Og hvornår skal du så det - ud på vejene? Hvor mange gange skal man øve sig først?
Jeg tænker, sådan en kørelærer er godt forsikret, så det behøver du ikke tænke på
Og hvornår skal du så det - ud på vejene? Hvor mange gange skal man øve sig først?
Jeg tænker, sådan en kørelærer er godt forsikret, så det behøver du ikke tænke på
Jeg er færdig på banen.(Jeg havde regnet med at jeg nok skulle bruge 4-5 gange mere
Man skal kun på banen en gang …og det er så 4 lektioner.
Så skal da lige love for at jeg fik kørt rundt i går.
Jeg ved ikke hvornår jeg skal på vejene. Han regnede med at have nogle tider på mandag når vi skal til teori igen.
Så er der bestilt 5 kg nyhøstede mandler, så vi kan få lavet årets marcipan
Hvad er det for nogle mandler du bruger
Jeg har bestilt de her mandler
Ihh … hvem der bare var et lille nips i størrelse 36
Er det ikke svært og lave det?
Med venlig hilsen beimis ejer
Svært er det ikke, men det tager lang tid. Resultatet er det hele værd - eneste minus er at når man først har smagt det hjemmelavede, kan man aldrig igen nyde den købte marcipan. Anton Berg smager ikke længere særlig godt, efter at vi er begyndt at lave vores eget.
Mandlerne skal smuttes og hakkes. Derefter skal de blandes med lidt flormelis og en smule vand. Så skal de køres igennem kødhakkeren 5 - 6 gange og til sidst skal massen ristes på en pande sammen med æggehvide over svag varme. Så det er ikke svært, det tager bare lang tid.
Vi har lavet det til et familie event, hvor vi mødes en 4 - 6 stykker og så hygger vi os, mens vi smutter mandlerne og laver den rå masse. Vi mødes igen dagen efter for at forme det og dyppe det i chokolade. Af 5 kg mandler bliver der næsten 8 kg færdig konfekt.
Tak for forklaring @solveig, hvor har jeg dog lyst til og lave det Hold op du frister, det lyder så nemt, sådan som du beskriver det, men ikke itvivl jeg vil gabe over alt for meget.
Men tør ikke begynde på det alene. Til jul er det ikke jul før jeg får lavet konfekt, nøj det er også en dags projekt, og har så mange ting der skal laves lidt af, er begyndt på lidt fyldt chokolade, og får fundet gerne en eller to nye ting der skal afprøves. Og er der noget der er godt skal det jo laves igen næste år, har også gang i kandiseret appelsin stykker over 5 dage, sidder lige nu lige frem og glæder mig til den dag, med arbejde og kæmpe opvaske og få vasket feddet klisteret bord af
Med venlig hilsen beimis ejer
Hvad er din erfaring med mandler fra dem?
Har købt en del her de sidste par år - jeg kan godt lide at spise mandler som snacks.
Men blev træt af at der var mange bitre mandler med. Når jeg køber de almindelige mandler i coop så er der praktisk taget aldrig bitre mandler i…hos dem fra colombani var det sådan med de sidste jeg købte fra dem var der næsten en bitter i hver anden håndfuld…
supermarkedsmandler er alle Californiske…og de er kloner, spanske er “vilde” og derfor er der bitre mandler mellem …og de er et must hvis man laver marcipan selv
Jeg har kun gode erfaringer med dem, men jeg bruger også mest mandlerne til marcipan og bagværk. De gange jeg har brugt dem som snacks, har jeg ikke faldet over bitre mandler.
Jeg tror KG er ved at blive det nye hestenet (er det ikke sådan den hedder, den side der altid dukker op med gode råd, nærmest uanset hvad man googler?)
Jeg har lidt bøvl med at skille fedtet fra skyen til aftenens sovs, og tænkte at der da må være et trick. Googlede, og hit nr 2 var en tråd fra december 2011 på KG - og meget brugbar!
Ligesom min nevø, der googlede, hvad man skulle stille op med post til tidligere beboere. Han blev også henvist til KG - og så oven i købet til et indlæg, jeg havde skrevet
Jo - og det til trods for, at der stort set har været radiotavshed derinde, siden FB blev det nye sort…
Jeg har været på “Lægesekretærsymposium” i dag. Oversat = temadag for lægesekretærer.
Det har været spændende og lærerigt og hyle sjovt
Sidste foredrag var med Ann E Knudsen Can mag i alverdens ting Der talte om den lille forskel (mand/kvindehjerne) Det er længe siden jeg har moret mig så meget over mit eget køn
4 indlæg blev skilt fra til et nyt emne: Hvordan tager du stilling til hvem du vil sælge avlskat til
A post was merged into an existing topic: Hvordan tager du stilling til hvem du vil sælge avlskat til
nå…det er vel ikke for tidligt at komme i gang med det der julebag…eller hur ?