Zoe (uden y) the Corgi

[QUOTE=Blabl;1193003]I beskrivelsen af Zoe fra opdrætter, stod der, at Zoe var supergod til at lege selv og underholde sig selv. Og det har heldigvis holdt ved.
Det er virkelig dejligt, og jeg bliver bare i så godt humør af at sidde og kigge på at hun hopper rundt og hygger sig :smiley:

Så det synes jeg lige, I skal se en lille video af.

//youtu.be/e4o3-cxJebU

Zoe er verdens bedste og gladeste hund :hjertehop:[/QUOTE]
Sådan gør Tjalfe også bare med mere hoppen og rusken i bamser. Man bliver bare så glad af at se sin lille hund slå sig løs på den måde :hjerte::hjerte::hjerte:

Selvfølgelig er hun det. Hun har jo fået verdens bedste ejere :slight_smile:

Det er godt nok sødt sagt. Tusind tak, Ingrid :slight_smile:

Zoe bliver 9 måneder i dag. Hun har lige været i sin første løbetid og det gik uden problemer. Jeg er glad for, at hun ikke har ændret adfærd. Hun er stadig glad for alt og alle. Alle hun møder på sin vej bliver taget godt i mod :hjerte: I får lige en “lille” billedserie :slight_smile:

Zoe elsker at grave. Vi var en tur i skoven og der fandt hun altså et eller andet vildt spændende i jorden og gravede amok.

Hun blev stukket af en hveps/bi for et par måneder siden. Hun havde heldigvis ingen reaktion på det og så kan man godt grine lidt af hvor tåbelig hun så ud :tihi:

Vi har prøvet lidt forskellige senge, men hun har ikke været sådan helt vild med nogen af dem og brugte dem kun sjældent.
Men så købte vi en pude til hende i stedet. Dét kunne bruges :slight_smile:

Den gamle er nu også hyggelig engang i mellem og kan især bruges når man bliver hevet alt for tidligt ud af sengen :tihi:

Det er også dejligt at ligge i skødet, selvom hun efterhånden skal klemme sig lidt sammen :inlove:

Hun elsker sin BARF og det er ret vildt at sidde og se hende æde det. Rub og stub ryger ned. :smiley:

Ved at hente en af sin utallige pinde fra brændekurven:

Mens vi træner. Hun gør klar til at give pote :slight_smile:

Sofahygge :hjerte:

Hun er en magelig hund :tihi:

:lovelove:

I skoven i går. Med øjne så store som tekopper :tihi:

“Kommer I snart i seng, eller hvad?” Da jeg havde lagt mig, kom hun og lagde sig op af mig, med hovedet på min hovedpude :hjerte:

Fra i dag. Morgenballade :tihi:

Nu nyder hun solen :slight_smile:

Også på maven :tihi:

Hun er altså… :smelter:

Hun ser altså bare SÅ glad ud :wehuu:

Er totalt vild med din dejlige vovse:hjerte: hun er for skøn :smelter:

Tillykke :blush: Corgier er bare er bare for sjove​:sweat_smile:

Altså jeg ville gerne være hund hos jer :tihi:

Livet er herligt, siger hun her:

Nu har jeg ikke fulgt med i tråden, men hvor er hun da en fin vovse! :smiley:

Min kæreste kunne også godt tænke sig en welsh corgi engang, i starten brød jeg mig ikke om deres udseende, men det bliver bedre og bedre, synes jeg! :slight_smile: Dog har jeg læst mig til at de godt kan finde på at “hapse hæle”, og heller ikke er så gode til børnefamilier med mindre børn af den grund. Er det korrekt? Eller kan man finde nogle eksemplarer, som ikke har den"last"? :slight_smile:

[QUOTE=Cecilie89;1205082]Nu har jeg ikke fulgt med i tråden, men hvor er hun da en fin vovse! :smiley:

