga. FIP! Kan kun på det stærleste give dig enig i: HADER FIP!

[quote=Vivi_Fletcher;466893]Hvem har skrevet den tekst?
Det fremhævede har jeg ikke hørt før …

"Jo tidligere i livet en kat bliver udsat for smitte jo større chancer er der for at den udvikler FIP og Samtidig med infektion med FeLV øges risikoen for at katten udvikler FIP.".[/quote]

Det lyder da meget fornuftigt - jo tidligere katten stifter bekendskab med corona - jo svagere immunforsvar - også hvis der slås med andet

[quote=Susanne W;467062]Hvad begrunder du det med? At Immunocare skulle kunne gøre en forskel? Hvis man er udstyret med forkerte gener, så hjælper hverken vitaminpiller eller andet godt - man har de gener man nu engang har…
Efter alt hvad jeg har set gennem årene, så tvivler jeg stærkt på at stress er en reel medspiller netop på FIP området.
VH
Susanne[/quote]

Den med stressen der ikke menes have nogen som helst indflydelse om corona mutererer eller ej har jeg for nylig læst om - men hvor?

Rigtig mange renser sig selv for corona - men kan genificeres.

Læs Stig Feldballes slideshow:
http://www.racekatten.dk/filer/billeder/møder/Coronavirusinfektion%20hos%20kat2007.pdf