Fotografier - uden katte

Årets første bytte - en lille, fin spidsmus. Jeg får helt ondt af den lille fyr, for den er godt nok et flot eksemlar, synes jeg.

10 Synes om

Der er nogen, der er inspireret af det nordiske køkken og præsenterer hovedretten på et grønt leje :ok:

5 Synes om

Det har jeg skrevet på FB: Spidsmus på bund af halvvissent ukrudt :joy: Der er flere, der har foreslået, at det er ren NOMA.

5 Synes om

Nope - det ville involvere et drys af myrer… :ant: :ant: :plate_with_cutlery:

2 Synes om

En spidsmus er lidt pjusket i pelsen, så der kan sagtens gemme sig et par myrer der …

3 Synes om

Ja, ja - men hvad med det visuelle…? :smirk:

3 Synes om

Det har folk sjovt nok også skrevet på FB :joy:

3 Synes om

Det er ingen hemmelighed, at jeg er mere end irrationelt bange for edderkopper. En af de få ti g jeg nød ved at bo på 1. sal tidligere var den begrænsede mængde klammokopper, som jeg nu må finde mig med eget rækkehus :ups:
Især østsiden af huset er populær blandt de krybene, så jeg kan ikke åbne vinduer p åben side af huset uden at få mindst tre-fire-fem klammokopper ind … resultatet har været at jeg meget sjældent åbnede de vinduer!

Sidste år afprøvede jeg jem og fix’s rullegardin-insektnet på soveværelset - og det virker! :smiley:
Masser af luft og kun et minimum klammokopper har siden fundet vej til soveværelset (formentligt under døren … gys! Det arbejder jeg stadig på en løsning på :ups: )

Men i weekenden har jeg endelig fået sat to rullegardin insektnet op på badeværelse og ekstraværelset :smiley:



Så når det bliver varmt til sommer, kan jeg endelig lave gennemtræk fra skyggesiden af huset :smiley:
De kører pænt stramt, så jeg frygter faktisk ikke at kattene sådan lige lærer at rulle dem op, men vinduerne skal selvfølgelig ikke stå så åbne at kattene kan slippe ud, når jeg ikke er hjemme :slight_smile:
Men rigtig rart at kunne lufte ud, uden at frygte for at gå ind i rummene bagefter :ups:

På ekstraværelset, som i det daglige mest er kattenes værelse, overvejer jeg at lave en krog som man kan vikle træksnoren omkring, så den simpelthen er “låst” fra at kunne rulle op :thinking: det er stadig på tegnebrættet ift at få lavet den bedste og mest diskrete løsning :ups:

(Jeg oplevede en gang, at jeg ikke turde gå på wc i fire timer, pga kæmpe klammokop var derinde … det tog mig næsten fire timer, at samle mod til mig at gå derind med støvsugeren først … fordi jeg altså til sidst virkelig trængte til at komme på wc :ups: )

11 Synes om

Jeg er SÅ glad for at Simba er en god edderkoppe jæger, og at han gerne skiller sig af med liget for mig :smiley:

5 Synes om

De der fine asiatiske katte skal da vist på kursus hernede ved Stine og Mister.
Jeg bor ved jorden, med have, og ser ingen edderkopper, de når ikke forbi kattene.
Stankelben kan der være et enkelt af i sæsonen, mest fordi de sidder uden for kattenes rækkevidde.

Bare der er den mindste bevægelse er begge katte der, også når der er “gide” insekter i planterne etc.

4 Synes om

Her vil kattene som end også godt tage edderkopper, hvis de opdager dem altså - og det er nok der de to ældste ikke lige er med. De interesserer dem ikke rigtigt. Og på badeværelset og i mit soveværelse kommer kattene jo ikke rigtigt, så der kan de af gode grunde ikke tage dem.
Og de værste klammokopper har det med at kravle op steder, hvor kattene ikke kan nå dem - helst i min hovedhøjde - GYS!!! :s:

Min lille nye dreng Laffe virker dog i meget højere grad til at synes det er fantastisk at gnaske kopperne og går gerne på jagt efter dem … han skal endelig bare fortsætte :smiley:

6 Synes om

Her er der ingen der gider edderbobber :roll_eyes: Til gengæld anbefales det at krybe i skjul under spisebordet, hvis der kommer en flakser ind :joy:
SÅ er der også katte i luften :crazy_face:

8 Synes om

@Juvena - fastholder du stadig din tidligere farvebestemmelse…? :thinking: :see_no_evil: :sunglasses:


Jeg tænker måske snarere noget over i jordfarvet… :hoho:

8 Synes om

Jeg bliver lidt sur på kattene, hvis de får øje på en edderkop, før jeg selv gør. Jeg bremser dem, så jeg kan tage edderkoppen i den ene hånd - og så åbne terrassedøren med den anden - så sætter jeg edderkoppen ud i hækken. Det er nyttedyr, og jeg er ikke bange for dem - de er mere bange for kattene…

5 Synes om

Der løfter jeg Simba op, så han kan spise dem :sunglasses:

1 Synes om

Jeg gad godt, at mit flugtsystem ikke går i High alert, men selv i tegnefilm kan jeg blive nødt til enten at spole frem eller kigge væk, hvis der er klammokopper …

Det er 110% irrationelt, det er blevet LIDT bedre, men sådan rigtig rolig kan jeg altså ikke forholde mig til den slags levende kryb, nyttedyr eller ej :see_no_evil:

4 Synes om

Mors pige :smiling_face_with_three_hearts:.

Emma har selv valgt tøjet i dag - man er vel en katte pige :playkitty1:

16 Synes om

Ammas pige :smiling_face_with_three_hearts: #ömmustelpa

6 Synes om

Haha ja lige pt. Men jeg vil glæde mig til nogle fine sommerbillede af ham i tørvejr :stuck_out_tongue:
Sølvton i sådan en kombi med regn der kan man ikke spotte det.

Men smuk er han altså :heart_eyes:

2 Synes om

Anløbet sølv, måske - han trængte i hvert fald til pudsning efterfølgende… :hoho:

Tak, jeg synes også det klæ’r ham med sort - det slanker… :sunglasses:

4 Synes om