Min kæreste kunne også godt tænke sig en welsh corgi engang, i starten brød jeg mig ikke om deres udseende, men det bliver bedre og bedre, synes jeg! :slight_smile: Dog har jeg læst mig til at de godt kan finde på at “hapse hæle”, og heller ikke er så gode til børnefamilier med mindre børn af den grund. Er det korrekt? Eller kan man finde nogle eksemplarer, som ikke har den"last"? :)[/QUOTE]

Det kan de godt finde på, ja. Det kommer vist af, at det er en hyrdehund. Jeg tror, der er meget stor forskel på hvor meget de gør det - ligesom der er meget stor forskel på om de hyrder, eller ej. Zoe hyrder ikke, heldigvis. Mit indtryk fra Zoe er, at det der nap er en stress-reaktion og derfør gør hun det yderst sjældent og jeg kan få hende til at holde op med det samme. Zoe puffer mere - Laver sådan et “båt” med snuden på benet - end hun napper. Sådan et “Hallo, se mig lige”-båt.

Der er rigtig mange børnefamilier der også har corgi, så det ville jeg ikke være nervøs for. Så havde vi heller ikke fået en corgi :slight_smile: Zoe er SÅ sød, når vi har haft besøg af børn. Hun trisser rundt efter dem og vil så gerne være med hele tiden, men hun hopper ikke op af dem og hun har aldrig nappet dem i hælene. Hun følger bare med dem.

Men man skal helt sikkert være forberedt på at aktivere en corgi en del, ellers kan man ende med at få problemer. De kan være meget opmærksomhedskrævende og destruktive, hvis ikke de bliver udfordret, både mentalt og fysisk, er mit indtryk. Og så kan de også være ret stædige :tihi: Jeg er i hvert fald glad for, at vi fik Zoe nogle år før vi har planer om at få børn. Hvalperæset oveni hatten på babyræset, dét havde jeg ikke kunne overskue :høhø:

Men nu har jeg jo ikke supermeget erfaring, så ligesom med katte, skal man tage ud og besøge forskellige opdrættere (uden hvalpe :p) og lufte sin eventuelle bekymringer ved racen. For mig at se, er der også en meget større forskel på cardigans og pembrokes, end man lige umiddelbart skulle tro. Men igen, bygger jeg det på meget lidt :slight_smile:

Tak for dit svar! :ok:
Selvfølgelig skal der være besøg ved en opdrætter HVIS vi en dag skal have hund -uanset racen. :slight_smile: Tror ikke vi skal have hund før efter vi har fået børn engang, sååå det er jo ikke lige nu vi står og skal have hund. Tror heller ikke kattene ville være særligt begejstrede, så måske først når de er væk om mange år.

Er Zoe pembroke eller cardigan? Og hvad er forskellen rent temperamentsmæssigt på de to? :slight_smile:

[QUOTE=Cecilie89;1205107]Tak for dit svar! :ok:
Selvfølgelig skal der være besøg ved en opdrætter HVIS vi en dag skal have hund -uanset racen. :slight_smile: Tror ikke vi skal have hund før efter vi har fået børn engang, sååå det er jo ikke lige nu vi står og skal have hund. Tror heller ikke kattene ville være særligt begejstrede, så måske først når de er væk om mange år.

Er Zoe pembroke eller cardigan? Og hvad er forskellen rent temperamentsmæssigt på de to? :)[/QUOTE]

Zoe er pembroke. :slight_smile:

Der er lidt forskel på udseendet. Noget der er svært at se på billeder, synes jeg, men forskellen er rimelig stor når man ser dem ved siden af hinanden. :slight_smile:

Temperamentmæssigt, er det min erfaring, at pembroken er meget mere easy-going. De cardigans jeg har mødt, har været noget mere reserverede, tilbageholdne og skal lige se tingene an. Pembrokes buldrer bare igennem det hele.

Igen, bygget på sparsom erfaring :høhø: Vi har en i området, der har en cardigan. Han havde en pembroke før, og han siger det samme. Hans cardigan er noget mere nervøs, end hans pembroke var.

