Kære Kattegale-bruger.
Velkommen til Kattegale 2.0 og dine nye omgivelser!
Jeg håber, du vil bruge lidt tid på at kigge dig omkring og lære det nye forum at kende, selv om det ved første øjekast kan virke overvældende og uoverskueligt.
Jeg håber også, at du hurtigt finder dig til rette og sammen med mig kan glæde dig over, at vi i hvert fald har fået et teknisk hurtigere og mere velfungerende site. Og når du lige har lært dem at kende, håber jeg også, du vil blive glad for de funktioner, sitet har.
Sådan gør du
Du kan få hjælp til at komme godt i gang i disse indlæg:
Howto: Sådan finder du rundt på forsiden
Howto: Sådan laver du indlæg
Howto: Sådan bruger du funktionerne i emner
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer eller brug for mere hjælp, kan du bruge en af kategorierne i Feedback og Support.
Tillidsniveauer og Loungen
Discourse er bygget op omkring tillidsniveauer, hvor brugerne efterhånden optjener flere rettigheder. Alle brugere begynder på niveau 0, hvor rettighederne er stærkt begrænset. Kravene for at avancere til niveau 1 er dog få og tjener til at skille oprigtigt interesserede brugere fra dem, der har mindre reelle hensigter.
Når man når tillidsniveau 3, får man adgang til den lukkede sektion, som her hedder Loungen. Alle med adgang til hulen i vBulletin har fået tildelt niveau 3 fra begyndelsen, hvis de har været aktive inden for de seneste 2 år.
Vær dog opmærksom på, at man kan miste sit niveau, hvis man ikke lever op til kravene.
Engelsk tekst og uforståeligt dansk
Det meste af Discourse er oversat til dansk, men ind imellem kan det ske, at I støder på engelske tekster. Giv os i så fald gerne et praj i kategorien Feedback. Det samme, hvis I møder oversættelser, der lyder som Google Translate. Så kan vi rette op på det lokalt.
Billeder – måske, måske ikke
Så vidt jeg har forstået, har Rune ikke helt opgivet billederne. I hvert fald ikke dem alle sammen. Så en dag bliver vi måske positivt overrasket. Indtil den dag måske oprinder, må vi kompensere for manglerne ved at skynde os at få lagt en masse nye billeder op. Det er heldigvis nemt i det nye system
Løbende justeringer og tilpasninger
Det er en lang proces, der nu er tilendebragt – eller er den?
Lad os sige det sådan – det ville overraske os (som er administratorerne) meget. Vi forventer, at der vil blive mange ting, der skal rettes til og justeres hen ad vejen. Vi håber, du vil bidrage til at gøre det til en konstruktiv og positiv proces.
Tak til Rune og Lykke!
Jeg skylder @RuneS og @Lykke en uhørt stor tak for deres bidrag. Hvis de ikke havde brugt enorme mængder tid og kræfter på projektet, ville det helt bogstaveligt talt ikke have været muligt.
Med venlig hilsen
Ingrid, aka galath