. o O (Tanker i marts)

Jeg nyder virkelig at min dyne og jeg er ved, at være en ligeså god putte plads som kradsetræet og sengen for Jeppe :hjerte:

Men når det er sagt, så må han gerne putte de andre steder når han skal hygge fimse :prut: :joy:

1 Synes om

Uha, der falder brænde ned inde ved siden af :confused: Nogle gange kommer man alt for tæt på andre i sådan et gammelt etagebyggeri.

3 Synes om

Jeg har lige været udenfor og i det at jeg skulle ind igen, kom der en stribe katte, der ville med ind (i stedet for at skulle igennem kattelemmen :rolleyes2:)
Først kom LouLou, så Spotty, så Bølle-Bjørn og til sidst … en kanin!
Men Bister måtte altså vende om igen, for der sætter jeg alligevel grænsen

13 Synes om

Min pige bliver 25 år i dag… Jeg synes det er så synd for hende vi er “spærret inde” på den her måde :disappointed: Hun har sådan glædet sig, det har vi alle sammen.
Men heldigvis får det ende så vi skal nok få hende fejret en dag :sunny:

8 Synes om

Man kan hjælpe sundhedsmyndighederne ved at rapportere sine symptomer - eller at man er symptomfri - på influmeter.

https://influmeter.dk/da/

5 Synes om

7 posts were split to a new topic: Gode forslag til underholdning

Bølle-Bjørn har brugt i hvert fald 1½ time på at nidstirre mig, før jeg gav mig og serverede aftenens vådfoder … der gik mindre end 2 minutter, så var han væk fra fadet og på vej ud i haven … :venter:

4 Synes om

Selv om det er lige tidligt nok, vil jeg allerede nu lukke både katte og kanin inde og gå i seng :godnat:
Jeg sov ualmindelig skidt i nat og var oppe inden kl.7, så de har alligevel fået flere timer i haven, end de plejer …
Aftensmad må blive morgenmad i stedet :rolleyes2:

1 Synes om

Vi må jo ikke gå ud…men arbejde må vi gerne…jo tak…12 timers vagt og nattevagt og weekendvagt vil de gerne have på mit job…

Jeg er så træt nu og jeg VIL ikke i weekenden…
Nu har vi aftalt med børnene at i morgen tager vi på skov/strandtur…de kommer med hest :laughing:

Og så mødes vi (og holder selvfølgelig afstand) og så har vi madpakker og kage med…glæder mig til at se børn og børnebørn :heart:

6 Synes om

Har lige fået en snap med dagens statusrapport fra min søster og hendes unger. Min nevø på fire har simpelthen fundet kuren for Corona! Som han siger: “moster, hele verden har corona lige nu, og det kan altså være farligt. Men de kan bare puttte slim på vinduerne og dørene, så kan coronaen ikke komme ind! Den blå slim er bedst.” :hjerte: :smile:

Hvis bare det var så enkelt!

12 Synes om

Det var en dejlig skovtur vi havde…selvom det var lidt koldt derude :slight_smile:
Hesten hyggede sig også og Clara havde juice med til den :smile:

13 Synes om

10 Synes om

Det er lidt upraktisk at falde i søvn på sofaen mens man hører lydbog :ups:

Men det var så søvndyssende at sidde i solstrålen, der ramte sofaen, jeg forstår altså godt at mange katte syntes det er rart at sove i sådan en :smiley: Og ja så er der Jeppe, der gerne fortrækker under sengen, når solen rammer kradsetræet :tihi:

2 Synes om

Bundskiftet og skrubbet alle bakker :+1:t2:
Vasket alle døre og håndtag ned :+1:t2:
Vasket køkkenlåger :+1:t2:
Vasket væge i køkken👍🏻
Rendt med fidiwaukosten i hele huset :+1:t2:
Så må det være nok for i dag :crazy_face:

4 Synes om

working on that one …og så skal jeg ha’ tømt og afleveret trailer, savet og kløvet en trailerfuld træ, skiftet kæde på saven …og så skal jeg ha’ mit morgenfoder …sq

1 Synes om

Ud fra Jeppes reaktion på at jeg gik en tur på godt en time, kan jeg ligeså godt gøre alt klar til i morgen, så jeg kun skal ordne bakker og i bad når jeg kommer hjem, inden han og jeg skal putte med dynen på sofaen :joy: Nøj han kunne fortælle at det ikke var pænt gjort :joy:

6 Synes om

Vi har taget hul på anden uge af hjemmeskole :slightly_smiling_face: Jeg føler mig faktisk ganske klog, når jeg kan hjælpe børnene med matematik :clap:t2: Men jeg vil også indrømme, at hvis jeg ikke selv gik i skole og havde det i frisk erindring, ville jeg være fuldstændig sat af :joy:

5 Synes om

Åh nej. Spillede bold med Sigga for lidt siden, og hun blev så ivrig at hun kastede sig efter den - og ramte med hovedet lige ind i hjørnet af en stol. Hun har jo grå stær - eller lign. - så hendes afstandsbedømmelse er lidt off. Bagefter stod hun nogle minutter og fnøs og virrede med hovedet med det ene øje lukket. Nu har hun heldigvis åbnet det og spist lidt. Jeg kan ikke se andet ved det, end at øjet løber lidt i vand. Og hun vasker det med poten nu og fnyser stadig lidt. Men jeg bliver da lige lidt bekymret for, at der skal være sket noget med hende.

Skal jeg mon holde mig vågen nogle timer og se, hvordan det udvikler sig?

Hvorfor skal det gamle tossede kræ også lege så vildt, når hun nu både er gigtramt og halvblind?!

1 Synes om

Er hun fuldt ud kontaktbar? Og reagerer hun på dig som hun plejer?

Ja, hun er ved normal bevidsthed og har været det hele tiden. Og er kommet nogle gange og sagt “hej”, været i haven og tjekke sit territorium og har vist også lige lagt forsigtigt op til mere leg. Så jeg tænker ikke hun har slået selve hovedet så slemt. Synes bare jeg kan huske nogle eksempler på katte, som har slået et øje, og hvor det først blev synligt senere?