Definitionen på ukrudt er vel noget man ikke ønsker i haven…?
Jeg kender dem også, men kan ikke komme på navnet - det samme gælder de her dekorative fætre, der har valgt at slå sig ned rundt om ridebanen:
Nogen bud på dem?
Definitionen på ukrudt er vel noget man ikke ønsker i haven…?
Jeg kender dem også, men kan ikke komme på navnet - det samme gælder de her dekorative fætre, der har valgt at slå sig ned rundt om ridebanen:
Nogen bud på dem?
@DorteH Slangehovedet Blue Bedder (Echium vulgare)
En hjemmehørende plante, som er god til insekterne. Så dem må I endelig bare lade stå og glæde jer over
Det får de helt sikkert også lov til - hvis ellers hestene kan lade dem være, de er tilsyneladende også ret begejstrede for dem…
Jeps, det er jo det, den hedder!
Musevikke - den har jeg prøvet at få til at gro i haven i flere år uden meget held.
Flerårig - blomster rigt og længe. God for humlebier og dagsommerfugle. Værtsplante for bla. store skinnende isblåfugl (som er i tilbagegang) - laver vil ikke spise plante hvis der er gødet.
Hvis jeg husker rigtig @Musashi så “flyver” frøene ud af dem når solen er på, nemt og få en del, men mener også de er to årige de to gange jeg har prøvet er det væltet op med blomster, bare efter to år
Med venlig hilsen
Lidt mere fra vores have
Weigela/Klokkebusk er i blomst i det vilde bed.
Det vilde bed fra forskellige retninger
Stenbedet i gårds pladsen
Bålpladsen i baghaven.
Sikke dog en smuk have i har @Milles_mor
og den valmue nøjjj den skal jeg på jagt efter
Med venlig hilsen
Vi har købt frøene i Plantorama, de er i mange forskellige farver.
Nu er denne her lige ved op spring ud
@Skattekat min største husløg, den kom ud og fik for meget blæst/ kulde
Der er 4 grønne blade , håber jeg reder den, for 2 år siden da den var mindre, redet jeg den med 10 godt nok storre grønne blade, men det er sat i solen, og hvis jeg er bange for solen ikke kommer om dagen, i drivhuset om morgen, sat i garagen om natten
Med venlig hilsen
Åh denne her kejserinde lilje eller ismene kan ikke forskellen
Første gang den er i blomst for mig
Vil utroligt gerne have de 4 slags man kan få
Med venlig hilsen
Den er virkelig fin
Så nu kommer blomsterne om det er en bonderose eller pæoner, det ved jeg ikke. jeg har ikke endnu fundet ud af hvad der er hvad
Med venlig hilsen
@Enki her har jeg ledt efter det af flere gang og så finder du siden i løbet af 2 min
, men lidt skidt for kan nu se der er flere under arter, det lære jeg aldrig
Med venlig hilsen
Den ene af mine planter er snart helt flad fordi de var ret glade for den men alle mine katte på nær en er på billedet
Købte den sidste år og den er vist så stort et hit, at jeg hellere må sikre at jeg fortsat har den, for kattene er noget hårde ved den
Hvad har du af orientalere tilbage? Det tynder lidt ud synes jeg