[QUOTE=Cecilie89;1205082]Nu har jeg ikke fulgt med i tråden, men hvor er hun da en fin vovse! 
Min kæreste kunne også godt tænke sig en welsh corgi engang, i starten brød jeg mig ikke om deres udseende, men det bliver bedre og bedre, synes jeg!
Dog har jeg læst mig til at de godt kan finde på at “hapse hæle”, og heller ikke er så gode til børnefamilier med mindre børn af den grund. Er det korrekt? Eller kan man finde nogle eksemplarer, som ikke har den"last"? :)[/QUOTE]
Det kan de godt finde på, ja. Det kommer vist af, at det er en hyrdehund. Jeg tror, der er meget stor forskel på hvor meget de gør det - ligesom der er meget stor forskel på om de hyrder, eller ej. Zoe hyrder ikke, heldigvis. Mit indtryk fra Zoe er, at det der nap er en stress-reaktion og derfør gør hun det yderst sjældent og jeg kan få hende til at holde op med det samme. Zoe puffer mere - Laver sådan et “båt” med snuden på benet - end hun napper. Sådan et “Hallo, se mig lige”-båt.
Der er rigtig mange børnefamilier der også har corgi, så det ville jeg ikke være nervøs for. Så havde vi heller ikke fået en corgi
Zoe er SÅ sød, når vi har haft besøg af børn. Hun trisser rundt efter dem og vil så gerne være med hele tiden, men hun hopper ikke op af dem og hun har aldrig nappet dem i hælene. Hun følger bare med dem.
Men man skal helt sikkert være forberedt på at aktivere en corgi en del, ellers kan man ende med at få problemer. De kan være meget opmærksomhedskrævende og destruktive, hvis ikke de bliver udfordret, både mentalt og fysisk, er mit indtryk. Og så kan de også være ret stædige
Jeg er i hvert fald glad for, at vi fik Zoe nogle år før vi har planer om at få børn. Hvalperæset oveni hatten på babyræset, dét havde jeg ikke kunne overskue :høhø:
Men nu har jeg jo ikke supermeget erfaring, så ligesom med katte, skal man tage ud og besøge forskellige opdrættere (uden hvalpe :p) og lufte sin eventuelle bekymringer ved racen. For mig at se, er der også en meget større forskel på cardigans og pembrokes, end man lige umiddelbart skulle tro. Men igen, bygger jeg det på meget lidt