Tak for svar! :ok:

Har lige vist min kæreste billeder af Zoe, og han synes hun er en meget fin hund. :wink: Han siger selv at han helst vil have en pembroke, og også har hørt noget om, at temperamentet er bedst ved dem. Tidligere har han sagt at kattene skal væk inden vi skal have hund (de er knap 3 år nu, så der er lææænge til), meeen nu lyder han positiv for at få hund om 2-3 år når han er færdig med sit studie. Ja ja, fremskridt. :tihi:

Zoe har fået sin egen instagram-profil. Til alles store overraskelse, er det ikke mig der har lavet den :høhø: Det er Jesper. Vi har fået iPhone 6, der kan optage video i slowmotion. Det har man ikke så lidt sjov ud af, skulle jeg hilse at sige :tihi: Link til Zoes profil her: Login • Instagram

I skal heller ikke snydes for lidt flere billeder. Der er masser af dem :ups:

Lige nu ligger hun sådan her:

Min pølsehund :hjerte:

Jeg er udsat for tvungen putning og kan derfor ligeså godt bruge tiden på en Zoe-update :høhø: Zoe ligger bare og smasker og sover dybt. :inlove:

Her går det godt. Zoe er blevet helt frisk, efter at have været syg for nogle uger siden. Hun var godt nok meget syg :ked: Det viste sig at være en rift i maven, formentlig fra et ben, der var gået infektion i. Det fik hende til at kaste op og slog maven helt i stykker. Men nu er hun ovenpå igen, så længe vi fortsætter med skånefoderet. Hun får derfor ikke længere BARF. Vi fik nemlig skåne-tørkost fra dyrlægen og det holder vi os til et godt stykke tid, indtil det er helet fuldstændig op. Jeg tør på ingen måde skifte til BARF igen. Desværre.

Men nu får I en masse billeder. :tihi:

Vi ELSKER at være i skoven. Også i øsende regnvejr.

Hun putter mellem os hver nat, hele natten. Dét er hygge :hjerte:

Her jublede jeg over, at hun tigger :tihi: Det var nemlig først tegn på bedring. :slight_smile:

Hun prøver at fange dråberne på ruden… :tihi:

Lidt er der sket. :smiley: Hun er 10 mdr. på det øverste billed og 3,5 måned på det nederste.

En tidlig morgentur i tågen sidste weekend :slight_smile:

Og når vi kommer hjem står den på putning og kaffe. Vi elsker weekend.

Sidste weekend var hun med hjemme hos mine forældre lørdag og Jespers mor søndag. Det gik bare supergodt og hun var, som I kan se, vældig afslappet :tihi:

Men det var dejligt at komme hjem på sin egen sofa :høhø:

Zoe blev 10 mdr. i tirsdags. Hun er så fantastisk og sød og smuk og dejlig og dygtig. Bare verdens bedste hund :hjerte:

Jesper fandt en gammel, smadret cykeltrailer, som han nu har sat i stand og lavet nyt dækken til. Så kan Zoe komme med på cykeltur :smiley:

Dejligt hun er blevet frisk igen, den smukke vovse :hjerte:

Hun er bare SÅ glad ud :hjerte:

‘Og så fiksede vi lige en cykeltrailer op’ - fnys, jeg vil os være handy :venter:

Nå ja, glemte da en vigtig del af updaten. Men jeg synes, det går ret godt med kattene :slight_smile: De har ligesom vænnet sig til hinanden og lært hinanden at kende. Så Mosier ved hvornår han bliver oppe i højden (når Zoe leger amok :wink: ) og Slaggy ved hvornår et hvæs er på sin plads :høhø:

De er på en eller anden måde en del mere afslappede omkring hinanden. Hvilket blev ekstra tydeligt i dag, da jeg lige nu sidder i sofaen med Zoe op af min side og Slaggy på mine ben. De sover begge to og slapper bare helt af :slight_smile:

Jaja, jeg spammer jer, for jeg har også lige lagt det i november-tråden, men jeg er jo glad :tihi: