Zooplus med DHL-levering

[quote=skeem;321114]Som jeg har skrevet før i skal ikke bare ligge en seddel at det er ok at de bare kan stille pakken for når i gør det så fra falder forsikringen på jeres pakke , hvis der er buller eller der mangler noget med mere.

Hvis i modtager en pakke der er bulet eller lappet sammen med tape så skal i skrive i modtager pakken med forbehold.
Hvis der er ting der i stykker så skal i skriver inden 7 dage, med krav på erstatning af de ting. der er i stykker .

Hvis i har modtaget en pakke hvor der mangler noget gælder det samme med at skrive inden for 7 dage.[/quote]

Det er stadig ikke noget problem i forhold til Zooplus, der altid påtager sig det fulde ansvar for eventuelle leveringsproblemer - om det er manglende pakker eller alt for bulede dåser/huller i poser er ligegyldigt for dem. De refunderer hver gang :slight_smile: (jeg har i hvert fald endnu tilgode at høre om nogen, hvor de ikke har gjort det og jeg kender trods alt mange, der får varer derfra)

Enig …Jeg er godt nok glad for min fuldmagt fra GLS som sidder på døren, og jeg har ingen uro ved, at de bare stiller pakken. Som du skriver Mette, så er det min erfaring at zooplus ALTID er lydhøre overfor klager, og reagerer lynhurtig for at rette op på dem …Uden man behøver at brokke sig.

[quote=skeem;321114]Som jeg har skrevet før i skal ikke bare ligge en seddel at det er ok at de bare kan stille pakken for når i gør det så fra falder forsikringen på jeres pakke , hvis der er buller eller der mangler noget med mere.

Hvis i modtager en pakke der er bulet eller lappet sammen med tape så skal i skrive i modtager pakken med forbehold.
Hvis der er ting der i stykker så skal i skriver inden 7 dage, med krav på erstatning af de ting. der er i stykker .

Hvis i har modtaget en pakke hvor der mangler noget gælder det samme med at skrive inden for 7 dage.[/quote]

Lige som du fik af vide sidst, gælder de regler ikke for zooplus, da de påtager sig at sende noget nyt, eller give pengene tilbage.

Men i andre sammenhænge har du helt ret. :ok:

Ja, min sidste levering bestod f.eks. af 5 pakker ifølge e-mailen. Men jeg modtog 3 pakker og så manglede en ting (nogle godbidder)…så jeg ventede da på at få en pakke mere (regnede ikke med 2 pakker til en pose godbidder - men man ved selvfølgelig aldrig med Zooplus’ måde at pakke på :tihi:) og da den ikke var kommet 4 dage senere, skrev jeg en besked til zooplus og der var ingen problemer. De gad dog ikke eftersende mine godbidder, men overførte pengene og skrev jeg kunne bestille dem med næste gang - er det et tegn på man køber for meget når de ligefrem regner med at man bestiller igen :ups::høhø:
For mig at se er der ingen grund til at gøre tingene mere besværlige end højst nødvendigt - men om andre vælger at lade være med at hænge en seddel til fragtmanden, ja det må de selv om…jeg bliver i hvert fald ved med det uden at frygte noget.

Jeg er så glad for, at vi i firmaet har en kørselsafdeling, der gerne modtager alle mine pakker for mig og giver mig besked, når de er ankommet.
Så hjælper de mig med at bære dem ud i bilen, eller hvis der er mange - som i fredags - kører jeg bilen ind i hallen og får dem læsset på :ok:

Ja men så er i heldige nu i kan også opleve en som kender reglerne og siger æv bæv til jer og så kan man være noget så naiv…

Hvor har du de 20 kg. fra? Jeg arbejder selv et sted, hvor vi sender mange (1000+) pakker dagligt med Post Danmark, og vi må da afsende (og løfte :thumbdown:) pakker, der vejer op til 50 kg. Men det er erhverspost (fra erhverv til private). Måske der gælder andre regler for privatpost og det er det, du tænker på? :øhmm:

Selv har jeg også modtaget pakker på 32 kg (2x16 kg. kattesand) med PostDanmark.

(men jeg er dog i øvrigt enig i mange af kritikpunkterne overfor PostDanmark - de yder absolut ikke optimal service :thumbdown:)

Det med postdanmark og de 20 kg, er ikke for erhverv. Det er kun hvis det er private der sender til private. Hvis det er zooplus eller andre erhvervs sider, så skal Postdanmark bare slæbe.

Og det skal de, der pakker det hos afsenderen også :thumbdown: Og modtageren ikke mindst - især når PostDanmark ikke gider at slæbe og nøjes med at smide en seddel ind. Det har jeg også oplevet mit postbud gøre, selvom jeg var hjemme…og det er jo fedt, når man ikke har bil og derfor netop bestiller varer til levering :wink:

Jeg ville ønske at PostDanmark også satte en max-grænse for hvad erhvervspakkerne må veje, så afsenderen blev tvunget til at sænke vægten pr. pakke eller sende som fragt (på paller). Men ok - så risikerer de jo at miste kunderne til fragtfirmaerne.

Æhm, den forstår jeg ikke lige …
Du virker lidt fornærmet over, at Zooplus ikke bare holder sig til reglerne, men yder en ekstra service :?

[quote=Beydana;321165]Hvor har du de 20 kg. fra? Jeg arbejder selv et sted, hvor vi sender mange (1000+) pakker dagligt med Post Danmark, og vi må da afsende (og løfte :thumbdown:) pakker, der vejer op til 50 kg. Men det er erhverspost (fra erhverv til private). Måske der gælder andre regler for privatpost og det er det, du tænker på? :øhmm:

Selv har jeg også modtaget pakker på 32 kg (2x16 kg. kattesand) med PostDanmark.

(men jeg er dog i øvrigt enig i mange af kritikpunkterne overfor PostDanmark - de yder absolut ikke optimal service :thumbdown:)[/quote]

Det har min pakkepost mand fortalt mig …Han er iøvrigt osse nabo - Vi bor i nummer 9, og han bor i nummer 11, så han tar’ bare vores pakker med sig hjem, hvis vi ikke åbner :slight_smile:

Du er da godt nok forkælet :tihi:

Vel er jeg så :slight_smile: …Han smider bare en seddel i postkassen, og skriver vi har ‘gaver’ stående hos ham :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;321173]Æhm, den forstår jeg ikke lige …
Du virker lidt fornærmet over, at Zooplus ikke bare holder sig til reglerne, men yder en ekstra service :?[/quote]

Syntes det er fint nok med den service men i skal bare lige huske de er ikke for pligtet til det og hvis det plusig ændre sig så har de loven på deres side med sådan som regler er… jeg er selv meget forsigtig hvad det ang.

Det er jo ikke anderledes end at butikkerne rent faktisk ikke er forpligtet til at bytte julegaverne, men gerne gør det alligevel :slight_smile:
Rigtig mange forhandlere ser altså en fordel i den ekstra service.

Jeg tvivler nu på, at det bliver lavet om fra dag til dag - heller ikke hos Zooplus :slight_smile:

Det siger mit postbud også - alt over 20 kg bringerv de ikke ud. Derfor jeg er glad for at GLS kommer med zooplus vare her.

Der står faktisk også på post danmarks hjemmeside at de fragter maks 20 kilo.

Klik pakker i det røde felt
Klik herefter Format/størrelse i venstre side.

[quote=Vivi_Fletcher;321269]Det er jo ikke anderledes end at butikkerne rent faktisk ikke er forpligtet til at bytte julegaverne, men gerne gør det alligevel :slight_smile:
Rigtig mange forhandlere ser altså en fordel i den ekstra service.

Jeg tvivler nu på, at det bliver lavet om fra dag til dag - heller ikke hos Zooplus :-)[/quote]

Enig - jeg tror det er noget billigere at refundere lidt af prisen for bulede dåser end at miste kunder (som så fortæller til andre potentielle kunder at man ikke skal handle ved zooplus osv.). Derimod giver det god reklame når vi sidder og fortæller om hvor hurtigt det gik med at få svar, refunderet penge mm.

Desuden kan man jo bare tjekke deres betingelser - det er ret nemt at finde på hjemmesiden. Jeg plejer lige at tjekke om de har ændret noget siden sidst inden jeg bestiller.

Men som sagt er det fint nok andre ikke hænger en seddel ud som jeg gør - det er jo ret ligegyldigt for mig, hvordan I andre modtager jeres pakker :stuck_out_tongue:

Hvad tyngden af pakker angår, er Post Danmark meget krakilske.
I hvertilfælde her hvor jeg bor.
Posten kommer med en seddel om at jeg kan hente pakkerne på posthuset, fordi de er for tunge for posten at bære ud til bilen og læsse af i min indkørsel, også selvom jeg er hjemme og kan hjælpe.
Det springende punkt er de 20 kg.

Samtidig har posten spurgt om jeg dog ikke kan købe mit grus andetsteds, netop fordi det vejer så meget.

De sidste gange er mine leverancer kommet med GLS, og sikken en service.
GLS manden slæber kasserne hele vejen op af indkørslen og stiller dem ved hoveddøren, selvom jeg siger at han bare kan sætte dem i indkørslen.
Næ nej han er et servicemenneske siger han.

Pakkerne er helelr ikek ødelagt når det er GLS, som leverer.
Har flere gange fået kattegruset i en gul Post DK kasse, fordi de har ødelagt kasserne.

Så længe leve GLS.

[quote=Troldegaarden;321303]Der står faktisk også på post danmarks hjemmeside at de tager maks 20 kilo.

Klik pakker i det røde felt
Klik herefter Format/størrelse i venstre side.[/quote]

Ikke desto mindre afsendes der dagligt pakker fra mit job med en vægt på op til 50 kg. :øhmm: Det er max. grænsen for erhverspost, men vi sender også så tunge pakker til private (er vi blevet pålagt for at spare forsendelse)

…ved et nærmere kig på hjemmesiden kan jeg se, at erhverv godt kan sende pakker på 20+ kg. til private, men de leveres i så fald af af Budstikken eller skal afhentes. Det stemmer meget godt overens med, at vi sender dem som “særlig håndtering”.

• Så det er rigtigt nok, at det enkelte postbud ikke må levere pakker på mere end 20 kg. (- hvilket jeg også finder helt rimeligt :slight_smile: ). Men PostDanmark som virksomhed modtager dem gerne - de overlader så bare den sidste del af “rejsen” til andre (modtageren med mindre der betales for “særlig omdeling” som vi gør)