Min veninde ønsker sig en ny kat. Den gamle døde for ca 5 år siden og blev 18 år. Af forskellige årsager har hun ventet med at få ny kat til nu. Hendes tidligere kat var internatskat, så det vil hun rigtig gerne igen.
Men hold da op, det er ret besværligt Kravene er lidt vilde. Boligen skal være mindst 90kvm, katten skal have adgang til frit udeliv. Du må først møde katten, hvis du vurderes rette match via en skriftlig ansøgning.
Det er da ikke til at vide, om det er den rette kat, hvis man ikke må møde den inden man ansøger? Og hvad sker der for krav om boligkvm over 90? (Hej Dyreværnet) Hvorfor skal katten gå ude, hvis den ikke har prøvet andet? (Hej dyrenes beskyttelse) Kattens Værn skal du aftale tid med på forhånd(fair nok), men de er så optagede, at der skal ventes uger på overhovedet at komme på besøg. Inges kattehjem kan man godt komme ud til, men de har få indekatte i glostrup.
Næste plan må være at køre til Næstved for at se, om det er muligt at få en internatskat til hende.
Hvorfor skal ansøger dog bryde loven med et frit udeliv? (Katte skal holdes på egen matrikkel)
Og hvorfor lige 90m2? Så stor er min lejlighed ikke og Jeg ville sagtens kunne “klemme” 1-2 katte mere ind (vi må dog kun have 1, men eer ses igennem fingrene med jeg har 2)
Jeg havde 4 på 75 m2, så det er noget fordrukkent vrøvl. Så længe man har øje for, der er mulighed for galop også i højden, så kan det sagtens lade sig gøre.
Jeg har 2 internatskatte på 45 kvm indendøres, 12 kvm havestue, 6 kvm overdækket “altan” og godt 40 kvm indhegnet have.
Intet problem der.
De krav du lister @Maestro lyder ret voldsomme.
Jeg har været frivillig på internat i 11 år, og der var man slet ikke så krakilske.
Man havde samtale med mulige ejere, for at vurdere om den kat evt ville kunne trives med det familien kunne tilbyde.
Det er rigtigt at katte - og dyr i det hele taget - skal holdes på egen matrikel.
Jeg har også selv haft internatkatte. Men eftersom der er mange år siden, må jeg konstatere at kravene har ændret sig. Dengang i 2005 sad jeg på gulvet blandt en hel flok killinger og mærkede efter, hvilke to der føltes rigtige. Jeg snakkede naturligvis med internatet om, hvad jeg kunne tilbyde og vi blev enige om, at det var et match og jeg kunne tage mine to drenge med hjem. Det var hos dyreværnet, hvor du nu ikke må se kattene uden at have lavet en ansøgning på en af dem (vi var der i fredags) og du samtidig skal have 90kvm og de fleste killinger kun er til udeliv.
Vi forsøgte kattens værn, med beskeden om ugers ventetid.
Vi var hos Inges kattehjem i glostrup, der kun havde voksne udekatte, eller katte, der skulle ud to og to. Ingen killinger (her må de godt formidles som indekatte)
Dyrenes beskyttelse i roskilde formidler udelukkende udekatte iflg deres hjemmeside.
Kis skal også ud med en ven, ikke? Hun er simpelthen sp fin
Min veninde kan kun have en kat, da hun vil være sikker på at have råd til dyrlæge m.m.
Planen er Inges kattehjem i Næstved på torsdag. Det er lidt langt at køre, men måske hun finder den helt rigtige kat Det behøver ikke være en killing, men gerne under 1.5, da hun gerne vil have mange år med sit nye familiemedlem, ligesom med den gamle. Eneste ufravigelige krav er, at hun kun har indekat, da hun bor i lejlighed.
Det tænker jeg, da hun utrolig gerne vil de andre, men det kræver det er en der vil hendes høje aktivitets nevu, når det gælder leg med andre katte og der kan Bobtailen slet ikke følge med.
Selv Benn er blevet træt af hende efter hun er kommet hjem igen
Jeps, i hvert fald hvis de fastholder det i praksis - men det står ganske rigtigt som et krav ved størsteparten af de udbudte katte, og har gjort det alle de år jeg har set efter internatkatte…
Jeg har flyttet indlæggene om Chili til en separat tråd, så der også bliver plads til jer andre her Det sidste ord er sikkert heller ikke skrevet i den sag: